Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: FGG op 04-01-2015 17:33:31
Citaat van: daanium op 04-01-2015 13:07:35
Grappig om te zien dat veel Apple gebruikers nog steeds denken dat er geen virussen zijn voor Apple.

Grappig om te zien dat het gros van de problemen hier allemaal Windows-problemen zijn. En ik draai ondertussen al 5 jaar op Apple zonder noemenswaardige problemen, zonder noemenswaardig performance-verlies, etc.

+ 1 (laat ik even de Macbook Pro beeldschermproblemen van mijn dochter haar laptop achterwege, de twee iMac's draaien hier nog super)

Heb trouwens wel vandaag de Apple TV 2 verruild voor deze:

daanium

oeh nice, werkt echt mooi zo'n mediaspeler
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Hans Duiven

Citaat van: daanium op 05-01-2015 10:31:00
oeh nice, werkt echt mooi zo'n mediaspeler

Thanks! We gaan het zien  ;D

V70geRwin

Citaat van: Hans Duiven op 05-01-2015 10:20:14
Citaat van: FGG op 04-01-2015 17:33:31
Citaat van: daanium op 04-01-2015 13:07:35
Grappig om te zien dat veel Apple gebruikers nog steeds denken dat er geen virussen zijn voor Apple.

Grappig om te zien dat het gros van de problemen hier allemaal Windows-problemen zijn. En ik draai ondertussen al 5 jaar op Apple zonder noemenswaardige problemen, zonder noemenswaardig performance-verlies, etc.

+ 1 (laat ik even de Macbook Pro beeldschermproblemen van mijn dochter haar laptop achterwege, de twee iMac's draaien hier nog super)

Heb trouwens wel vandaag de Apple TV 2 verruild voor deze:

http://www.imediabox.nl/data/upload/Shop/images/viewimage-1-logo-0.jpg

Leuk, ben benieuwd hoe deze bevalt.
Doet deze nu al HD geluid via HDMI (DTS-HD en DD+) ?

Luc

Heb nog een vraagje:

Twee weken terug vroeg een vriend me een SSD in zn laptop te zetten ipv zn harde schijf.
Leverde zelf een Samsung SSD van 256 GB erbij.
Tevens vroeg ie of ik ipv Windows 8, een 64-bits Windows 7 erop kon zetten.

Wat daarna komt is niet zo spannend; ik heb de harde schijf uit die laptop gesleuteld, de SSD in de houder gezet en compleet met houder, netjes op zn plek geschroefd.
Vervolgens, vanaf DVD, Windows 7 op die laptop geinstalleerd, geen centje pijn. Na installatie, volledig bijgewerkt met de nieuwste updates en ook nog Office 2013 geinstalleerd.
Niks aan de hand, maar sinds kort doet Windows 7 raar, telkens als de laptop uit slaap- of standby modus wordt gehaald.

Tijdens het opstarten de BIOS benaderen kan natuurlijk nog steeds, en de BIOS ziet die SSD niet?
Ook een andere versie van Windows proberen te installeren, zelfde probleem : Windows installatie ziet geen harde schijf... Poging tot installeren vanaf USB: zelfde probleem.

Tijdelijk weer de harde schijf erin gesleuteld : niks aan de hand. Dan start die laptop gewoon langzaam op, zoals t hoort. Ook geen moeilijkheden met uit de stand-by komen. Wel blijft t ding traag, zoals t hoort bij een 5400-toeren schijf.

Schijf weer eruit, SSD erin, en de laptop start direct op, Windows 7.
Alles werkt perfect, SSD is ook vanuit verkenner te benaderen. Maar komt weer niet uit de stand-by.
Opnieuw opstarten : BIOS ziet weer geen HD of SSD.

Ik wil graag proberen een ander besturingssysteem erop te zetten, maar als de BIOS al geen systeemschijf ziet, dan ziet de installatie van Windows dat ook niet.
Uiteraard is de BIOS ge-update tot de laatste versie.

Samengevat : ik zet een lege SSD erin, laat die door een nieuwe Windows-installatie formatteren, Windows installeert zichzelf probleemloos, updated helemaal, en vervolgens doet die laptop raar bij t uit de stand-by komen. Sindsdien ook met proberen een andere windows te installeren vanaf USB of DVD. BIOS ziet de SSD niet, terwijl de laptop wel gewoon vanaf die SSD opstart...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Lammert

Misschien nog een poging waard om de firmware van de SSD te upgraden?

elmarconi

Citaat van: Luc op 06-01-2015 02:56:55
Heb nog een vraagje:

Twee weken terug vroeg een vriend me een SSD in zn laptop te zetten ipv zn harde schijf.

Wat daarna komt is niet zo spannend; ik heb de harde schijf uit die laptop gesleuteld, de SSD in de houder gezet en compleet met houder, netjes op zn plek geschroefd.
Vervolgens, vanaf DVD, Windows 7 op die laptop geinstalleerd, geen centje pijn. Na installatie, volledig bijgewerkt met de nieuwste updates en ook nog Office 2013 geinstalleerd.
Niks aan de hand, maar sinds kort doet Windows 7 raar, telkens als de laptop uit slaap- of standby modus wordt gehaald.

Tijdens het opstarten de BIOS benaderen kan natuurlijk nog steeds, en de BIOS ziet die SSD niet?
Ook een andere versie van Windows proberen te installeren, zelfde probleem : Windows installatie ziet geen harde schijf... Poging tot installeren vanaf USB: zelfde probleem.

Tijdelijk weer de harde schijf erin gesleuteld : niks aan de hand. Dan start die laptop gewoon langzaam op, zoals t hoort. Ook geen moeilijkheden met uit de stand-by komen. Wel blijft t ding traag, zoals t hoort bij een 5400-toeren schijf.

Alles werkt perfect, SSD is ook vanuit verkenner te benaderen. Maar komt weer niet uit de stand-by.

Ik wil graag proberen een ander besturingssysteem erop te zetten, maar als de BIOS al geen systeemschijf ziet, dan ziet de installatie van Windows dat ook niet.

Samengevat : ik zet een lege SSD erin, laat die door een nieuwe Windows-installatie formatteren, Windows installeert zichzelf probleemloos, updated helemaal, en vervolgens doet die laptop raar bij t uit de stand-by komen. Sindsdien ook met proberen een andere windows te installeren vanaf USB of DVD. BIOS ziet de SSD niet, terwijl de laptop wel gewoon vanaf die SSD opstart...

Heb ik ook gehad. Niet stabiel te krijgen. Wel merk laptop, Lenovo?
Was er helemaal klaar mee. Sorry, geen oplossing.
--
Autogas Inside . . .

V70geRwin

Citaat van: elmarconi op 06-01-2015 19:36:08
Citaat van: Luc op 06-01-2015 02:56:55
Heb nog een vraagje:

Heb ik ook gehad. Niet stabiel te krijgen. Wel merk laptop, Lenovo?
Was er helemaal klaar mee. Sorry, geen oplossing.

Doet me weer denken aan de compaq tijd waarin je sommige HD ook niet aan de praat kreeg  :eusa_wall:

razorx

Probeer eerst in de BIOS boot opties te kiezen voor Legacy and UEFI. Als die optie beschikbaar is.
SSD firmware probleem geloof ik niet zo in.

855T5+

Citaat van: razorx op 06-01-2015 23:47:21
Probeer eerst in de BIOS boot opties te kiezen voor Legacy and UEFI. Als die optie beschikbaar is.
SSD firmware probleem geloof ik niet zo in.
Hier moet je het inderdaad zoeken...moet een instelling in de BIOS zijn.
Heb recentelijk een clone van een geheel nieuwe (dus nog nooit opgestarte) voorgeinstalleerde Win8.1 HDD 500GB
(in een nieuwe Lenovo Z710 laptop) gemaakt naar een lege nieuwe SSD (250GB).
Vervolgens deze in de Lenovo gepropt en laten booten. Geen probleem, geheel nieuwe install OEM Win8.1 succesvol voltooid.
Maar wel eerst checken of BIOS op UEFI staat en checken of de SATA controller mode op AHCI staat!
Ook alle passwords uitzetten in de BIOS en secure boot op enabled zetten (iig voor Win8)
en ff checken of de EFI (boot order en mode) je SSD herkent en gekozen heeft.
Indien niet, dan opnieuw installeren met die instellingen en nog eens proberen.
Ik heb zo geen enkel probleem met slapen en ontwaken op een Lenovo laptop met een SSD:
het is nog niet zo snel als een Mac Air of iPad, maar duurt slechts enkele seconden tot wederontwaken.

Ik heb trouwens wel majeure problemen met iedere PC die in slaap valt onder Win7:
dan werkt bijvoorbeeld bij het ontwaken in de helft van de gevallen de netwerkkaart niet
(moet dan in control panel eerst disabled en dan weer enabled worden),
danwel diverse SW plugins doen het plots niet meer, kortom, rampenplan.
Met Win8.1 tot nu toe veel minder tot geen zulke problemen.
Volvo: Mutatis Mutandis

Luc

Tis een Lenovo G710... dus ik ben niet de enige met die problemen. Bedankt voor de tips.

Luc

Inmiddels alles geprobeerd, geen succes. Als mijn laptop aan vervanging toe is, vermoed ik dat de opvolger wel eens van Apple kan komen.
Als ik er nog veel had, zou ik grijze haren krijgen van die laptops.

CorB

Wijs besluit. Mooie MacBook Air nemen, hmmm.

:)

Cor

FGG

Citaat van: CorB op 07-01-2015 11:20:26
Wijs besluit. Mooie MacBook Air nemen, hmmm.

Psies! Of een Macbook Pro

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

macfocus

MacBook Pro, weeg wat meer, kan veel meer, groter scherm, kunt er waarschijnlijk langer mee doen, kunt geheugen bijprikken, meer aansluitingen etc.....

Kost ook wat meer ; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)