Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

Vorige maand op mn laptop IE8 geinstalleerd. Sindsdien heb ik ernstig problemen met invulvelden op webformulieren, zoals dit veld op dit Forum. Ik twijfelde of 't aan IE8 lag of dat 't iets anders was.
Gisteren op m'n Vista-PC dezelfde actie ondernomen en hetzelfde problemen. Plus dat al die extra toeters en bellen me helemaal geen reet interesseren.

Dus ik overweeg nu een andere browser. Wie roept?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: FGG op 19-08-2009 10:51:39
Vorige maand op mn laptop IE8 geinstalleerd. Sindsdien heb ik ernstig problemen met invulvelden op webformulieren, zoals dit veld op dit Forum. Ik twijfelde of 't aan IE8 lag of dat 't iets anders was.
Gisteren op m'n Vista-PC dezelfde actie ondernomen en hetzelfde problemen. Plus dat al die extra toeters en bellen me helemaal geen reet interesseren.

Gewoon even de instellingen doorlopen, de optie 'Alle Sites  in compatibiliteitsmodus openen' aanzetten en je hebt er een prima browser aan.

Even doorbijten hoor, je wordt toch geen oude ... ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Citaat van: FGG op 19-08-2009 10:51:39

Simpel .... FireFox 3.5
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

coyote1980

Citaat van: Turbo-Geek op 19-08-2009 10:59:56
Simpel .... FireFox 3.5

Ben inmiddels aan het terugstappen naar IE... Altijd heilig overtuigd dat FF de betere browser was. Was ook zo, tot ik sinds 0,5 tot 1 jaar geleden op meerdere computers regelmatig geplaagd wordt door de browser die oneindig lang staat te laden op pagina's en bij afsluiten en herstarten browser aangeeft "Firefox proces is nog aktief, sluit het proces of herstart het systeem", waarbij het niet lukt het proces gekilld te krijgen, zelfs niet met tools als pskill etc etc. Heb het helemaal gehad ermee. Google Chrome doet hetzelfde bij mij.

Zou Opera weer kunnen overwegen, maar IE heeft me nog niet in de steek gelaten...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Misha

Citaat van: coyote1980 op 19-08-2009 11:08:07
Zou Opera weer kunnen overwegen, maar IE heeft me nog niet in de steek gelaten...

Precies, IE is een meer dan prima browser en de defacto standaard op Internet.

Wordt goed ondersteund en is snel genoeg. De meeste browsers die zeggen veel sneller te zijn renderen maar de helft.

FGG

Citaat van: Misha op 19-08-2009 10:59:49
Gewoon even de instellingen doorlopen, de optie 'Alle Sites  in compatibiliteitsmodus openen' aanzetten en je hebt er een prima browser aan.

Het lijkt erop dat dat geholpen heeft. Invulvelden reageren nu prima!

Voorlopig nog maar even IE dan.

coyote1980

Citaat van: Misha op 19-08-2009 11:11:19

Wordt goed ondersteund en is snel genoeg. De meeste browsers die zeggen veel sneller te zijn renderen maar de helft.

Het renderen vond ik nou juist de zwakke plek van IE, aangezien MS met IE altijd zijn eigen interpretaties aan standaarden gaf. Was je website volledig W3C compliant, moest je toch weer trucendozen uithalen om het door IE goed gerenderd te krijgen.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Misha

Citaat van: coyote1980 op 19-08-2009 11:36:56
Citaat van: Misha op 19-08-2009 11:11:19

Het renderen vond ik nou juist de zwakke plek van IE, aangezien MS met IE altijd zijn eigen interpretaties aan standaarden gaf. Was je website volledig W3C compliant, moest je toch weer trucendozen uithalen om het door IE goed gerenderd te krijgen.
Ow, ik zeg ook niet dat hij goed rendert, maar wel dat hij alles probeert te renderen. ;D

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 06-08-2009 01:12:27
Citaat van: elmarconi op 06-08-2009 00:58:21
..
maar weet wel dat frontpage/publisher rampzalige code levert.
..
Klopt, er zit wel een cleanup functie op maar het blijft niet best.

Het jammere is dat Dreamweaver of hoe ze het nu ook noemen voor de niet dagelijkse gebruiker onbetaalbaar is.  ;)

:angel:

Gewoon Dreamweaver ergens vandaan plukken en dan die Frontpage 'homebrewed' pagina's openen met Dreamweaver om op fouten laten controleren.

FGG

Sinds ik IE8 heb duurt het openen van een nieuw tabblad een seconde of 8, echt waardeloos. Vervolgens vult ie dat nieuwe blad met allerlei crap die ik niet wil. Ik wil gewoon snel een nieuw en leeg blad. Iemand enig idee of dit ergens aan te passen is?

razorx

Extra, internetopties.
Tabblad algemeen een beetje rechtsonder vind je het knopje voor het gedrag van de tabbladen.

Succes!

FGG

Citaat van: razorx op 27-08-2009 21:55:44
Extra, internetopties.
Tabblad algemeen een beetje rechtsonder vind je het knopje voor het gedrag van de tabbladen.

Voor een nieuw tabblad "Lege pagina" ingesteld. Wel wat sneller maar nog steeds traag.

jberg

gezien t feit dat hier nogal wat enorme breinen op t forum zitten heb ik een vraagje.
ik heb een mediacenter gebouwd dat met hdmi op een 720p samsung lcd tv zit
pentium 4
ik draai er windows vista utimate op met media center

op zich draait t wel, alleen staat er een boel meuk op die ik toch niet gebruik dus lang opstarten enzo

is er ook software/ besturingssysteem alleen voor een mediacenter? of kan ik bv vista helemaal uitkleden zodat t wel een beetje vlot reageert?

gr jw

viking_in_shorts

MythTV of bv MythBuntu - goede verhalen over gehoord, maar zelf nog niet draaiend gekregen (maar ook niet echt geprobeerd)