Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Weet je wat mij echt bezwaart aan Windows/MS? Dat dat bedrijf vele honderden miljarden verdient aan de verkoop van software, maar niet in staat is (danwel het niet wenselijk acht) om de juiste programmeurs aan te trekken om die software een beetje veilig te maken. Uiteraard zijn er met XP en 7 grote verbeteringen doorgevoerd, maar het blijft suboptimaal. Eigenlijk is dat gewoon ronduit schandalig. En dat het 'mensenwerk' is vind ik een erg makkelijk excuus.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Geloof maar dat er heel wat Sheldons bij MS werken hoor..

Gr ;)

Marc O.

Sheldon? You lost me.
...The Nile isn't just a river in Africa...

widebody

Citaat van: Marc O. op 31-12-2011 01:44:10
Sheldon? You lost me.

Big Bang Theory, doordeweeks om 20:00 bij Veronica. Geniaal, goeie typecasting. Sommige mensen zeer herkenbaar irl ;D

ooohw, Penny!

Sorry, back OT. :-X

viking_in_shorts

Citaat van: razorx op 31-12-2011 01:12:28
...  knip ...

Leuk verhaal, maar houd eigenlijk op als je gaat praten over een citrix omgeving. Toch?

razorx

Citaat van: viking_in_shorts op 31-12-2011 09:37:33
...  knip ...

Leuk verhaal, maar houd eigenlijk op als je gaat praten over een citrix omgeving. Toch?
Dat is weer een heel ander verhaal. Op dat vlak heb ik overigens geen ervaring.

Misha

Citaat van: razorx op 31-12-2011 10:24:10
...  knip ...

Wat bedoel je daar precies mee Tim ?

Overigens heb ik wel ervaring met 'Thin PC van MS'.
Echt Thin is het niet; de kios-mode met write-filter is wel handig maar ik zou het zeker NIET op een thin client hardware zetten. Het is echt bedoeld om wat oudere PC's die prima XP draaien maar niet lekker Windows 7 een tweede leven te geven als thin-client.

Eigenlijk moet je thin lezen als: alle extra's zijn eraf, de core is ondanks de mooie verhalen niet echt handiger.
Dan kun je beter -en dat komende uit mijn mond- een linux-based image maken, dan ben je met een paar MB klaar.

Eventueel zelfs nog via PXE.

Wyse heeft overigens ook een dergelijk product om ouwe PC's als thin client in te zetten. Helaas alleen vanaf veel seats.

wat erg mooi werkt icm met Citrix, RDP en VM is de Wyse C10 icm Wyse Device Manager.
Eenvoudig, betrouwbaar, flexibel en betaalbaar.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Ik heb de Thin PC geprobeerd, maar een echt logische stap voor het recyclen van een PC naar Thin Client vind ik het niet.
Het is wat je zegt Misha, het blijft te log voor lichte hardware.
Het draaibaar krijgen op een Thin PC bleek een utopie.

En inderdaad wat is er mis met een XPe of Linux gebaseerde Thin Client al dan niet bootend via PXE?

Misha

Citaat van: razorx op 31-12-2011 11:48:44
Ik heb de Thin PC geprobeerd, maar een echt logische stap voor het recyclen van een PC naar Thin Client vind ik het niet.
Het is wat je zegt Misha, het blijft te log voor lichte hardware.
Het draaibaar krijgen op een Thin PC bleek een utopie.

En inderdaad wat is er mis met een XPe of Linux gebaseerde Thin Client al dan niet bootend via PXE?

Voor fijne configuratie moet je ook eigenlijk met de systeemmanagementsoftware van MS werken.
Kan best zijn dat het dan wel fijn werkt, maar dan wordt het vaak weer je doel ernstig voorbij schieten.

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 31-12-2011 11:42:08
...  knip ...

Dat je in een Citrix omgeving prima met MAC kan werken. Ook zakelijk

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 31-12-2011 14:12:31
Citaat van: Misha op 31-12-2011 11:42:08
...  knip ...

Bijna wel ja, als je tenminste niet de geintegreerde (domain) authenticatie wil gebruiken maar echt een losse citrix-inlog vanaf een losse client.

Dus ook dan werkt het niet vlekkeloos helaas, j ehebt er alleen IETS minder last van,

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 31-12-2011 14:12:31

Niet helemaal. Ik kan thuis met zowel de Mac als met de Win7 laptop inloggen op de zaak maar dan gaat de voorkeur uit naar Win7, simpel vanwege het feit dat veel toetsen van het mac-toetsenbord niet of niet goed functioneren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Domaso

Op korte termijn heb ik een externe HD nodig. Nodig voor back-ups van desktop en laptop, beide met Windows 7. Grootte minimaal 1 TB. Is het beter een "normale" van 3,5 inch aangesloten op het lichtnet of een "portable" van 2,5 inch die buspowered is te nemen? Welk merk? Waar moet ik verder opletten bij mijn keuze?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

maruska

portable hd is afhankelijk van de bus power, zoals je zelf zegt. de meeste tegenwoordig leveren genoeg, maar het is niet altijd zo. ik ga eigenlijk altijd voor een lichtnet variant. heb een paar maanden terug voor testen iets van 15 WD 1,5TB's gekocht. nul problemen mee, wordt onder elke vorm van WOS herkent hier..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Ik zou een 3,5" doen. robuster, sneller, goedkoper. Verschillen tussen verschillende merken en modellen kan ik je echter niet mee helpen ...