Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Nee, die zijn wel te vervangen door DVD's.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: Claudia op 27-09-2012 20:25:05
Citaat van: Piet op 27-09-2012 18:04:43
Citaat van: Claudia op 21-09-2012 15:06:57
Onze dochter is aan het sparen voor een Ipad.
Nou is ze bijna jarig, dus willen we wat ze nog mist aanvullen.
Zelf ging ze uit van een Ipad 2....gewoon omdat deze ca. 380,- kosten....de 3 ca. 500,-.
Mijn vraag is; is de 'upgrade' die 120,- waard?
Ze heeft een pc, dus deze zal gewoon worden gebruikt voor op de bank, voor social media, you tube filmpjes, etc.

Iemand ervaring?

Wij hebben ze beide.
Het enige opvallende verschil tussen beide is de kwaliteit van het scherm vind ik.
Die van de 3 is weer een stuk scherper dan die van de 2.
Maar eerlijk gezegd is die van de 2 ook lang niet slecht en uitstekend geschikt voor spelletjes en youtube fimpjes.

Heb het verschil in de Apple-store bekeken...en vond de 3 is echt veel scherper! Dat gaat 'm worden dus. :)

Maar je moet ze dan wel naast elkaar zien. ;)
Wij hebben nog steeds de iPad1 en daar zijn we tot nu toe zeer tevreden over.

The Demon

Ik kan dat wel, om hoeveel banden gaat het?

Groet,
The Demon.

FGG

Citaat van: The Demon op 06-10-2012 12:05:52
Ik kan dat wel, om hoeveel banden gaat het?

Groet,
The Demon.

In principe om één band, totaal iets van 20 minuten. Ding ligt al sinds 1992 in de kast, stoffig te worden.

The Demon

Ik heb je al een PB gestuurd.
Ik hoop wel dat er nog wat over is van die band, als hij al 20 jaar in de kast ligt kan het zijn dat er niets meer opstaat.
Videobanden en ook audiobanden moet je voor het goede elke 6 maanden de band heen en weer spoelen om "doordrukken" te voorkomen/verminderen.
"Doordrukken" betekent dat de metaaldeeltjes dezelfde richting op gaan staan door de magnetische lading die ze hebben en op die manier verlies je dus de gegevens op de band.
Dit kan ook gebeuren als je de band naast een luidspreker of de TV (oude beeldbuis) legt door het magnetisch veld daarvan.
Maar kom maar met die band dan ga ik wel kijken of er nog iets van te maken is (kleuren bijwerken, beeldruis verminderen e.d.), als het maar niet te expliciet beeldmaterriaal is  ;D.

Groet,
The Demon.

Edit: Typo's.

Marc O.

HD van m'n laptop begint kuren te vertonen:

Is dit terminaal?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Krijg je het alleen in Linux of is ook je Windows partitie ter ziele

Marc O.

Alleen in m'n linux partitie. Overigens is het uiteindelijk na wat aandringen via fsck (linux disk fix utility) gelukt om de fouten te fixen en alsnog te booten. Volgens een ander tooltje zijn er 10 bad sectors. Toch maar snel een nieuw HD bestellen.

Sbv

Citaat van: Marc O. op 18-10-2012 20:00:39
Alleen in m'n linux partitie. Overigens is het uiteindelijk na wat aandringen via fsck (linux disk fix utility) gelukt om de fouten te fixen en alsnog te booten. Volgens een ander tooltje zijn er 10 bad sectors. Toch maar snel een nieuw HD bestellen.
Geen garantie op de HDD ? Ik zou zeggen neem een SSD tenzij je 1 TB schijf wilt hebben. Backup van je data heb je neem ik aan al gemaakt

Marc O.

Citaat van: Sbv op 18-10-2012 20:13:48
Citaat van: Marc O. op 18-10-2012 20:00:39
Geen garantie op de HDD ? Ik zou zeggen neem een SSD tenzij je 1 TB schijf wilt hebben. Backup van je data heb je neem ik aan al gemaakt

Ja, belangrijke bestanden staan sowieso op de NAS, mail wordt wekelijks gebackupped naar diezelfde NAS. SSD lijkt me wel leuk, maar is wel ruim 2x zo duur als een normale HD, terwijl die tegenwoordig ook behoorlijk snel zijn (sneller dan de goedkopere SSD's).

elmarconi

Het ligt aan je werkzaamheden. Vele random I/O maakt de SDD snel vwege het ontbreken van de bewegende delen. Iets in bulk schrijven of lezen, videostreams of dikke ISO's kopieren maakt idd niet zoveel uit. Maar een ouderwetse eigen kernel compilen merk je toch echt wel het verschil.
--
Autogas Inside . . .

Misha

Tja, heb een kleine Ssd (30 gb) voor het OS en een raid 10 voor de data.
Verschil is toch wel heel bruut, win7 staat er echt in seconden terwijl een raid 10 set toch ook erg snel is.

Wat Marco zegt kan ik ook bevestigen: voor grote bestanden en streams hoef je het niet te doen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Reitse

Ik ben op zoek naar wat gebruikerservaringen met een NAS (ik weet, het is hier al vaker gevraagd maar voortschrijdend inzicht enzo ;))

Veel eisen heb ik niet, het ding moet zich netjes gedragen in een thuisnetwerkje, internettoegang hoeft niet. Ding moet wel iets van een waarschuwing geven als één van de schijven kaduuk gaat (aangezien ik aanneem dat het minimum toch wel twee schijven is).
Beetje stil en energiezuinig is natuurlijk mooi meegenomen ;)

Misha

Ik hoor erg goede geluiden over de QNAP oplossingen.
3 collega's hebben er een en ook wat ik er van zie is best ok.

Zelf werk ik met een Windows Home Server op basisvaneen oudere pc.
Is wat meer setup maar werkt daarna erg handig, zeker als je meer pc 's hebt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Ik gebruik nu sinds ruim een jaar een Netgear ReadyNAS Duo. Prima apparaat, heb er 2 1.5TB schijven in zitten in RAID1 configuratie. Was destijds relatief goedkoop en kan middels een webinterface worden geconfigureerd (maar dat geldt voor al die apparaten). Kan benaderd worden via o.a. NFS, CIFS, AFP, FTP, HTTP(S) en zelfs Rsync. Power on/off kan gescheduled worden, heeft een printerpoort en er zijn diverse add-ons verkrijgbaar.