Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Voor zover het onder "ICT" valt; ik gebruik al tijden FTD om films te downloaden en cd's. Maar losse nummers e.d. zijn er nauwelijks te vinden.
Vroegah was dat met het oude kazaa etc. fluitje van een cent. Ben benieuwd wat anderen hiervoor tegenwoordig gebruiken?

Marc O.

Limewire? Of gewoon de complete CD downloaden en dan weggooien wat je niet nodig hebt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Kingfisher

Citaat van: Marc O. op 12-07-2009 15:06:44
complete CD downloaden en dan weggooien wat je niet nodig hebt.

Jah zover was ik ook, alleen dat wordt wat omslachtig voor een verzamelaartje van 25 verschillende artiesten............

denkweb

ik zoek meestal een torrent op via bijv. piratebay, daarna downloaden met Tribler.

Tribler is simpel te gebruiken en gegarandeer spamvrij, leuk projectje van wat TU-delft-lieden.

En ja, ook ik gooi de overtollige hap weer weg na afloop. Met snelle verbinding maal ik daar niet meer zo om. Kazaa, WS en LimeWire barsten vaak van de spam en andere verrassingen...

Domaso

Is Tribler beter dan eMule?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

MJH

Citaat van: Daf46 op 07-07-2009 16:27:11
Iemand ervaring met de Acer Timeline (aspire reeks) laptops ?

Ik twijfel momenteel tussen een Aspire 5810T(imeline) met SU9400 1.4Ghz ULV pocessor en een Aspire 5738G met T6400 2 GHz processor.

Het doelgebruik is Office/Internet browsing, mobiel gebruik : trein/auto (als passagier  :police: )

De Timeline is 200€ duurder maar zou bij normaal gebruik 6u accuduur hebben tegen 2.5u bij de andere.

Ik vraag me vooral af of de SU9400 processor krachtig genoeg is voor het boogde gebruik.

Ik raad niemand een Acer aan. De accu van mijn 9420 is bagger, de prestaties voor een Dual Core met 2gig intern zijn ondermaats en google voor de grap maar eens op scharnieren Acer
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

razorx

scharnieren hp  ;)

Ik kom gebroken scharnieren van alle merken tegen.
Batterijen komen van een beperkt aantal bronnen. Ga grofweg uit van een levensduur van twee jaar, daarna is de capaciteit een stuk minder.

Dan heb je nog de laptops die Vista draaien, die zijn bij wijze van spreke al leeg als ze geboot zijn.

Alle waar naar zijn geld. Acer heeft ook verschillende kwaliteit reeksen met overeenkomstige prijs.

Ik typ dit bericht op een Ongeveer één jaar oude HP Pavilion, en indertijd niet de goedkoopste. De scharnieren hebben al speling.

Gr.  ;)
Yits

MJH

Mijn Acer was nieuw €1500,- Die scharnieren begaven het na 2 jaar. Een kwaaltje dat ik terugzag bij 5 andere acers in m'n omgeving.
Batterijen waren na 1.5 jaar ral.
Mijn HP (nieuw €425,-, wel de goedkoopste  ;) ) is na 1.5 jaar nog helemaal prima en niet eens erg traag, ondanks Vista.

Volgens mij valt er wat nieuwe modellen betreft niet te zeggen hoe ze er na 2 jaar aan toe zijn.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

razorx

Citaat van: MJH op 12-07-2009 19:08:26
Mijn Acer was nieuw €1500,- Die scharnieren begaven het na 2 jaar. Een kwaaltje dat ik terugzag bij 5 andere acers in m'n omgeving.
Batterijen waren na 1.5 jaar ral.
Dat is inderdaad heel snel.

Citaat van: MJH op 12-07-2009 19:08:26
Volgens mij valt er wat nieuwe modellen betreft niet te zeggen hoe ze er na 2 jaar aan toe zijn.
Klopt, ik zie soms bij twee nieuwe exemplaren van het zelfde model al verschillen in afwerking en materiaal.

UserID6342

Citaat van: MJH op 12-07-2009 18:40:33
Ik twijfel momenteel tussen een Aspire 5810T(imeline) met SU9400 1.4Ghz ULV pocessor en een Aspire 5738G met T6400 2 GHz processor.
Het doelgebruik is Office/Internet browsing, mobiel gebruik : trein/auto (als passagier  :police: )
De Timeline is 200€ duurder maar zou bij normaal gebruik 6u accuduur hebben tegen 2.5u bij de andere.
Ik vraag me vooral af of de SU9400 processor krachtig genoeg is voor het boogde gebruik.
Ik raad niemand een Acer aan. De accu van mijn 9420 is bagger, de prestaties voor een Dual Core met 2gig intern zijn ondermaats en google voor de grap maar eens op scharnieren Acer
Ach, google maar eens op airco Volvo en dan word je ook niet vrolijk.  Dit is nu al in al die tijd de 3e Acer en heb er nooit noemenswaardige problemen mee gehad.  Zelfs voor moeder vorige week een nieuwe Acer gekocht, hoop dat het mensje er veel plezier mee gaat hebben. :)

Daf46

Citaat van: Dirk342 op 12-07-2009 19:59:02
Citaat van: MJH op 12-07-2009 18:40:33
Ach, google maar eens op airco Volvo en dan word je ook niet vrolijk.  Dit is nu al in al die tijd de 3e Acer en heb er nooit noemenswaardige problemen mee gehad.  Zelfs voor moeder vorige week een nieuwe Acer gekocht, hoop dat het mensje er veel plezier mee gaat hebben. :)
De Timeline ligt hier ondertussen naast me, zelf heb ik een HP8710p.
De Timeline komt de 5 jaar (!) oude Acer Aspire 3020 van mijn vrouw vervangen, dat ding hangt momenteel aan elkaar met tape maar en heeft idd 1 keer een nieuw schermkader gekregen, wordt dan ook dagelijks mobiel gebruikt, niets slecht dus.

Zelf heb ik al een aantal Acer travelmates (wel de duurdere modellen) zien passeren en die hadden nooit mechanische mankementen, werden enkel vervangen omdat ze kwa prestaties niet meer up to date waren.

viking_in_shorts

FWIW: als je veel reist is wat mij betreft Lenovo nog steeds de beste. Niet meer zo goed als t was in de IBM tijd, maar nog steeds beter dan de rest.

denkweb

Ga jullie morgen vertellen hoe die acer het doet; dat is namelijk precies wat ik heb gekocht. Thuis is gaar en omdat ik toch geen geld heb dacht ik er goed aan te doen die aan de games van de kids te doneren en genoegen te nemen met een laptop. Ik heb trouwens ook nog ff een huis gekocht en een afspraak gemaakt voor onderhoud aan de auto. Kortom, nu mogen de nigerianen geld op mijn rekening zetten ;) lol. Nu ff mobiel online, tot morgen.

Reitse

Mijn Acer Aspire nogwat houdt het al een jaar of 6 vol. 0 speling op het scharnier en slecht 1 keer serieus gecrasht. Voor de rest uiteindelijk heel wat betrouwbaarder dan alle gewone pc's die ik heb versleten...

Daf46

Citaat van: denkweb op 12-07-2009 22:41:45
Ga jullie morgen vertellen hoe die acer het doet; dat is namelijk precies wat ik heb gekocht. Thuis is gaar en omdat ik toch geen geld heb dacht ik er goed aan te doen die aan de games van de kids te doneren en genoegen te nemen met een laptop. Ik heb trouwens ook nog ff een huis gekocht en een afspraak gemaakt voor onderhoud aan de auto. Kortom, nu mogen de nigerianen geld op mijn rekening zetten ;) lol. Nu ff mobiel online, tot morgen.
Wat mij betreft doet die 5810T met SU9400 het vrij goed. Ben nog niet overtuigd van die 'multitouch' trackpad omdat die soms wat vertraging lijkt te hebben, alsof hij niet kan uitmaken of je nu gewoon de cursor wil verplaatst dan wel zoomen/scrollen.

Het ding blijft dus werkelijk koel, heeft een bovengemiddelde accu-duur , is compact en voelt zeer solide aan (geen Lenovo maar toch).