Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

CarolineB

Citaat van: big ben op 23-02-2012 20:27:13
Even een vraag van een digibeet, normaal zoek ik de meeste problemen op met google oid, maar met het volgende probleem kom ik niet verder.

Wanneer ik een email ontvang met een bijlage, in word of powerpoint oid dan kan dit betand  niet geopend worden. Klik ik op openen of dubbelklik dan komt het er "waar wilt u het opslaan"  in beeld, tegen beter weten sla ik het dan maar op  ;D........... vervolgens wil ik het bestand alsnog openen, en er word weer gevraagd waar ik het op wil slaan.

Waar heb ik aangezeten  ???
Misschien wel nergens aan en krijg je een doxs toegestuurd en is je office te oud om die te kunnen openen? Vragen of de afzender het nogmaals wilt opsturen maar dan als een doc.

FLA

Citaat van: Boemeltje op 22-02-2012 22:10:51
Citaat van: viking_in_shorts op 22-02-2012 22:04:44
FLA: ik zou serieus eraan denken om je pc opnieuw te installeren. Registry cleaners heb ik alleen maar slechte ervaringen mee.

mee eens

Ja dacht ik ook al aan, je leest veel ellende over register cleaners. Maar dan wil ik er wel gelijk Ubuntu oid op hebben. Zijn hier meer mensen die 2 linker computer handen hebben en een Linux os?

elmarconi

Ubuntu zou ik eerst uitproberen. Trap een Live-CD aan of zo.

http://linuxmint.com/ is momenteel helemaal hip
Voor die-hard XP lusers is er http://www.oslike.se/xp-like
Voor Mac fanaten is er http://www.oslike.se/macbuntu-iso/7-macbuntu-iso-1104

Ik ben er tevreden mee, maar ik schaar me niet onder de onwetenden. Het heeft wel her en der ruwe randjes.

--
Autogas Inside . . .

Douwe

Vreemd telefoontje:

Ik werd net gebeld door een slecht Engels sprekende mevrouw die mij vertelde dat hun een bericht hadden gehad van mijn computer.
Volgens haar werd mijn computer door een virus bedreigd en zou mijn computer erg traag worden.

Aangezien mijn computer nergens geregistreerd staat icm mijn telefoonnummer, heb ik verteld dat ik geen problemen heb en heb ik de verbinding verbroken.

Hebben meer mensen dit meegemaakt??
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

blauweroffel

Dankzij dit forum veeeel geleerd over de 850 en classic, dus nu ook maar eens proberen op ict gebied ;D

De harde schijf van mijn laptop (ASUS) was overleden......gelukkig had ik een back up op mijn externe samsung schijf. Dus het belangrijkste (documenten, foto's) bewaard gebleven.
Maar mn laptop wel bijna 2 weken kwijt geweest (de oude schijf was ingestort en MMC heeft voor mij daarvan gered wat er nog te redden viel, omdat mijn laatste back up al wat ouder was)
Nieuwe harde schijf, programma's er weer op.

Maar omdat we meer computers in huis hebben, wil ik een soort van server in huis. (mappen delen en de mail er op)
Dus een NAS gekocht en geïnstalleerd en aangesloten.(meterkast, bij de router/modem). Er branden allerlei lampjes en er knippert er ook een

Software geladen op de laptop en nu het probleem:
De laptop kan de NAS niet vinden met als melding dat de firewall dit belet. Dus even de firewall van norton uitgezet en opnieuw geprobeerd, echter geen resultaat.

Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?

BR

viking_in_shorts

Hoe probeer je de nas te vinden?
Gebruik je DHCP ? Werkt ping, .. etc.

elmarconi

Op dit forum is het niet anders dan elders.
Zonder info doen we niks, behalve speculeren.

Welk merk en type NAS?
Welk IP-adres heeft je NAS,
Welk IP-adres heeft je PC?

Hij doet het niet is de meest gehoorde melding op elke helpdesk.
Wie is hij en wat doet hij niet?
--
Autogas Inside . . .

Vulk

Firewall van windows zelf?

Marc O.

Citaat van: blauweroffel op 27-02-2012 14:01:03
Software geladen op de laptop en nu het probleem:

Bedoel je de software waarmee de NAS automatisch wordt gevonden zodat je deze kunt configureren (ip adres instellen e.d.)?

Citaat van: blauweroffel op 27-02-2012 14:01:03
De laptop kan de NAS niet vinden met als melding dat de firewall dit belet. Dus even de firewall van norton uitgezet en opnieuw geprobeerd, echter geen resultaat.

Misschien heb je een firewall op je router die e.e.a. verhindert?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Boemeltje

Probeer eens je NAS te pingen:

Start -> uitvoeren
Typ: cmd en druk op enter, een zwart scherm opent. In dit scherm tik je 'ping <IP NAS>' waar je op de plek van <IP NAS> het ip adres van je NAS invult, en druk op enter. Als je dan je NAS nog niet kunt bereiken (hij geeft time-outs) dan zou ik eens naar je router kijken qua configuratie (firewall) :)

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 27-02-2012 19:25:59

Volgens mij zit "laptop / desktop" aan dezelfde kant van router als "nas", dus dat zou niet voor problemen mogen / kunnen zorgen ... :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 27-02-2012 19:58:35

Volgens mij zit "laptop / desktop" aan dezelfde kant van router als "nas", dus dat zou niet voor problemen mogen / kunnen zorgen ... :eusa_think:

In de firewall van mijn router kan ik vlgs mij het interne verkeer binnen het LAN blokkeren...  :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 27-02-2012 20:03:46

In de firewall van mijn router kan ik vlgs mij het interne verkeer binnen het LAN blokkeren...  :eusa_think:

Hmmmm .. bijzonder. Niet onmogelijk, maar wel bijzonder. Zou niet weten waarom je dat zou willen eigenlijk ....

Boemeltje

Citaat van: viking_in_shorts op 27-02-2012 20:05:08

Hmmmm .. bijzonder. Niet onmogelijk, maar wel bijzonder. Zou niet weten waarom je dat zou willen eigenlijk ....

Als je een PC hebt die je minder beveiligt hebt, om wat voor reden dan ook, kun je op die manier in ieder geval die PC uitsluiten op de rest van je LAN. Kan nuttig zijn :)

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 27-02-2012 20:05:08

Effe zitten zoeken maar kan in m'n huidige router inderdaad niet. Was waarschijnlijk een optie in de custom firmware (DD-WRT) van m'n vorige router, een Linksys WRT54G.