Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

UserID25761

Citaat van: macfocus op 20-01-2015 21:25:06
MacBook Pro, weeg wat meer, kan veel meer, groter scherm, kunt er waarschijnlijk langer mee doen, kunt geheugen bijprikken, meer aansluitingen etc.....

Kost ook wat meer ; )

in de nieuwe MacBooks pro kan je geen geheugen bijprikken  :eusa_whistle:

Edit: zit gesoldeerd

Taranis

Na jaren van schimpen op Apple-troep en nog steeds geen vriendjes kunnen worden met een touchscreen is het dan toch zover: ik overweeg een tablet aan te schaffen. Nu ben ik een absolute n00b in die dingen, zelfs na 2 avondjes het internet afstruinen. Ik heb de volgende eisen:

- schermgrootte in de buurt van 10" of groter
- sneller dan de naar mijn idee frustrerend trage iPad 3 van m'n vriendin
- max 300 euro

Ik overwoog een Samsung Galaxy Tab nogwat maar volgens de reviews op internet is die niet stabiel en voelt niet erg degelijk aan. Hoe zeer ik ook een hekel heb aan Apple-meuk (vooral omdat het zo'n hype is), overweeg ik deze: http://www.comcom.nl/p/apple/tablet_pc_s/md513nf_a/ipad_4_wi_fi_16gb_white/?referrer/kieskeurig/

Valt binnen budget en schermgrootte ook acceptabel (groter was leuker geweest). Snelheid zegt mij niets van deze....

Zijn er mensen met tips of ervaringen? Waar moet ik op letten? :)

UserID25761

Het probleem met de wat oudere ipad's is dat ze met de nieuwste software idd retetraag worden, de nieuwste modellen hebben hier geen last van. lees: meer processorkracht  :eusa_whistle:

RRRR power  :laugh:

fpede

Bwa, ik bezoek het forum dagelijks op een  ipad 4, en echt traag kan ik dat ding toch niet noemen hoor,...
Misschien niet zo vloeiend als het laatste air model, maar toch nog steeds snel genoeg voor wat ik ermee doe, => surfen, muziek beluisteren en mails lezen.  ;)

Al moet ik toegeven dat in vergelijiking met een ipad air, deze 4 wat groot aanvoelt door de dikke bezels, maar dat is dan ook mijn enige minpuntje

Just my 2 centjes  ;D

viking_in_shorts

Ik ben sinds een paar maanden 100% over naar tablet. Gebruik helemaal geen laptop meer. Maar mijn Surface Pro 3 kostte wel wat meer dan €300 :eusa_whistle:

Mijn tips:
- schijf moet snel zijn; SSD is een must
- Mijn surface heeft een Bluetooth pen die erg fijn is. Weet niet hoe het allemaal werkt zonder pennetje.
- afgezien van mijn foto's die ik extern heb staan heb ik eigenlijk niet zo heel veel schijfruimte meer nodig
- Gewicht speelt mee. Een paar honderd gram is het verschil tussen lamme arm na 1 minuut of 10 minuten terwijl je zit te kakken.

ZC3rr0r

Ik ga echt gegarandeerd geflamed worden hiervoor, maar als het je niks uitmaakt dat je apps alleen uit de store kunnen komen en je vooral muziek wilt luisteren, surfen en wat films kijken, overweeg eens een Surface (niet pro) 2.

Dingen kosten next to niks tegenwoordig, je krijgt er gratis office bij en ze zijn enorm degelijk.
En, hoe gek het ook klinkt, Windows 8.1 is tot op heden stabieler dan alles Android en iOS tablets die vriendinlief gehad heeft.

En de grote plus ten opzichte van een iPad is dat je gewoon USB schijven en printers/camera's etc kunt aansluiten zonder gedoe en je een displayport aansluiting erop hebt zitten om een scherm of TV aan te sluiten.

Goedkoopste vind je vanaf een 344 euro: https://tweakers.net/product/342972/microsoft-surface-2/

855T5+

Citaat van: viking_in_shorts op 21-01-2015 15:47:37
...verschil tussen lamme arm na 1 minuut of 10 minuten terwijl je zit te kakken.
Zoooo herkenbaar! ;D

Ik doe het gewoon op een refurbished iPad2 met idd niet de nieuwste ios...al weet ik hoe lang.
Werk vnl. met box.com en edit daarin, maar geef toe, het kan veeeel beter.
Voor 300 euro wordt lastig met de eisen echter. Denk dan eerder aan 500 euro+ :eusa_sick:
Volvo: Mutatis Mutandis

Taranis

Citaat van: fpede op 21-01-2015 15:44:05
Bwa, ik bezoek het forum dagelijks op een  ipad 4, en echt traag kan ik dat ding toch niet noemen hoor,...

Ik heb dan ook alleen ervaring met de 3 :)

Is een Air trouwens echt zoveel sneller dan een 4?

Ik ben sinds een paar maanden 100% over naar tablet. Gebruik helemaal geen laptop meer.

Dat is bewust niet mijn intentie, ik wil de tablet alleen gebruiken op de momenten dat ik geen zin heb om m'n laptop mee te zeulen. Lees: 2 huizen is echt onhandig en ik ga niet telkens m'n laptop meenemen.

Citaat van: ZC3rr0r op 21-01-2015 15:53:07
Ik ga echt gegarandeerd geflamed worden hiervoor, maar als het je niks uitmaakt dat je apps alleen uit de store kunnen komen en je vooral muziek wilt luisteren, surfen en wat films kijken, overweeg eens een Surface (niet pro) 2.

Dingen kosten next to niks tegenwoordig, je krijgt er gratis office bij en ze zijn enorm degelijk.
En, hoe gek het ook klinkt, Windows 8.1 is tot op heden stabieler dan alles Android en iOS tablets die vriendinlief gehad heeft.

Interessant alternatief :) Wel iets boven budget en het maakt me helaas wel uit dat apps alleen uit de store kunnen komen.

Citaat van: ZC3rr0r op 21-01-2015 15:53:07
En de grote plus ten opzichte van een iPad is dat je gewoon USB schijven en printers/camera's etc kunt aansluiten zonder gedoe en je een displayport aansluiting erop hebt zitten om een scherm of TV aan te sluiten.

Tja daar heb ik een paar laptops voor liggen dus dat is niet nodig maar wel handig.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 21-01-2015 16:30:41
Ik ben sinds een paar maanden 100% over naar tablet. Gebruik helemaal geen laptop meer.

Dat is bewust niet mijn intentie, ik wil de tablet alleen gebruiken op de momenten dat ik geen zin heb om m'n laptop mee te zeulen. Lees: 2 huizen is echt onhandig en ik ga niet telkens m'n laptop meenemen.

Jouw intentie is hier niet het punt wat ik wilde maken. Het is om aan te geven waar mijn kennis vandaan komt ;)

mehn

Ik zit ook op zo'n punt. Ik twijfel tussen een Surface Pro en een "gewone" Surface...
10" is in principe genoeg, maar als het een Surface Pro wordt, dan toch een Pro 3. Prijsverschil met Pro 2 is er bijna niet als je van de i3 variant van de Pro 3 uitgaat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BBS

Ik heb nog een eipet2 en voor hetgene wat ik ermee doe is het voldoende. (nog wel...)

Maar er zal vast eens een sneller exemplaar komen...
Volvoloos....

Vulk

Ik heb mij een AIR 1 besteld met 32gig nu. Die leek me voor mijn doen de beste oplossing.
Merkbaar goedkoper dan de AIR2 en het verschil 'zou' niet zo gek groot zijn.

Nog even afwachten op de levering.

Marc O.

Wij hebben zowel een iPad 4 als een Surface 2 Pro. Met oudere iPads heb ik geen ervaring, maar de 4 is gewoon retesnel én retestabiel. Net als de Surface trouwens. Ik zou zelf nooit voor een niet-Pro Surface gaan, juist omdat je daar alleen maar apps uit de store mee kunt installeren, terwijl de Pro in principe gewoon een laptop is en dus een volledige Windows variant draait. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Surface 2 Pro en dus niet naar de iPad. Uit de mond van een oud-Windows hater wil dat veel zeggen :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 21-01-2015 18:58:19
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Surface 2 Pro en dus niet naar de iPad.

Ben ik wel benieuwd waarom? :)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 21-01-2015 19:20:31
Citaat van: Marc O. op 21-01-2015 18:58:19
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Surface 2 Pro en dus niet naar de iPad.

Ben ik wel benieuwd waarom? :)

Veel veelzijdiger. We hebben er een aanklikbaar toetsenbord bij ('Type cover') waardoor het typen van tekst een heel stuk makkelijker gaat dan op het virtuele toetsenbord van de iPad. Printen naar onze wifi printer gaat makkelijker. Geen gezeik met flash (alhoewel er voor de iPad inmiddels wel browsers zijn die flash aankunnen).

Enige nadeel is dat ie iets zwaarder is, maar met de ingebouwde steun parkeer je hem vrij eenvoudig op schoot en kun je er nog steeds prima mee werken.
...The Nile isn't just a river in Africa...