Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Citaat van: Misha op 22-11-2012 20:48:31
Citaat van: blauweroffel op 22-11-2012 19:56:47
Citaat van: Misha op 22-11-2012 19:52:09
En dan is je toetsenbord ook nog eens stuk, wat een ellende zeg !

Zo beter?  ;D

BR
Zeker, een hoop beter.. :)

Maar: je printerverbinding gaat natuurlijk niet over Internet maar zal je eigen netwerk zijn.
Als dat ook al niet gaat is het misschien meer voor de hand liggend dat de fout daar al voor zit.

Het is een Tele2 modem/router. Het zijn denk ik 2 verschillende problemen.
Soms doet de printer het plotseling weer, en even later is tie weer "off lline"
Ga op zoek naar een "mannetje" die er verstand van heeft en mij kan voordoen hoe ik het op kan lossen.
Ik hou nl erg van voordoen, ik leer het meest van wat ik zie. Gebruiksaanwijzingen zijn niet aan mij besteed  :D

BR

blauweroffel

Citaat van: Hans Duiven op 22-11-2012 20:51:42
Citaat van: blauweroffel op 22-11-2012 19:50:44
Mijn internet verbinding valt regelmatig uit :eusa_wall: :eusa_wall:
handig tijdens het forummen.....

Heb het in de wifi modus en met een verbinding via electriciteitsnet ggrrr

Ook krijg ik geen contact meer met mijn printer (wifi verbinding) krijg nl melding: printer is off line
Wat dus niet het geval is. Zelfs als ik m verbind met een kabel doet ie t niet, vraagt ie nl om stuurprogramma.....
Maar die zit wel op m laptop, als ik een nieuwe download en wil installeren, krijg ik nl de melding: stuurprogramma reeds geinstalleerd
Ook als ik het het printermenu "vernieuwen" aanklik, geen resultaat.

:eusa_think: :eusa_wall: :eusa_think: :eusa_wall:

BR

edit: nu de koekkruimels onder mijn toetsenbord weggegehaald...... ;D

BR

IP adres conflict?

Ik heb al wel een aantal malen opnieuw de netwerksleutel ingetypt in de printer. Die staat in de garage en de router in de meterkast. Hemelsbreed 3 meter.

BR

Hengeveld

Als je de printer via WiFi en USB wilt gebruiken, moet je die beide geinstalleerd hebben. Dus je moet twee printericoontjes van dezelfde printer met dezelfde driver hebben (de een met Tcp/ip-poort en de ander met USB-poort).

Wat betreft wegvallend WiFi: die printer heeft wellicht wel contact met het Access Point, maar je laptop heeft denk ik geen contact met het Access Point. Dat verklaart namelijk dat soms je internetverbinding ook wegvalt.

Hengeveld

Citaat van: Vulk op 18-11-2012 16:35:09
Mijn schoonvader heeft al een tijdje de volgende foutmelding op zijn laptop (windows 7).

De "apparaten" zijn erbij gekomen na een poging tot het installeren van een gedeelde printer (de deler is een computer met windows XP).

De apparaten zijn nu onmogelijk te verwijderen. Een driver installeren is ook niet mogelijk aangezien het 'virtuele' apparaten zijn.

Enig idee hoe ik dit weg krijg?

Denk Card Reader (wellicht op de printer?). Probeer te zoeken naar drivers op de site van de fabrikant van de printer. Maar als ze er al stonden voordat de printer geinstalleerd was (denk ik eigenlijk), dan is het van een card reader (of chipset) van de laptop zelf.

blauweroffel

Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 21:03:29
Als je de printer via WiFi en USB wilt gebruiken, moet je die beide geinstalleerd hebben. Dus je moet twee printericoontjes van dezelfde printer met dezelfde driver hebben (de een met Tcp/ip-poort en de ander met USB-poort).

Wat betreft wegvallend WiFi: die printer heeft wellicht wel contact met het Access Point, maar je laptop heeft denk ik geen contact met het Access Point. Dat verklaart namelijk dat soms je internetverbinding ook wegvalt.

Maar werkt de volgende opstelling dan wel? Laptop via electriciteitsnet met router en printer met wifi verbonden met router. Stomme vraag eigenlijk, kan het meteen uitproberen door de wifi van mn laptop uit te zettten

BR

Hengeveld

Hangt er vanaf of het in hetzelfde subnet zit.

blauweroffel

Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 21:21:46
Hangt er vanaf of het in hetzelfde subnet zit.

nope, krijg nu de melding "printer reageert niet" .

BR

Hengeveld

Wat is het IP-adres van laptop en van printer?

Vulk

Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 21:08:41
Citaat van: Vulk op 18-11-2012 16:35:09
Mijn schoonvader heeft al een tijdje de volgende foutmelding op zijn laptop (windows 7).

De "apparaten" zijn erbij gekomen na een poging tot het installeren van een gedeelde printer (de deler is een computer met windows XP).

De apparaten zijn nu onmogelijk te verwijderen. Een driver installeren is ook niet mogelijk aangezien het 'virtuele' apparaten zijn.

Enig idee hoe ik dit weg krijg?

Denk Card Reader (wellicht op de printer?). Probeer te zoeken naar drivers op de site van de fabrikant van de printer. Maar als ze er al stonden voordat de printer geinstalleerd was (denk ik eigenlijk), dan is het van een card reader (of chipset) van de laptop zelf.

Alle drivers stonden op voorhand geïnstalleerd. (heb pas recent de installatie gedaan en dan controleer ik dat).
Ik zal eens kijken of die printer een kaartlezer of iets dergelijks heeft. Ik blijf het gevoel hebben dat het om iets virtueels gaat.

blauweroffel

Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 21:25:22
Wat is het IP-adres van laptop en van printer?

Kijk, zoveel verstand heb ik hie nou van: ik weet het niet, maar het is wellicht te achterhalen... :eusa_silenced:

BR

thuur

Netwerken via het elektriciteitsnet is vragen om problemen.

Gr :D

pwassink

Citaat van: thuur op 24-11-2012 13:55:01

Zou ook simpelweg verboden moeten worden, als je kijkt wat een troep dat veroorzaakt op t hf spectrum ..  :eusa_snooty:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

+ 1, zeker als het over verschillende groepen gaat.
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Citaat van: Marc O. op 24-11-2012 14:39:25

+ 1, zeker als het over verschillende groepen gaat.
Nog een + 1. Het kan zomaar een dag werken en dan weer niet.

sven0503

heb al zo'n 4 jaar glasvezel van Concepts ICT ... nooit problemen gehad, en overstappen is zo gepiept.
Je moet alleen bij al je contacten laten weten dat je een nieuw mail adres hebt.... maar dat is bij iedereen zo met overstappen.