Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 27-02-2012 20:16:55
Citaat van: viking_in_shorts op 27-02-2012 20:05:08
Citaat van: Marc O. op 27-02-2012 20:03:46
Citaat van: viking_in_shorts op 27-02-2012 19:58:35
Citaat van: Marc O. op 27-02-2012 19:25:59

Misschien heb je een firewall op je router die e.e.a. verhindert?

Volgens mij zit "laptop / desktop" aan dezelfde kant van router als "nas", dus dat zou niet voor problemen mogen / kunnen zorgen ... :eusa_think:

In de firewall van mijn router kan ik vlgs mij het interne verkeer binnen het LAN blokkeren...  :eusa_think:

Hmmmm .. bijzonder. Niet onmogelijk, maar wel bijzonder. Zou niet weten waarom je dat zou willen eigenlijk ....

Effe zitten zoeken maar kan in m'n huidige router inderdaad niet. Was waarschijnlijk een optie in de custom firmware (DD-WRT) van m'n vorige router, een Linksys WRT54G.

Klinkt inderdaad als een dergelijke functie. Niemand heeft het nodig, maar we kunnen het programmeren dus maken het beschikbaar  :P

Voor mij nooit meer DD-WRT trouwens, nadat ik de router van m'n pa gebricked heb :eusa_shifty:

razorx

Die functie, ook wel access point isolation of host isolation genoemd, kan handig zijn in een internet cafe.
Als je twee bedrijven gescheiden van elkaar het zelfde internet wil laten gebruiken werk je liever met VLANS of extra routers.

viking_in_shorts

Citaat van: razorx op 27-02-2012 21:03:37
Die functie, ook wel access point isolation of host isolation genoemd, kan handig zijn in een internet cafe.
Als je twee bedrijven gescheiden van elkaar het zelfde internet wil laten gebruiken werk je liever met VLANS of extra routers.

De meeste SOHO routers bieden tegenwoordig wel meerdere SSID's / VLANS aan, heb je niet eens extra routers nodig. Verder kan ik me zo 1-2-3 voorstellen dat een I'net café het enige voorbeeld is waar je geen browsing op het locale subnet wil toestaan, terwijl ik juist van dát soort bedrijven voorstel dat zij een (...) investering in ICT doen. Daar wil je niet met een SOHO-routerje aan komen zetten, toch? Of is het aannemelijk dat TS thuis een ICT-setup heeft die ook in het eerste-de-beste I'net café geplaatst kan worden?

Laten we verder even doorgaan op de problematiek van TS :eusa_whistle:

blauweroffel

Ik had niet gedacht zoveel reacties te krijgen, een ieder bedankt voor de info:  :eusa_clap:

het is een NAS DS211j, heeft twee schijf aansluitingen, eentje gebruikt met 1TB schijf
De software geladen via CD van Synology, en meteen geupdate via site synology

via Wifi was de NAS niet te vinden. Een vriend (ICT'er)van me heeft toch even gekeken (had eigenlijk andere afspraak, maar ging niet door)
Hij kwam er niet in eerste instantie niet uit: adres router opgezocht, maar daar werden we ook niet wijzer van.

Uiteindelijk laptop via netkabel aangesloten en voila: de NAS werd gededecteerd. Nu is ie bezig met schijfcontrole en ook draadloos gaat het goed.  :eusa_dance:

nogmaals, dit forum is:  :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_dance:

BR

Lampje

Lieve mensen,

Ik vertoef in het hoekje van de betaalsystemen en authenticatiesystemen en de laatste tijd komen er steeds meer rare klachten binnen van klanten die ineens geld missen uit hun ING, Rabo of Abn Amro account.

Je zou zeggen dat je centen veilig zijn met die Vasco Challenge/Response calculatoren, maar die kunnen helaas geen man-in-the-middle attack voorkomen. Deze attacks worden voornamelijk door een aantal, genetisch gerelateerde, Trojans uitgevoerd. Overigens goed renderend exportproduct vanuit Rusland!

Hier een simpel testje om te kunnen zien of jouw DNS-mechanisme al geinfecteerd is door een Trojan (helaas, geen waterdichte test, want feitelijk zou je naar bijv. www. rabobank.nl moeten wijzen om te zien of de Trojan dan juist ingrijpt).

http://www.dns-ok.de/

Hier een 3-tal methoden om ze desgewenst te verwijderen: https://www.botfrei.de/decleaner.html

Mocht je geïnfecteerd zijn dan is het wellicht geen slecht idee om hier de lokale hulptroepen in te roepen en goed te kijken wat die boeven met je router hebben gedaan, of je router wachtwoord nog steeds werkt en of er niet rare routeringsregels in opgenomen zijn.

Mocht je de links niet vertrouwen, heel goed. Check even met de bekenden hier die het al voor je uitgetest hebben.

En tenslotte: http://www.veiligbankieren.nl/nl/internetbankieren/malware.html

haasje

Zal hier eens even de meningen polsen:

Ik ben op zoek naar een nieuwe nas. Na het een en ander zoeken en vergelijken heb ik er 1 gevonden die me qua specs wel interessant lijkt, de Thecus N4200Pro. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit merk en liever nog dit type.

elmarconi

Geen ervaring. Heb er 2 zelf gebouwd met FreeNAS en een HP Proliant Microserver N36L. Scheelt een paar knaken...
--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Heb even (snel) gegoogled en kom 'm tegen als een tegenhanger van een Qnap TS-419p+ en een Qnap TS-459p

Ik heb een qnap 419 waar ik erg blij mee ben. Zou hem graag aanraden. De Thecus had ik nog nooit van gehoord :eusa_shifty:

thuur

Hebben we ook .NET wizards hier? Deze foutmelding gaat mij boven de pet:
CiteerZie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.Security.SecurityException: De aanvraag voor machtiging van type System.Security.Permissions.UIPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 is mislukt.
   bij System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Check(Object demand, StackCrawlMark& stackMark, Boolean isPermSet)
   bij System.Security.CodeAccessPermission.Demand()
   bij System.Windows.Forms.Control.get_Parent()
   bij Vcc.Vida.DiagSwdl.GuiComponents.FlatButton.findParentForm()
   bij Vcc.Vida.DiagSwdl.GuiComponents.FlatButton.OnClick(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
   bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
De mislukte actie is:
Demand
Het type van de eerste mislukte machtiging is:
System.Security.Permissions.UIPermission
De zone van de mislukte assembly is:
Trusted

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
    Assembly-versie: 2.0.0.0
    Win32-versie: 2.0.50727.3625 (GDR.050727-3600)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
System
    Win32-versie: 2.0.50727.3624 (GDR.050727-3600)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
UI
    Assembly-versie: 2.0.3630.20062
    Win32-versie: niet van toepassing
    CodeBase: http://192.168.x.xxx/VVVV/Diagnostics/UI.DLL
System.Windows.Forms
    Win32-versie: 2.0.50727.3623 (GDR.050727-3600)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
Accessibility
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/Accessibility/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Accessibility.dll
System.resources
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.resources.dll
Core
    Assembly-versie: 2.0.3630.20050
    CodeBase: http://192.168.x.xxx/VVVV/Diagnostics/Core.DLL
GuiComponents
    Assembly-versie: 2.0.3630.20056
    CodeBase: http://192.168.x.xxx/VVVV/Diagnostics/GuiComponents.DLL
ResourceManager
    Assembly-versie: 2.0.3630.20051
    CodeBase: http://192.168.x.xxx/VVVV/Diagnostics/ResourceManager.DLL
System.Xml
    Win32-versie: 2.0.50727.3082 (QFE.050727-3000)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Configuration
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
Util
    Assembly-versie: 2.0.3630.20049
    CodeBase: http://192.168.x.xxx/VVVV/Diagnostics/Util.DLL
System.Windows.Forms.resources
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Gr :eusa_pray:

viking_in_shorts

Heb even gegoegled en kom als tip tegen dat de rechten op de remote share misschien niet goed zitten. Maar volgens mij ben jij slim genoeg om dezelfde link al zelf eerder gevonden te hebben ...

mehn

Citaat van: thuur op 16-03-2012 14:02:56

Windows opnieuw installeren?  :eusa_shifty:

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Citaat van: mehn op 16-03-2012 14:31:03
Citaat van: thuur op 16-03-2012 14:02:56

Windows opnieuw installeren?  :eusa_shifty:

;D

Geloof niet dat dit aan windows ligt:
Citeer
bij Vcc.Vida.DiagSwdl.GuiComponents.FlatButton.findParentForm()
   bij Vcc.Vida.DiagSwdl.GuiComponents.FlatButton.OnClick(EventArgs e)

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 16-03-2012 14:19:34
Heb even gegoegled en kom als tip tegen dat de rechten op de remote share misschien niet goed zitten. Maar volgens mij ben jij slim genoeg om dezelfde link al zelf eerder gevonden te hebben ...

Nee, die link heb ik niet gevonden :eusa_think:

Heb je de link nog, of weet je waarop je geGoogled hebt?

Gr :-\

viking_in_shorts

Gegoegeld op: System.Security.SecurityException en vervolgens gekeken naar wat "Demand" als functie heeft / doet.

1 van de links die ik tegenkwam met de tip van remote shares: http://support.microsoft.com/kb/320268

<edit>
Even iets verder gezocht. System.Security.Permissions.UIPermission en dan zoeken naar demand:
   Demand    Forces a SecurityException at run time if all callers higher in the call stack have not been granted the permission specified by the current instance. (Inherited from CodeAccessPermission.)

Datgene wat ik vond: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.security.securityexception.aspx

Welke .net versie heb je?

.NET Framework
Supported in: 4, 3.5, 3.0, 2.0, 1.1, 1.0
    .NET Framework Client Profile
Supported in: 4, 3.5 SP1

thuur

Fantastisch, dank u! Ik ga het zodadelijk proberen.

Gr :-*