Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Citaat van: fpede op 02-12-2011 22:09:54
zie je in het balkje met volvo 850/70 algemeen geen zwart pijltje staan ervoor? normaal als je daar op klikt zou het item moeten uitklappen....

En zo simpel kan het zijn  :eusa_wall:

Thanx-a-lot
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

fpede

hehe, heb dit zelf ook al gehad.... was de eerste keer ook even zoeken ;D

pwberg

Citaat van: fpede op 02-12-2011 22:11:35
hehe, heb dit zelf ook al gehad.... was de eerste keer ook even zoeken ;D

Ah, vandaar...
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Turbo-Geek

Citaat van: Misha op 02-12-2011 19:42:53
Denk dat die OS-upgrade niet is wat Sergio bedoelt.

Het gaat er denk ik meer om dat je voor sommige  functionaliteit die je standaard gewend bent, bij Apple apps moet kopen.

Zoals de ringtones die je aanhaalt Florian: dat kán dus best en ook zonder jailbreak, maar daar moet je dan een app voor kopen. Die zijn per stuk allemaal spotgoedkoop, maar na een jaar of 2 handige apps sparen zitten daar ook best een paar tientjes in.

En laten we wel zijn: mooi dat de OS upgrade maar 29 dollar kost: je hebt dan al wel een flink bedrag aan hardware betaald.
Niks mis mee, want de kwaliteit van een Mac en een iPhone .e.d staan buiten kijf, maar je betaalt er ook wel naar.

Betrouwbaarheid vind ik altijd een lastig punt, ik heb zelf eigenlijk nooit een probleem met mijn Windows systemen, ook traag worden herken ik niet.
Ja, Windows 2000 had dat zeker wel, en Vista was een drama , maar met NT4, XP en WIn7 heb ik eigenlijk nooit een probleem.

Had daarentegen wel laatst een mooie 'Kernel Panic' met textmode op mijn iPhone.  Die -for the record- niet gejailbreakt is.
Los van de af en toe toch versleutelde backups ook al heb je dat niet aangezet en de wekker die toch moeilijk blijkt te zijn na upgrades en de hele upgrade-hel van 4.5 naar 5.0 die twee keer stokte en uiteindelijk resulteerde in een telefoon die ik via DFU moest recoveren.

Kortom: er is altijd wat, geen enkel platform is feilloos en een ieder moet kiezen waar hij zich lekker bij voelt.

Precies.
Appje hier en appje daar. Sommige erg handig hoor maar als je de Iphone versie al had en dan de HD versie voor Ipad komt uit moet je hem wel gewoon opnieuw kopen, die is echt niet gratis.

Het OS qua kosten vergelijk gaat mank, want zoals misha zegt zit dat bij een Mac bij de prijs erbij want je kan niet zelf een Mac bouwen en dan je OS erop zetten.
Nu koop je je OEM Win7 OS en die kan je blijven installen op je nieuw gebouwde systeem, dus over 2 jaar kan ik het nieuwste van het nieuwste hebben qua hardware en betaal geen cent extra voor het OS want dat heb ik al gekocht.
Wil je bij Apple nieuwe hardware dan zit je zo aan een modaal maand salaris.

Gerard, als je zo lang met computers bezig en dan claimen dat je PC ieder uur vast liep ?
Dan snap je gewoon niet veel van computers of je presteerd het om de slechtste hardware die je kan vinden in 1 setup te gooien.
Sure, er zijn altijd wel issues maar de tijd van win95/98 is al 10 jaar voorbij en sinds XP kan je probleemloos draaien en Vista was welliswaar een stuk minder maar sinds Win7 is het stabieler dan ooit.

Ik heb  ook met mijn ipad weleens dat hij me uit Safari dondert tijdens het browsen, en heb ook weleens een reset moeten doen.
En als ik de keren moet tellen dat ik mijn Ipod moest resetten (duurt overigens best lang) dan ben ik ff zoet.
Om maar over de hardware issues met die Mac's maar te zwijgen (oa die schermen en de iphone issues), maar op de 1 of andere manier mag je daar dan niet over praten.

Florian, de prijs van Office is niet zo gek. Het is een MEGA pakket waar je alles mee kan doen en het is de standaard.
Het wordt op de Mac ook verkocht (zegt toch wel  iets) en kost ook meer dan een paar tientjes.
Overigens is dat de duurste versie die je zo'n beetje kan vinden, als je rond kijkt worden die pakketten zonder extra hardware veel goedkoper aangeboden, daarbij zijn er ook nog veel goedkopere prijzen voor studenten en massa aankopen via de werkgever en dergelijke.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Johann

Men maakt het je bij Windows natuurlijk niet makkelijk Sergio.
Koop je als nitwit een leuke aanbieding van MediaMarkt ofzo dan zit de machine al helemaal vol met de meest grote rotzooi die je je maar kunt bedenken. Er zit vaak een anti virus programma op waar de machine al vrijwel al zijn resources op kwijt kan. Laten we alle google en weet ik veel wat voor bars even achterwege dan zijn er nog zaken als videokaart updates waarbij je een Office professional achting software door de strot gedrukt krijgt met mogelijkheden waar je een week of drie voor nodig hebt om er door te komen laat staan dat je het ooit zult snappen. Ik heb zelf altijd voor zover mogelijk gezocht naar de simpele driver bij een installatie maar niet iedereen weet dat dit vaak kan en het merendeel van de gebruikers kan alleen maar de "installeer" knop aanklikken.

Heb hier nog ergens een Asus R2H UMPC in de kast liggen. Eigenlijk een soort van voorganger van een Pad achting ding met volledige desktop functionaliteit. Echt qua techniek een leuk apparaat. De reden dat ie in de kast ligt is dat ie na opstarten of uit de slaapstand komen een minuut of 5 tot 10 bezig is om alle meegeleverde tools te laden. Vervolgens zijn alle resources op en is ie zo traag dat je er niet meer mee kunt werken. Jammer. Had uit de doos gewoon snappy moeten zijn en ze hadden de keuze aan de gebruiker moeten laten of al die troep er op had gemoeten. Leuke van dit apparaat is dat ie eigenlijk precies aan je wensen voldoet. Pen touch keyboard is nog een beetje ouderwets maar werkt wel maar er kan ook een gewoon keyboard aan.  Je kunt er alles mee, werkelijk alles wat je ook op een desktop kunt, maar het duurt en duurt en duurt en ik denk dat daar precies de kneep zit waarom een Apple iPad dan betere acceptatie heeft. Wat ie doet doet ie goed. Wat er aan te kort komt kun je toch steeds vaker een oplossing voor vinden. Dat er dan geen klok op de iPad zit is knullig maar er is een app voor. Liever geen klok, en laten we eerlijk zijn niemand gebruikt 'm echt maar loopt te janken omdat ie wel op de iPhone zit, dan al die anti virus en weet ik veel wat voor een grafische enhancement sjips.

Waar Windows mij irriteert.. Gebruik een Macbook Pro 15" met Bootcamp XP. Bootcamp is een omgeving op de Mac waar je een Windows installatie op kunt zetten en deze kun je vervolgens in een dual boot opzet gebruiken. Je Mac is dan een volledig werkbare XP machine. Werkt als een trein. Ik heb er software op draaien om de Link ECU's mee te kunnen bedienen. Werkt goed. Ben ik klaar dan boot ik terug in Mac OS omdat ik natuurlijk Apple Fanboy ben maar zorg er wel voor XP up to date te houden. Egenlijk draait XP minimaal als een soort van dedicated Link tool en Wifi etc staat normaal gesproken uit, alleen een USB verbinding met de ECU nodig en verder niet.
Affijn, Windows up to date, MacBook in de auto en rijden. En dan.. Na een Kilometer of 3... Guess what... "Er zijn updates beschikbaar" !!!!  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

;D

Laserblue

de Blocnote was zo gek nog niet  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Marc O.

Jongens, het is de Asus Transformer geworden. Dank voor jullie zinvolle bijdrage en vermakelijke discussies weer ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

antraciet

Hoe krijg je de ac ryan playon hd2 op het netwerk in vista???

Turbo-Geek

Johan,  eerlijk is eerlijk. Die machines komen vaak idd met heel veel shitzooi erop uit de doos.
Is simpel op te lossen door die zooi te uninstallen maar kost wel ff wat tijd en je moet geen verkeerde zaken uninstallen, dus voor de leken is dat complex en houden ze die meuk erop.

Vind dat er een wet moet komen dat je met 1 handeling kan kiezen om AL die rommel, die niets direct met het OS en specifieke functies van de hardware te maken hebben, kan uninstallen.

En ja het scheelt enorm.

gerardgrobben

Citaat van: Turbo-Geek op 03-12-2011 00:09:12

Precies.
Appje hier en appje daar. Sommige erg handig hoor maar als je de Iphone versie al had en dan de HD versie voor Ipad komt uit moet je hem wel gewoon opnieuw kopen, die is echt niet gratis.

Het OS qua kosten vergelijk gaat mank, want zoals misha zegt zit dat bij een Mac bij de prijs erbij want je kan niet zelf een Mac bouwen en dan je OS erop zetten.
Nu koop je je OEM Win7 OS en die kan je blijven installen op je nieuw gebouwde systeem, dus over 2 jaar kan ik het nieuwste van het nieuwste hebben qua hardware en betaal geen cent extra voor het OS want dat heb ik al gekocht.

Wil je bij Apple nieuwe hardware dan zit je zo aan een modaal maand salaris.

Gerard, als je zo lang met computers bezig en dan claimen dat je PC ieder uur vast liep ?
Dan snap je gewoon niet veel van computers of je presteerd het om de slechtste hardware die je kan vinden in 1 setup te gooien.
Sure, er zijn altijd wel issues maar de tijd van win95/98 is al 10 jaar voorbij en sinds XP kan je probleemloos draaien en Vista was welliswaar een stuk minder maar sinds Win7 is het stabieler dan ooit.

Ik heb  ook met mijn ipad weleens dat hij me uit Safari dondert tijdens het browsen, en heb ook weleens een reset moeten doen.
En als ik de keren moet tellen dat ik mijn Ipod moest resetten (duurt overigens best lang) dan ben ik ff zoet.
Om maar over de hardware issues met die Mac's maar te zwijgen (oa die schermen en de iphone issues), maar op de 1 of andere manier mag je daar dan niet over praten.

Florian, de prijs van Office is niet zo gek. Het is een MEGA pakket waar je alles mee kan doen en het is de standaard.
Het wordt op de Mac ook verkocht (zegt toch wel  iets) en kost ook meer dan een paar tientjes.
Overigens is dat de duurste versie die je zo'n beetje kan vinden, als je rond kijkt worden die pakketten zonder extra hardware veel goedkoper aangeboden, daarbij zijn er ook nog veel goedkopere prijzen voor studenten en massa aankopen via de werkgever en dergelijke.

tsja.. die Windows licenties gelden maar voor één machine, dus moet je je ouwe machine eerste deactiveren, en dan de nieuwe optuigen. Of toch een tweede licentie erbij kopen, kun je de oude als printerservertje of mediastreamertje gebruiken...

Die Office pakketten zijn geweldig, zelfs Steve Jobs roemde het pakket in zn laatste presentatie... Vooral de goedkopere studentenversies (* zonder Outlook en Acces) zijn geweldig. Opstarten op de mac duurt langer dan het opstarten van de mac zelf.

Ik maakte die vergelijking met benzine en diesel niet voor niks, ik maak graag vergelijkingen met auto's. En dan is de Mac een auto met alles erop en eraan, waar de PC een bonte verzameling van de goedkoopste onderdelen is waar je zelf de motor nog moet instellen, en (ook niet onbelangrijk !) het remsysteem moet aanschaffen.
En er liggen hier 7 of 8 afgeschreven WIN-laptops, (origineel gekocht met alles erop en eraan, die na een jaar niet meer vooruit te branden waren) die ik zelfs niet aan mn vijand wil geven, waar ik laatst voor een vorige editie MacBook nog gewoon 600 euro beurde.

ter geruststelling : er staat ook nog een Win7 Ultimate machine hier, en die is wel okee. Alleen kost dat ding opgetuigd en wel precies evenveel als een Imac.  
tuba or not tuba, that's the question

Turbo-Geek

FWIW, een licentie van WIN7 werkt prima op meedere machines hoor, mits binnen de perken en er niet in 1 dag tijd er 12 activaties zijn op 12 verschillende IP's ....
Zou namelijk wat zijn als je een andere mobo installeerd en dan een nieuwe licentie moet kopen omdat die andere mobo stuk was en je dus niet kon deactiveren.
Het activatie systeem houd codes in de gaten die explosief gebruikt worden in combo met geotracking van de IP's, zo wordt al snel dat er misbruik gemaakt wordt en wordt die code geblacklist.

Een win7 machine die net zoveel kost als een Imac is sowieso krachtiger, tenzij je teveel betaald voor bepaalde merk computers.
Ik stel alles zelf samen en dan bouw je een machine met dezelfde specs als een Imac voor iets meer dan de helft.

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 03-12-2011 13:30:52
dus voor de leken is dat complex en houden ze die meuk erop.

Huh? In Windows? Te complex voor leken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hans Duiven

Citaat van: Misha op 02-12-2011 20:25:50
Citaat van: gerardgrobben op 02-12-2011 20:20:18
Zo gauw apple de win7 ondersteund via bootcamp gaat die laatste er weer uit, trouwens.

Dat doet ie volgens mij al wel even hoor, wij hebben een aantal iMac's staan die al sinds meer dan een jaar Win7 draaien via Bootcamp.

Ik heb gisteravond met Boot Camp, zonder problemen, Windows 7 Ultimate geïnstalleerd op mijn Imac en het werkt keurig en snel.

Hans

Turbo-Geek

Citaat van: Marc O. op 03-12-2011 14:15:32
Citaat van: Turbo-Geek op 03-12-2011 13:30:52
dus voor de leken is dat complex en houden ze die meuk erop.

Huh? In Windows? Te complex voor leken?

Jazeker, want je kan van alles uninstallen en dat werkt de helft niet meer.
Het relatief simpele systeem is dus schijnbaar voor leken (en dat zijn er genoeg) te complex.

gerardgrobben

Citaat van: Turbo-Geek op 03-12-2011 13:43:50
FWIW, een licentie van WIN7 werkt prima op meedere machines hoor, mits binnen de perken en er niet in 1 dag tijd er 12 activaties zijn op 12 verschillende IP's ....

Een win7 machine die net zoveel kost als een Imac is sowieso krachtiger, tenzij je teveel betaald voor bepaalde merk computers.
Ik stel alles zelf samen en dan bouw je een machine met dezelfde specs als een Imac voor iets meer dan de helft.

Toen ik mn moeder uitlegde hoe een Mobo omgaat met de FWIW over haar IP-adres werd ze wat wit om haar neus...
Lees trouwens je gebruikersovereenkomst met MS ff goed na, die truuk is duur als je gesnaaid wordt. ( klein bedrijfje hier in de buurt is laatst gesnaaid met 4 legale workstations, en 4 net niet legale stations als back-up. Schadepostje over de 100.000 euro. )

Verder moet ik nog zin dat je alles achter je 27" scherm gegaffa-taped krijgt, en, nogmaals : de standaard- software lijkt me stug.

Maar ja, tegenwoordig stap ik in mn auto, draai mn sleutel om, en rij weg.
De tijden dat ik eerst de bougies moest schoonmaken, het luchtfiltertje moest doorblazen, iets van een choke moest instellen, en daarna mezelf lamtrappen op een te kromme kickstarter ligt achter me.

tuba or not tuba, that's the question