Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: pwassink op 02-11-2008 13:05:56
Citaat van: Enno op 02-11-2008 12:27:04
wou vandaag net eens een LINUX Doos gaan opzetten.....leuk weekend klusje....en eens kijken of die aan te sluiten is op de LCD TV.....met werkende SAT ontvanger geintegreerd...

mythtv .. eitje  ;)

Yep, check ook het draadje "linux video server" in nieuwsgroep alt.os.linux.ubuntu
...The Nile isn't just a river in Africa...

Enno

Citaat van: pwassink op 02-11-2008 13:05:56
Citaat van: Enno op 02-11-2008 12:27:04
wou vandaag net eens een LINUX Doos gaan opzetten.....leuk weekend klusje....en eens kijken of die aan te sluiten is op de LCD TV.....met werkende SAT ontvanger geintegreerd...

mythtv .. eitje  ;)

Maar ik wil meer dan alleen Mythdora....en de kaart is niet standaard...

Ronbroek

Me vandaag weer verheugd aan m'n speedtouch wifi hack tooltje  :eusa_whistle:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

volvoc70T5

Citaat van: Ronbroek op 04-11-2008 22:24:45

je bedoeld je key generator die alleen werkt bij standaard SSID codes? (H)

Ronbroek

Jep, bij 99 procent van de modems dus  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

confruo

razorx

Citaat van: Ronbroek op 04-11-2008 22:24:45
Was je op pad?

Je staat er versteld van, de plekken die qua beveiliging niet op orde zijn.
Maar ook de software fouten, met name in de Thomson hoek.

Waar ik ook versteld van sta is hoe makkelijk die open of semi-open plekken via internet te vinden zijn.

Een tijdje terug, tijdens een mini vakantie stonden we in de belgische ardennen regelmatig voor huisnummer 11.
Moet een bizar gezicht zijn: Iedere dag staat een auto op een min of meer gezette tijd voor je deur. En man en vrouw in die auto trekken een zeer gewichtige blik, pakken hun laptop en vertrekken na gedaan onderzoek weer heel tevreden.
Undercover uiteraard. Met de laptop alleen even de werk mail bekijken en beantwoorden.
Voorlopig nog geen duur UMTS abonnement voor mij.

FelixB

Pfff vandaag mijn website www.uwint.nl gehackt, en dat weer lekker precies op mijn verjaardag....

En als je dan op osCommerce-forums gaat kijken, volgt er alleen prietpraat en geneuzel, pffff
855R & C70 T5 cabrio automaat

-D©©©L-

Citaat van: FelixB op 05-11-2008 12:56:22
Pfff vandaag mijn website www.uwint.nl gehackt, en dat weer lekker precies op mijn verjaardag....

En als je dan op osCommerce-forums gaat kijken, volgt er alleen prietpraat en geneuzel, pffff
http://www.juniper.net/security/auto/vulnerabilities/vuln29055.html

FelixB

Citaat van: -D©©©L- op 05-11-2008 13:10:31
Citaat van: FelixB op 05-11-2008 12:56:22

http://www.juniper.net/security/auto/vulnerabilities/vuln29055.html

Hai Marco, dank je voor je snelle reactie!

Ik heb redelijke computerkennis, maar dit gaat me allemaal een beetje boven mijn pet; moet ik nu CHmod 777 of zo doen op bepaalde files?
Heb zonet op het osCommerce-forum al een vlammend betoog gehouden tegen dit soort hackers, bah!

Schijnt vaker voor te komen (HACKED BY iskorpitx (Turkish Hacker)), maar ik weet het ook niet meer...  :eusa_wall:  :'(
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

chmod 777... Hoe beveilig ik mijn Unix/Linux-systeem op Windows 3.0 niveau...

Gr :-X

FrankvdAa

Citaat van: thuur op 05-11-2008 14:48:10

Meer 'hoe zorg ik ervoor dat ik nooit meer problemen krijg met schrijf-, lees- en uitvoerrechten'
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

FGG

Citaat van: FrankvdAa op 05-11-2008 22:56:50

Meer 'hoe zorg ik ervoor dat ik nooit meer problemen krijg met schrijf-, lees- en uitvoerrechten'

Even graven in mijn Unix-historie...

Wat ik zo uit m'n blote kop naar voren kan halen kun je met CHMOD de rechten zetten met drie numerieke waarden. De eerste voor de eigenaar (owner), de tweede voor de groep (group) en de derde voor de rest (others). De numerieke waarden zijn als volgt opgebouwd:
rwx staan voor Read Write en eXecutable en representeren binaire waarden. Omgezet naar decimaal:
rwx zijn resp. 421. Door de waarden bij elkaar op te tellen kun je een recht zetten.

Dus Read en eXecutable rechten zou dus 4+1 = 5 betekenen.

CHMOD 777 betekent dus 4+2+1 = 7 is alle rechten voor iedereen.
CHMOD 755 betekent dus alle rechten voor de owner en read en executable rechten voor de rest.

Correct me if I'm wrong... :-\

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Dat is hetzelfde als UAC uitzetten op Vista. Als je de beveiliging niet begrijpt, moet je er vanaf blijven is mijn motto.

@FGG: 777 is open voor de hele wereld inderdaad.

Gr ;)

razorx

Citaat van: thuur op 05-11-2008 23:43:12

Dat is hetzelfde als UAC uitzetten op Vista. Als je de beveiliging niet begrijpt, moet je er vanaf blijven is mijn motto.

@FGG: 777 is open voor de hele wereld inderdaad.

Gr ;)
Hard maar 100% waar.
Niet lullig bedoeld overigens.

Even terzijde voor de website houders: Al over jullie FTP beveiliging nagedacht?
Daar worden wat meer aanvallen op gedaan!

Verdiep je eerst in de materie tot in het extreme of je nou IIS of Apache gebruikt.
Het systeem is zo veilig als de beheerder (om onnodige discussies te vermijden).

Sterkte met het opknappen van de boel!