Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

daanium

sluit ik me bij aan, soms is het wat klooien op de telefoon :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Vulk

Citaat van: classicT5 op 04-08-2015 22:40:43
Bedankt Vulk en Flunk. Zitten in die nieuwe releases dan geen nieuwe (interessante ;)) features?

Ik heb er nog niet expliciet naar gezocht, maar voorlopig kan ik niets bijzonders ontdekken.
Voelt vlot aan, alle instellingen zijn goed, ik moet weinig zoeken, ... Ik kom overigens van een windows 7.

De pc van mijn ouder draait op windows 8.1 momenteel en die ga ik zeker upgraden naar windows 10.

haasje

Ook ik ben over naar Windows 10. Na een probleemloze overstap met de laptop en de werk laptop was ook de (touchscreen) pc aan de beurt. Na wat tweaken heb ik nu de meeste dingen naar mijn zin echter heb ik een probleem met de pc waar ik geen oplossing voor kon vinden.
Het is een touchscreen pc (een alles in 1 apparaat) , touchscreen werkt probleemloos, echter heb ik geen schermtoetsenbord meer. In Windows 7 en 8 zijn er een aantal hulpmiddelen voor het gebruik van touchscreens, de belangrijkste het automatisch openen van het schermtoetsenbord. In Windows 10 komt dat toetsenbord niet meer automatisch tevoorschijn. Er is een mogelijkheid om een tabletmode in te schakelen, echter dan veranderd er nog meer (geen bureaublad meer, maar een blad met iconen vergelijkbaar met Windows 8).

Weet er iemand hoe ik dit weer in kan schakelen?

PS al mijn programma's werken nog, na enige overtuiging wil zelfs vida normaal werken :eusa_dance:

hilko73

Hier ook naar W10, nog geen haperingen kunnen ontdekken. Maar het gaat dan ook om een simpele desktop. W10 ziet er super uit, benieuwd of de werkervaring hetzelfde is.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

viking_in_shorts

Citaat van: haasje op 08-08-2015 02:51:49
Het is een touchscreen pc (een alles in 1 apparaat) , touchscreen werkt probleemloos, echter heb ik geen schermtoetsenbord meer. In Windows 7 en 8 zijn er een aantal hulpmiddelen voor het gebruik van touchscreens, de belangrijkste het automatisch openen van het schermtoetsenbord. In Windows 10 komt dat toetsenbord niet meer automatisch tevoorschijn. Er is een mogelijkheid om een tabletmode in te schakelen, echter dan veranderd er nog meer (geen bureaublad meer, maar een blad met iconen vergelijkbaar met Windows 8).

PS al mijn programma's werken nog, na enige overtuiging wil zelfs vida normaal werken :eusa_dance:

Volgens mij is dat een "programma"-probleem, en niet een "windows" probleem.

Bij mij is het zo dat als ik op een text-veld klik in Edge, dan komt het toetsenbord tevoorschijn. Klik ik op een text-veld in Firefox gebeurt dat niet. Zo komt ook bij lightroom, als ik per ongelijk een slider selecteer, opeens dat hele toetsenbord tevoorschijn. Volgens mij is dit 1 van de dingen die erg snel aangepast gaat worden.

haasje

Ik zal het later vanavond eens proberen, ben nu niet in de buurt van die pc

haasje

Citaat van: viking_in_shorts op 09-08-2015 16:38:10

Bij mij is het zo dat als ik op een text-veld klik in Edge, dan komt het toetsenbord tevoorschijn. Klik ik op een text-veld in Firefox gebeurt dat niet. Zo komt ook bij lightroom, als ik per ongelijk een slider selecteer, opeens dat hele toetsenbord tevoorschijn. Volgens mij is dit 1 van de dingen die erg snel aangepast gaat worden.

Ik heb het nog geprobeerd, maar krijg in geen 1 programma het toetsenbord, ook niet in edge of ie

viking_in_shorts

Citaat van: haasje op 13-08-2015 01:34:10
Citaat van: viking_in_shorts op 09-08-2015 16:38:10

Ik heb het nog geprobeerd, maar krijg in geen 1 programma het toetsenbord, ook niet in edge of ie

Toevallig vandaag tevoorschijn gekomen: rechtermuisknop op de taskbar -> "Show touch keyboard button"

haasje

Klopt die optie had ik ook al gezien, echter die zorgt er alleen voor dat je handmatig het toetsenbord kunt activeren. In windows 7 en 8 was het echter zo dat als je op een invoerveld klikte er automatisch het toetsenbord tevoorschijn kwam.

haasje

En zojuist ook gezien dat de bsod's ook nog bestaan in windows 10. De kleur is wat lichter blauw geworden en de meldingen wat anders.

BBS

2 van 3 windhoos PC's draaien nu ook op versie 10. Eerst nu kijken of er ingelogd kan worden op de virtuele werkplek en als dat wil dan gaat de laatste ook over naar Windhoos 10. Op zich is het een aardige verbetering t.o.v. windhoos 7.....
En inderdaad bij het installaren de schuifjes op [off] gezet en verder geen merkwaardige rare dingen. ;)
Volvoloos....

FGG

Dat het feit dat je van de ene versie van Windows naar de volgende gaat pagina's vol beslaat zegt al genoeg. Ik lees weinig over mensen die over stappen naar een volgende versie van OSX. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Reitse

Citaat van: FGG op 17-08-2015 08:40:34
Dat het feit dat je van de ene versie van Windows naar de volgende gaat pagina's vol beslaat zegt al genoeg. Ik lees weinig over mensen die over stappen naar een volgende versie van OSX. :eusa_whistle:
Die zijn wat minder open over de issues ;)

Hans Duiven

Citaat van: Reitse op 17-08-2015 08:58:37

Met OS X upgrades moet ik de eerste problemen nog meemaken.
IOS is een ander verhaal..
MS Windows maakt je horendol met de vele vele updates. Blij dat ik daar vanaf ben.

FGG

Citaat van: Reitse op 17-08-2015 08:58:37

:eusa_snooty:

Citaat van: Hans Duiven op 17-08-2015 11:38:42
Met OS X upgrades moet ik de eerste problemen nog meemaken.
IOS is een ander verhaal..
MS Windows maakt je horendol met de vele vele updates. Blij dat ik daar vanaf ben.

Precies mijn punt. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: