Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Even een schop omhoog ?

Ook hier een vraagje, sinds kort problemen met de Flash player in Firefox... Plugin loopt vast en geeft dit ook op het scherm aan, moet pagina diverse malen herladen voordat hij het bewuste filmpje laat zien.  Dan nog kan hij midden in het filmpje vastlopen en begint het gezeik weer opnieuw.

De software is de volgende die op de laptop zitten:

Firefox versie 50.0.2 november 2016
Shockwave Flash 23.0.0.207 van 4 december 2016
Shockwave for Director 12.2.5.195 van 20 september 2016
Adobe 15.20.20039.7108 van 1 oktober 2016

Alles lijkt dus up-to-date maar sinds kort dus die problemen (volgens mij sinds de update van Shockwave Flash).  Ik kan helaas niet meer terug naar een oudere versie want die weigert hij om te installeren.  Als ik eerst alles verwijder en dan opnieuw een oudere versie installeer gaat het eventjes goed, totdat de update komt.

Wie weet of heeft een idee, hoe ik dit kan oplossen ?

confruo

Als je het niet echt nodig hebt zou ik er niet rouwig om zijn dat deze enorme virusmagneet met de ene na de andere zero-day niet werkt, en uninstalleren.

Woger

@Luc, is waarschijnlijk dan je monitor. Probeer hem aan te sluiten op een andere computer/laptop, dan moet ie het ook gaan doen. Zo niet, is het je videokaart.

haasje

Citaat van: Luc op 15-12-2016 02:01:02
Misschien kent iemand dit verschijnsel: de (HKC 24 inch breedbeeld) monitor van mijn game-pc vertoont sinds een week of twee spontaan een roze verticale streep, precies door het midden van de monitor.
Aan- en uit zetten helpt niet, alleen de pc helemaal uitschakelen en minstens 10 minuten uit laten doet de streep weer verdwijnen. Voor even, meestal is ie binnen een half uur weer terug.

Is dit een hardware-probleem, van de monitor zelf? Of moet ik t in de videokaart zoeken?

Klink als een hardware (thermisch) probleem inderdaad. je zegt dat het even over is als je de pc een poos uitzet, maar wat gebeurt er als je alleen de monitor uitzet? Als het wel weg is met het uitzetten van de pc en niet bij het uitzetten van de monitor dan verwacht ik dat het in de videokaart zit. Veel videokaarten hebben een ventilatortje voor de koeling, deze willen nog wel eens vast gaan zitten door stof of er helemaal mee stoppen, dit kan ook dit soort problemen veroorzaken.

Reitse

Citaat van: Luc op 15-12-2016 02:01:02
Misschien kent iemand dit verschijnsel: de (HKC 24 inch breedbeeld) monitor van mijn game-pc vertoont sinds een week of twee spontaan een roze verticale streep, precies door het midden van de monitor.
Aan- en uit zetten helpt niet, alleen de pc helemaal uitschakelen en minstens 10 minuten uit laten doet de streep weer verdwijnen. Voor even, meestal is ie binnen een half uur weer terug.

Is dit een hardware-probleem, van de monitor zelf? Of moet ik t in de videokaart zoeken?
Heb het ook gehad op een monitor, die staat nu in een hoekje omdat er steeds meer verticale strepen kwamen. Mooie groene ook :). Het schijnt dat je met wat dhz kennis en een soldeerboutje iets aan de connectoren van je scherm kan frutselen. Dan is het of weg, of je scherm is helemaal zwart...

Luc

Bedankt voor de reacties. De (twee enorme) ventilators van de videokaart zitten niet vast; elke maand maak ik de kast open en volledig schoon van binnen. Zal de monitor een paar dagen aan een andere pc hangen, kijken wat ie doet. Hopen dat t de monitor is, das minder duur dan de videokaart vervangen.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

viking_in_shorts

Citaat van: Luc op 15-12-2016 12:16:55
Bedankt voor de reacties. De (twee enorme) ventilators van de videokaart zitten niet vast; elke maand maak ik de kast open en volledig schoon van binnen. Zal de monitor een paar dagen aan een andere pc hangen, kijken wat ie doet. Hopen dat t de monitor is, das minder duur dan de videokaart vervangen.

Dasty of water?

Luc

Stofzuiger en stofdoek, en borstel.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

razorx

Een handig tipje: De Action verkoopt bussen met perslucht. Werkt perfect om fans mee schoon te blazen.
Elektronica winkels verkopen dit ook maar veel te duur.

UserID6342

Citaat van: Dirk342 op 15-12-2016 06:58:57
Even een schop omhoog ?

Ook hier een vraagje, sinds kort problemen met de Flash player in Firefox... Plugin loopt vast en geeft dit ook op het scherm aan, moet pagina diverse malen herladen voordat hij het bewuste filmpje laat zien.  Dan nog kan hij midden in het filmpje vastlopen en begint het gezeik weer opnieuw.

De software is de volgende die op de laptop zitten:

Firefox versie 50.0.2 november 2016
Shockwave Flash 23.0.0.207 van 4 december 2016
Shockwave for Director 12.2.5.195 van 20 september 2016
Adobe 15.20.20039.7108 van 1 oktober 2016

Alles lijkt dus up-to-date maar sinds kort dus die problemen (volgens mij sinds de update van Shockwave Flash).  Ik kan helaas niet meer terug naar een oudere versie want die weigert hij om te installeren.  Als ik eerst alles verwijder en dan opnieuw een oudere versie installeer gaat het eventjes goed, totdat de update komt.

Wie weet of heeft een idee, hoe ik dit kan oplossen ?
Waarschijnlijk opgelost omdat ik er ingetuind ben met mijn stomme kop.... Speedy PC Pro dus :(  Even een tip voor iedereen, installeer deze bagger dus niet op je PC... Het is bedoeld om je geld uit de zak te kloppen, het lijkt alsof het programma daadwerkelijk iets scanned, maar doet helemaal niets en is puur bedoeld om je geld uit de zak te kloppen.... Ook ik ben er in getuind helaas.  Ik heb er drie virusscanners en adaware overheen laten draaien en allemaal liepen ze 'vast' op dat Speedy PC Pro gebeuren dus.  Die hele troep op de juiste manier verwijderd en geen enkel virusprogramma ziet iets meer op de machine.  Tot mijn verbazing loopt de flasplayer nu ook niet meer vast.

kevinwalter

Alle software dat "computer en register problemen" fixt is gewoon crap. Nooit dat soort software installeren. Brengt alleen maar meer gezeur mee. :-)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

razorx

Klopt volledig. Ccleaner mag van mij wel. Maar dat is een uitzondering.
Veel van die zgn cleaners kunnen nog rare problemen achterlaten.

elmarconi

BleachBit werkt ook behoorlijk goed.
--
Autogas Inside . . .

CarolineB

Fleur heeft een laptop nodig begin februari als zij start met hbo Bedrijfskunde aan de HAN.

Budget max 500 euro.
Werkgeheugen 4 GB voldoende?

http://www.laptopshop.nl/product/739135/category-180890/lenovo-ideapad-310-15iap-80tt002umh.html
Geen dvd speler, is dat een probleem?

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-ideapad-310-15iap-80tt002rmh-1481005.html
De kleur is al leuk :)

Zit hier wat bij?

Mocht ze later meer geld tot haar beschikking hebben, wordt het alsnog een macbook.....
En neem ik de laptop die ze nu koopt van haar over.

Edit:
Geen 2e handse

Welk merk, waar op te letten tips zijn erg welkom  :D

macfocus

Citaat van: CarolineB op 03-01-2017 11:42:31
Fleur heeft een laptop nodig begin februari als zij start met hbo Bedrijfskunde aan de HAN.

Budget max 500 euro.
Werkgeheugen 4 GB voldoende?

http://www.laptopshop.nl/product/739135/category-180890/lenovo-ideapad-310-15iap-80tt002umh.html
Geen dvd speler, is dat een probleem?

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-ideapad-310-15iap-80tt002rmh-1481005.html
De kleur is al leuk :)

Zit hier wat bij?

Mocht ze later meer geld tot haar beschikking hebben, wordt het alsnog een macbook.....
En neem ik de laptop die ze nu koopt van haar over.

Edit:
Ze wilt nu geen 2e handse

Welk merk, waar op te letten tips zijn erg welkom  :D

Ik zou voor 8GB geheugen gaan. Daar heb je plezier van.
Geen DVD zal niet echt een probleem zijn, alles gaat tegenwoordig online en de HBO levert vast een office 365 abbo tje.
en een externe DVD speler koop je ook al voor 30,- als het toch zou moeten.

Kleur is niet belangrijk : )

Macbook, ik zweer erbij, maar idd duur.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)