Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Toch maar de knoop doorgehakt. Backup programma helemaal verwijderd, opnieuw geinstalleerd en een nieuwe taak aangemaakt. Is nu zo´n 45 uur bezig met backuppen. Tot nu toe geen probleem. Hoop dat dat straks ook geld voor de incrementele backup.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Voor mijn dochter, die volgend jaar naar het voortgezet onderwijs gaat, ben ik op zoek naar een gebruikte/refurbished/demo laptop. Door het gigantische aanbod in merken en verkopers zie ik door de bomen het bos niet meer. Must: 14"of 15", prijs ongeveer € 250, minimaal Pentium i5, SSD schijf en minimaal 4 GB geheugen. Welk merk is goed en welk kan ik beter links laten liggen. Welk (internet)bedrijf wel en welk niet. Kwam tijdens mijn zoektocht o.a. bij asbascomputers.nl terecht. Echter na nogal wat slechte reviews te hebben gelezen over dit bedrijf ze maar verder links laten liggen.

Alvast bedankt voor alle tips/adviezen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

razorx

Kijk eens naar een Acer ES1:
https://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-es1-523-21dx-laptop/9200000063921162/?suggestionType=suggestedsearch

299,- incl. BTW. Standaard niet vooruit te branden maar na verwijderen van reclamesoftware en overzetten naar SSD heb je voor totaal 350 een nieuwe fijne laptop met goed toetsenbord.

850blues

Ik ben in mijn zoektocht naar een 2e hands laptop vorig jaar bij dit bedrijf terecht gekomen. Je kunt daar zelf nog wat configureren indien gewenst (ff aanklikken en dan zie je het wel). Ik vermoed dat ze ook wel maatwerk kunnen leveren:

https://www.tvdlcomputers.nl/laptops/exlease-gebruikte-laptops

Mijn HP Elitebook i5 met 12,5" scherm, gewone HD (320GB) en W7 draait tot op heden oke.
Heb er later zelf nog 4 Gb ram bijgeprikt. Met 8Gb draait het allemaal toch wel beter.
8)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

aloisdecroon

Net een dell e6430 van marktplaats gehaald voor me vriendin.
Met een i5 (22 nm 3rd gen), 4gb en 320gb hdd. 160 euro voor betaald en meteen een 250gb ssd erin gezet. (hdd's zijn zo obselete geworden behalve voor opslag van backups of je film collectie)
Zo'n dell lattidtude bijv. is een echte degelijke laptop, sterke behuizing, na 3 jaar nog een perfecte accu, komt acer niet bij in de buurt, maar je betaald ook een prikkie (heb al 15 jaar een ict bedrijfje en genoeg ervaring omdat met zekerheid te zeggen)

Tevens is een hp elitebook, of een oudere thinkpad (nieuwe niet zo fan van) ook een goede basis voor een 2dehands laptop.
Let wel op dit zijn allemaal top of line serie's, die nieuw zo'n 1600 euro kosten.

Is een beetje als een 20 jaar oude volvo 460 met een 960 vergelijken :P , de een was wel 5x zo duur bij aanschaf.

aloisdecroon

Citaat van: Domaso op 02-12-2016 15:21:07
Voor mijn dochter, die volgend jaar naar het voortgezet onderwijs gaat, ben ik op zoek naar een gebruikte/refurbished/demo laptop. Door het gigantische aanbod in merken en verkopers zie ik door de bomen het bos niet meer. Must: 14"of 15", prijs ongeveer € 250, minimaal Pentium i5, SSD schijf en minimaal 4 GB geheugen. Welk merk is goed en welk kan ik beter links laten liggen. Welk (internet)bedrijf wel en welk niet. Kwam tijdens mijn zoektocht o.a. bij asbascomputers.nl terecht. Echter na nogal wat slechte reviews te hebben gelezen over dit bedrijf ze maar verder links laten liggen.

HP elitebook of dell latitude, voor de hp's weet ik het niet zo uit me hoofd maar voor dell kan je is zoeken op marktplaats naar,
14" van oud naar nieuwer, e6420, e6430, e7440, e7450 (tip: haal de e voor de nummers weg en je vind soms hele goede deals die bijna niemand ziet)
15" e6520, e6530

Domaso

Heb het idee dat als ik bij een bedrijf koop ipv bv marktplaats ik waarschijnlijk iets meer betaal maar ook iets meer zekerheid koop. Als is die zekerheid van bij een bedrijf kopen soms ook wel "een kat in de zak kopen". Bij de meeste gebruikte laptops weet je natuurlijk niet hoe oud ze zijn en hoe ze zijn behandeld.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

aloisdecroon

Citaat van: Domaso op 02-12-2016 16:35:41
Heb het idee dat als ik bij een bedrijf koop ipv bv marktplaats ik waarschijnlijk iets meer betaal maar ook iets meer zekerheid koop. Als is die zekerheid van bij een bedrijf kopen soms ook wel "een kat in de zak kopen". Bij de meeste gebruikte laptops weet je natuurlijk niet hoe oud ze zijn en hoe ze zijn behandeld.

Goed argument hoor, bij de meeste 2dehands bedrijfjes krijg je 3 maanden garantie ofzo.
Het is iets duurder alleen. en ook te vinden via marktplaats !

Uiteindelijk zijn er vele dingen waar ik op let als ik zo'n laptop 2dehands uitzoek en aanschaf.
Vaak zat ga ik ook naar zo'n 2dehands laptop boer, meestal als ik voor de inkoop ook een btw factuur wil.

macfocus

Citaat van: Hans Duiven op 12-11-2016 20:38:37
Wie kent een manier om MS Office 2016 for Mac alsnog aan te melden.

Heb een aantoonbare licentie voor MS office 2016, maar na het vervangen van mijn oude HD voor een snelle SSD
is het hommeles en geeft hij aan dat de sleutel te vaak is gebruikt voor deze pc ???

http://i66.tinypic.com/35jft46.jpg

Gewoon Microsoft even bellen.
Je hebt tenslotte een licentie.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

elmarconi

Als het een sleeplaptop is, in de rugzak, is een beetje robuust wel noodzakelijk.
Meerdere bekenden/collega's gehad die eerst een nieuwe snelle consumentenlaptop kochten voor de kinderen, maar die binnen de twee jaar in delen in de rugzak lagen.
Mijn tips:
14", Liefst hoge resolutie, maar het gros is tegenwoordig 1366 x 768 pixels, SSD is must.

https://www.laptopcentrale.nl/lenovo-thinkpad-t430-2349hnu-u/
https://www.tvdlcomputers.nl/laptops/exlease-gebruikte-laptops/hp-elitebook-8460p-coretm-i5-2520m-320gb-6gb-14-1-hd-w10, (mooier scherm, geen SSD...)

--
Autogas Inside . . .

macfocus

Ik heb gekozen om iets lichts en kwalitatief knaps te kopen.
Dat hangt uiteraard af van het beschikbare budget. Ik zie bij nadere bestudering van je vraag, dat ik heel dik over je budget heen ga.... ; (

Aus Zenbook.

Wel even goed opletten dat je de juiste versie neemt, met 8GB en zo.
Ik was inclusief muis en een degelijk hoes €799,- kwijt.

Maar ik zou vooral kijken naar batterijduur, gewicht en voldoende (8GB) RAM e.d.
Die brugpieper zeulen nog steeds ladingen boeken mee in de rugzak.

Hoe degelijk zo'n ding moet zijn, hangt vooral van je dochter af. Is ze zuinig op haar spullen?

V70geRwin

Domaso

Citaat van: macfocus op 02-12-2016 17:57:00

Ik heb gekozen om iets lichts en kwalitatief knaps te kopen.
Dat hangt uiteraard af van het beschikbare budget. Ik zie bij nadere bestudering van je vraag, dat ik heel dik over je budget heen ga.... ; (

Aus Zenbook.

Wel even goed opletten dat je de juiste versie neemt, met 8GB en zo.
Ik was inclusief muis en een degelijk hoes €799,- kwijt.

Maar ik zou vooral kijken naar batterijduur, gewicht en voldoende (8GB) RAM e.d.
Die brugpieper zeulen nog steeds ladingen boeken mee in de rugzak.

Hoe degelijk zo'n ding moet zijn, hangt vooral van je dochter af. Is ze zuinig op haar spullen?

Zuinig op haar spullen is ze wel. Het Zenbook ligt inderdaad wel erg ver boven budget. Hebben hier in huis een Dell desktop en een Dell Inspirion laptop. Ben dus geneigd om eerst naar Dell te kijken. Denk wel dat een 14" inderdaad beter is dan een 15" zeker als ie mee naar school moet.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Kom deze Dell Latitude E6430 i5 3e Gen.-2,6Ghz: 8GB | 120 GB SSD| Windows 10 tegen: http://www.laptopvision.nl/index.php?route=product/product&product_id=169
Garantie van 1 jaar bijkopen kost ie € 288,00
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

macfocus

Citaat van: Domaso op 02-12-2016 18:52:57
Kom deze Dell Latitude E6430 i5 3e Gen.-2,6Ghz: 8GB | 120 GB SSD| Windows 10 tegen: http://www.laptopvision.nl/index.php?route=product/product&product_id=169
Garantie van 1 jaar bijkopen kost ie € 288,00

Da's niet te duur lijkt me.
Kijk even of je iets kunt vinden van de batterij duur en wat een vervangende Dell batterij kost.
Da's het eerst wat stuk gaat.

En er zijn scholen waar kinderen een laptop moeten hebben, maar deze niet mogen opladen....