Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

CarolineB

De andere 2 hebben wel een macbook 2e hands gekocht, maar dat zit nu ook ver boven het budget. Dan is 800 euro ook wel zo'n beetje te minimum wat je kwijt bent voor een 2e handse.

De bedoeling was in september te starten met HBO, maar ze vond  5 VWO vreselijk (verveelde zich, herhaling havo 5) en ineens wist ze wat ze wilde en die start, tot haar grote geluk, in februari.
Dit scheelt een aantal maanden sparen....
En in februari en maart al collegegeld betalen, maar krijgt pas geld van DUO vanaf april.
Dus vandaar een beperkter budget, mede omdat ik nu financieel niet echt kan bijspringen.

Edit:
Is dit dan wat?

http://www.laptopshop.nl/product/716829/category-45702/hp-15-ba071nd.html

macfocus

Mijn jongste heeft ook geen MacBook hoor, ondanks dat de rest in huis alles Mac is (behalve de phone van vrouwlief, die zweert bij Samsung en klaagt dan dat het zo lastig is met de Mac....)
Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

Maar mooi dat ze weet wat ze wil, da's heel prettig.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

elmarconi

Citaat van: CarolineB op 03-01-2017 11:42:31
Edit:
Geen 2e handse

Je specificeert een budget, en nieuw.
Doe dat eens bij een auto. Dan zul je nooit Volvo rijden.

Discussie is vaker gevoerd, maar een 2e-hands van 250-300 euro met nieuwe SSD zou ik sterk overwegen.
Ja, de accu is minder, en hij weegt meer. Maar een 2e-hands uit die prijsklasse zijn meestal ex-lease, ooit nieuwprijs van ruim boven de 1000€ met uitstekende specs en bouwkwaliteit. De onderkant markt consumenten laptops vallen binnen 2 jaar uit elkaar van ellende als deze regelmatig in een rugzak van hot naar her gesleept worden.

--
Autogas Inside . . .

CarolineB

Citaat van: elmarconi op 03-01-2017 12:00:28
Citaat van: CarolineB op 03-01-2017 11:42:31
Edit:
Geen 2e handse

Je specificeert een budget, en nieuw.
Doe dat eens bij een auto. Dan zul je nooit Volvo rijden.

Discussie is vaker gevoerd, maar een 2e-hands van 250-300 euro met nieuwe SSD zou ik sterk overwegen.
Ja, de accu is minder, en hij weegt meer. Maar een 2e-hands uit die prijsklasse zijn meestal ex-lease, ooit nieuwprijs van ruim boven de 1000€ met uitstekende specs en bouwkwaliteit. De onderkant markt consumenten laptops vallen binnen 2 jaar uit elkaar van ellende als deze regelmatig in een rugzak van hot naar her gesleept worden.

Precies, daar ga je dan weer met de accu. Vervanging is ook zo maar 50 euro.
Ik heb nu zelf een 2e hands laptop die altijd op de stroom moet.

En dat die binnen 2 jaar uit elkaar valt kan ik mij bij Fleur niet voorstellen.
Bekers en vlabakjes laat zij nog wel eens sneuvelen, maar geen apparaat.
Daar zijn broer en zus weer wel goed in :eusa_think:

leons850

Caroline, ik ben het wel met Elmarconi eens.
Ik heb zelf 5.5jaar geleden via via een Dell gekocht (nieuw) die flinke specificaties had/heeft, voor een erg gunstige prijs.
Dit was nodig ivm mijn opleiding waar ik veel 3D tekenpakketten moest draaien.
Deze laptop heb ik nog steeds, dit jaar een andere accu en een andere harde schijf geplaatst (nu dus ook SSD). Ik heb nog dagelijks plezier van deze laptop. Ja hij is echt heel groot en zwaar maar ook echt heel stevig.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou het toch overwegen, eventueel koop je er een andere accu bij. Mijn originele Dell accu komt hier vandaan: http://www.laptopaccushop.nl/ Dan heb je toch een zo goed als nieuw apparaat.
Nogmaals ik kan niet in je/jullie portemonnee kijken maar denk er eens over na.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

aloisdecroon

Koop bijv. een dell e7440 of e7450 voor rond de 500 euro,
licht en dun (ultrabook)
moeilijk om met slechte accu te kopen, machines zijn max 2 jaar oud
( accu duur 5+ uur zeker te doen)
let erop dat je de full hd scherm versie neemt en niet de  1366x768
i7 of i5 maakt voor de meeste niet veel uit

wel met ssd en 8gb geheugen

http://www.marktplaats.nl/z/computers-en-software/laptops-en-notebooks/dell-e7440.html?query=dell%20e7440&categoryId=339
http://www.marktplaats.nl/z/computers-en-software/laptops-en-notebooks/dell-e7450.html?query=dell%20e7440&categoryId=339

voorbeeld,
http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/laptops-en-notebooks/m1114128948-dell-latitude-e7440-zware-uitvoering-met-ssd.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=7

Woger

Yep,
Ik zou ook voor een renewed laptop gaan. Vroeger kwam er elk jaar een nieuwe processor (grafisch en CPU) uit die weer fors sneller was dan die van vorig jaar. Nu lopen ze bij de ontwikkeling van nieuwe processoren tegen allerlei problemen aan, waardoor nieuwe processoren nauwelijks sneller of beter zijn dan die van vorige jaren. Met andere woorden, een laptop uit 2014 is nauwelijks langzamer dan een gloednieuwe. Ik heb in 2013 een HP 650G1 probook gekocht van een jaar oud. Was nog steeds nieuw te koop voor €1200, maar betaalde maar €590 met SSD. Nu nog steeds veel plezier van.
Ik verkoop overigens ook steeds meer refurbished of renewed PC's aan klanten. Wel altijd met extra garantie.

RoelNL

Ik zweer wel bij SSD inderdaad. Heerlijk snel opstarten, binnen 10 sec. met windows 7. De laptop van mijn ouders is denk al zo'n 8 jaar oud en niet heel bijzonder maar vida en andere programma's zoals office werken meer dan prima.

Als je een oude laptop van een bedrijf kan overnemen en daar zo'n hardeschijf in stopt heb je echt een wereld computer, want die bedrijfslaptops zijn echt heel ruim bemeten qua specs en al helemaal als je een SSD schijf erin doet. Dan heb je grootste kans om de 100% van je computer te benutten omdat met gewone hardeschijven dit eigenlijk onmogelijk is omdat die zo traag zijn.

Ik zou zo de computer van mijn werk willen overnemen, die is honderd keer beter dan mijn eigen laptop.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

jellejas

Ik ben het ook met Elmarconi eens. Ik gebruik op dit moment een 2de hands Thinkpad T430 die ik voor 500 euro uit America heb laten komen. Dat is de beste laptop die ik ooit heb gehad. Ik heb hem al iets van 4 keer laten vallen van 1.5m hoogte en hij geeft nog steeds geen krimp. De batterij kan inderdaad een dingetje zijn maar met wat geluk kan je er eentje kopen die met gemak nog 4-6 uur meegaat, of je koopt een nieuwe voor een aantal 10tjes.
Ik raad aan iedereen die een laptop zoek deze aan https://outlet.bluelink.nl/product/2347G7G en tot nu toe zijn er op mijn school al 5 mensen overgestapt naar Thinkpad. Ik zou er alleen nog wel wat extra geheugen in doen en een ssd, maar dan het je wel een extreem degelijke laptop die nog jaren mee zal gaan.
BRAAAAAAAP STUTUTU

elmarconi

Thinkpad T410/T420/T430 heb er al een dozijn van gekocht. Nieuwe accu, nieuwe SSD en gaan.
Supersterk vwege het magnesium frame. Meer dan snel genoeg voor de doorsnee gebruiker.
En ook al is de gebruiker nog zo zuinig op de spullen, een ongelukje zit in een klein hoekje.
Dan laat ik liever een goedkope(re) 2e-handse T420 kletteren dan een nieuwe plastic-fantastic laptop.

Maar ja, ik zit ook liever in een oude Volvo dan een nieuw voordelig koekblik.
--
Autogas Inside . . .

v0lv0freak

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe laptop en dan specifiek een 2 in 1 laptop (dus met touchscreen). Ik merk dat er nog weinig tests tussen de verschillende modellen te vinden zijn. In een media markt bijvoorbeeld hadden ze ook geen enkel model op voorraad, terwijl ik toch graag van te voren zo'n 'duur' apparaat even vast heb / test.

Mijn gebruik:
word, excel, surfen, muziek afspelen (via opslag of spotify), foto's opslaan, film afspelen (netflix). Natuurlijk allemaal naast elkaar  ;D
Opzicht geen zwaar gebruik, maar ik kan er heel slecht tegen als een laptop hapert of lang moet laden.
Mijn eisen lijst:
- SSD, minimaal 128GB, 256GB is een pluspunt
- processor: i5. M3 is denk ik net te zwak.
- werkgeheugen: 8GB
- budget: €1.000,- (niet keihard)

de keuze van de processor heb ik gemaakt adhv dit artikel. Ik ben mij ervan bewust dat processors in dit type laptop vaak (altijd?) eindigen op een U, en dus niet de aller sterkste zijn. Daarom de i5 ipv M3.
http://www.techpulse.be/a...s-je-de-juiste-processor/

Ik ben een echte leek, heb van PC's een 'gemiddelde kennis'.
Ik wil een 2 in 1 laptop omdat we op dit moment nog geen tablet hebben. Wel een ipad gehad maar die lag alleen maar in de kast (heb een hekel aan apple  :eusa_silenced:). Heb nu een laptop van 8 jaar oud, en die ligt ook veel in de kast omdat hij traag wordt. De gedachte is dus om het nieuwe apparaat op de bank te gebruiken ipv de mobiel. Bij een langer stukje tekst kun je eenvoudig het toetsenboord erbij nemen. En zodra ik word of excel nodig heb kan ik hem als laptop aan tafel gebruiken. En natuurlijk op vakantie eenvoudig een filmpje kijken etc. En doordat het 1 apparaat is heb je altijd je eigen muziek en foto's bij je, en hoef je niet met 'the cloud' etc te kloten (beperkte gratis opslag).

Nu kom ik op dit moment op de Asus Zenbook Flip met i5 uit:
https://www.paradigit.nl/...a-c4136t/80043795/product

Voldoet aan alle eisen zou je zeggen? Klopt, maar ik ben een eeuwige twijfelaar  ;)
Grootste twijfelpunt is dat ik op internet reviews vind waarbij men klaagt over het scherm dat heel erg glimt en het toetsenboord dat enigzins doorbuigt (kwaliteit).

Hiervoor heb ik naar de HP spectre gekeken, maar die kost 1200 euro met i5. Ik vraag me dan af of hij 250 euro meer waard is voor dezelfde specs..? Ik vind het in elk geval erg veel geld voor de geboden specs..

Ik zag ook nog de Dell inspirion 13 5000, die kost 'slechts' 799 (en gaat nog 7% af nu). Maar die weegt wel 1,7kg ipv 1,3.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-13-5378-2-in-1-laptop/pd?ref=PD_Family

Zijn er hier ervaringsdeskundige met 2 in 1 laptops? :)

Domaso

Vorige maand bij laptopvision.nl een tweedehandse Dell Latitude E6430 i5 3e Gen.-2,6Ghz: 8GB, 180 GB SSD met Windows 10 en 1 jaar garantie gekocht voor minder dan € 300. Is een 14 inch laptop.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

UserID6342

Ik ben het eigenlijk wel met iedereen eens qua een goede, gebruikte laptop.  Die zijn niet zo duur en de specs zijn vaak beter als een goedkope nieuwe laptop.  Hou er gewoon rekening mee dat er een nieuwe accu in moet en dan kun je het net zo gek maken als je zelf wilt.

jellejas

Citaat van: Dirk342 op 03-01-2017 17:40:06
dan kun je het net zo gek maken als je zelf wilt.
Klopt, je kan het ook heel slecht verven :P. Maakt toch niks uit want een vervangende onderkant is 20-30 euro. En zo zal niemand hem ooit nog stelen :P.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Easterboy

Heeft er iemand ervaring en/of verstand van Minix computers (Android)?
Ik wil hier een usb gps antenne op zetten maar loop vast op het werkend krijgen van het zwikje.