Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Hier staat juist dat als de MBWE Master Browser is, Windows unhappy is :(
http://mybookworld.wikidot.com/forum/t-34205/lost-my-samba

Gr ???

elmarconi

Citaat van: viking_in_shorts op 14-09-2009 13:19:01
@elmarconi: nbtstat / net view gaat toch niet meer werken op het moment dat de connectivity via dns weg is?

nbstat -A <IP> ?

Citaat van: thuur op 14-09-2009 13:39:10
Hier staat juist dat als de MBWE Master Browser is, Windows unhappy is :(
http://mybookworld.wikidot.com/forum/t-34205/lost-my-samba

Hmm, het staat er idd. Mijn ervaring is dat je een Master Browser bij voorkeur op een 24/7 device laat lopen, en niet op PC's die op (on)regelmatige tijden aan- en uitgezet worden.
Kan je router geen basale SMB Master Browser draaien?

Wat doet DHCP uidelen in je config? Geef je er ook een WINS IP mee?
cmd: ipconfig /all; zoek naar " Primary WINS Server ", regel 3e van onderen.

--edit--

Met http://mybookworld.wikidot.com/forum/t-67462/ zou het ook jou moeten lukken...

--
Autogas Inside . . .

thuur

Primary WINS is de 2e regel van onder en dat is mijn Firewall/DHCP server. Die is verder (by design) enorm dom zodat ie moeilijk te hacken is. Een extra dienst draaien zit er dus niet in.

Ik weet niet wat een WINS IP is en ik hoef het ook niet te weten :D

Ik proef een ondertoon in je edit....
Maar nee, dat werkt dus niet zoals ik gisteravond al heb geprobeerd en gepost. Ik krijg een foutmelding (ja, die melding wat ze vermelden) en verder gebeurt er niets.

Gr *zuchtende smiley*

elmarconi

Citaat van: thuur op 14-09-2009 14:12:18
Primary WINS is de 2e regel van onder en dat is mijn Firewall/DHCP server. Die is verder (by design) enorm dom zodat ie moeilijk te hacken is. Een extra dienst draaien zit er dus niet in.

Als men niet wil weten hoe iets werkt, dan worden we er druk mee. Een PC/netwerk is helaas niet zoiets als een tv of magnetron, aansluiten en spelen. Vaak wel, maar soms moet je dieper in drek duiken om de oorzaak van iets te achterhalen...

On-topic: Dus je laat je Firewall/DHCP server een WINS IP uitdelen zonder dat je de daarvoor op die machine de benodigde service draait?

Ondertoon: Zo is het niet bedoeld. Leek me een bullet-proof knip-plak recept.

Maar nee, dat werkt dus niet zoals ik gisteravond al heb geprobeerd en gepost. Ik krijg een foutmelding (ja, die melding wat ze vermelden) en verder gebeurt er niets.

Gr *zuchtende smiley*

En vervolgens wel geprobeerd mbv PuTTY (SSH) in te loggen?

CiteerYou might get an error message here saying "Firmware failed to download - try later" but you should continue anyhow and try to gain access using ssh

--
Autogas Inside . . .

FGG

Ok, ik ben de ongelooflijke traagheid van IE8 op mijn Vista-PC helemaal zat. Het duurt nog een jaar voordat ik een i-Mac mag uitzoeken dus tot die tijd moet ik me nog even redden. Welke alternatieve browsers hebben we voor Vista die weinig tot geen problemen opleveren tijdens gebruik en tijdens de installatie?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: FGG op 14-09-2009 16:22:00
Ok, ik ben de ongelooflijke traagheid van IE8 op mijn Vista-PC helemaal zat. Het duurt nog een jaar voordat ik een i-Mac mag uitzoeken dus tot die tijd moet ik me nog even redden. Welke alternatieve browsers hebben we voor Vista die weinig tot geen problemen opleveren tijdens gebruik en tijdens de installatie?

Windows 7.
Óf XP.

Geen Vista iig.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: elmarconi op 14-09-2009 15:20:32

Als men niet wil weten hoe iets werkt, dan worden we er druk mee. Een PC/netwerk is helaas niet zoiets als een tv of magnetron, aansluiten en spelen. Vaak wel, maar soms moet je dieper in drek duiken om de oorzaak van iets te achterhalen...

On-topic: Dus je laat je Firewall/DHCP server een WINS IP uitdelen zonder dat je de daarvoor op die machine de benodigde service draait?

Ondertoon: Zo is het niet bedoeld. Leek me een bullet-proof knip-plak recept.

Gr *zuchtende smiley*

En vervolgens wel geprobeerd mbv PuTTY (SSH) in te loggen?

CiteerYou might get an error message here saying "Firmware failed to download - try later" but you should continue anyhow and try to gain access using ssh

Maar ik weet toch ergens waar het fout gaat? Met de Master Browser Election.
Ik wil je graag mijn netwerkconfiguratie mailen, daar niet van ;)
Ik ben gewoon geen netwerkman, nooit geweest en ook geen ambities in die richting ;)

I did continue anyhow but I didn't gain access :D

Gr :eusa_think:

thuur

Na 2 automatische updates voor IE8 is mijn IE8 niet meer langzaam. Anders de-installeren, dan krijg je IE7.

Gr 8)

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

)()()sT

Citaat van: Misha op 14-09-2009 16:24:57

Windows 7.
Óf XP.

Geen Vista iig.

Bij huis tuin en keuken gebruik voldoet Vista best... alleen duuuuuuurt het zooooo langgg voordat die pc opgestart is.
Als ik snel even wat moet opzoeken zet ik de laptop van Nynke aan; met XP is ie zo gebruiksklaar.

FGG

Citaat van: Misha op 14-09-2009 16:24:57
Welke alternatieve browsers hebben we voor Vista die weinig tot geen problemen opleveren tijdens gebruik en tijdens de installatie?
Windows 7.
Óf XP.

Geen Vista iig.

???

Citaat van: elmarconi op 14-09-2009 16:30:15
http://img-fotki.yandex.ru/get/3009/x12ozmouse.0/0_14ef3_6163105f_orig

Misschien idd Firefox eens proberen. Voordelen/Nadelen?

Citaat van: thuur op 14-09-2009 16:27:44
Na 2 automatische updates voor IE8 is mijn IE8 niet meer langzaam. Anders de-installeren, dan krijg je IE7.

Laatste redmiddel.

FGG

Citaat van: )()()sT op 14-09-2009 16:38:55
Bij huis tuin en keuken gebruik voldoet Vista best... alleen duuuuuuurt het zooooo langgg voordat die pc opgestart is.
Als ik snel even wat moet opzoeken zet ik de laptop van Nynke aan; met XP is ie zo gebruiksklaar.

In mijn beleving start Vista sneller dan XP, Win2000, Win98 en Win95 voor zover ik me kan herinneren.

thuur

Win95 is geen besturingssysteem. 98SE was de eerste grafische MS variant die serieus te noemen is.

Gr :eusa_snooty:

Misha

Citaat van: FGG op 14-09-2009 16:58:52
Citaat van: )()()sT op 14-09-2009 16:38:55

In mijn beleving start Vista sneller dan XP, Win2000, Win98 en Win95 voor zover ik me kan herinneren.
Neuh, zeker niet.

XP en Vista lijken sneller omdat ze de desktop al vrijgeven terwijl ze nog aan het starten zijn, dat deden W2K en NT4 niet.

Bovendien heb je met Vista waarschijnlijk een verse installatie gedaan, misschien zelfs op een verse PC.

Kan je serieus Win7 aanbevelen, is eigenlijk precies wat Vista had moeten zijn. Snel, stabiel, kent bijna alle drivers. ziet er goed uit, heeft logische interface, ben er echt enthousiast over. Vista kan ik nog steeds niet mee werken. Heb ze op mijn werk alle 3 naast elkaar op dezelfde moderne PC staan en merk het verschil.

Is natuurlijk geen oplossing voor je browserprobleem, maar wilde het toch even vermelden.

IE8 is wel een bijzonder ding ja, maar werkt toch nu -enkele updates verder- erg plezierig.

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Ik kan je mening alleen maar delen (tot nu toe).
We hebben om Windows 7 te plagen wat up en downgrades gedaan tussen diverse home en enterprise versies, en wat er nog meer aan varianten spookt. Ging keurig met behoud van instellingen.

Erg snel en vooral geen domme vragen aan de gebruiker.

Compatibiliteitsmodi met oude software moeten we nog checken.

Moest eigenlijk ook wel want server 2008 maakt ook gebruik van de nieuwe kernel en draait ook behoorlijk.