Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: )()()sT op 17-11-2009 19:27:10
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van dit soort geneuzel.

Geen paniek. Mijn ervaringen:

Eerst geheugen testen. Memtest86+ oid.
Schoon opstarten in veilige mode, met zo min mogelijk icoontjes rechtsonder. Liefst onder een ander (tijdelijk) account, en een online-virusscanner eroverheen trekken.
Ook kun je een Knoppicillin ISO gebruiken, maar dan kun je niet verwachten dat Thuur enige vorm van support kan verlenen.  ;)
T'is een Acer zie ik. Gebruik eens een programma als autoruns om eea aan overbodige services uit te schakelen.

--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Probeer Norton eens te verwijderen en (ongeveer) een avondje geheel zonder Norton te installeren. Als je het een onprettig gevoel vind om onbeschermd het internet op te gaan, trek gewoon de netwerkkabel eruit.  Maar probeer iig eens te kijken of de PC prettig draait zonder Norton of niet.

Stapje voor stapje kijken welke programma's hier schuldig aan zijn. Ik kan me bv. goed voorstellen dat er per ongeluk (ja echt) twee anti-virus programma's aan het werken zijn. Deze lopen dan elkaar voor de voeten met als resultaat een PC die erg ontevreden is.

)()()sT

Citaat van: elmarconi op 17-11-2009 19:38:16
Opmerkingen in de trant van: "je moet geen Norton gebruiken" etc. heb ik niks aan, want op mijn laptop loopt alles zoals het hoort.

Citaat van: Vulk op 17-11-2009 19:30:42
Ik heb het (nog) niet helemaal gelezen, maar verwijder norton, verwijder een andere virusscanner (avg, nod32,...) en ik denk dat de helft van je traagheidsproblemen al weg zijn.
Norton = horror!

:eusa_think:

Bedankt Thomas  :eusa_doh:

Op mijn pc loopt alles prima, dus normaliter zou ik de boel voorlopig lekker laten staan.
Zojuist kwam ik niet eens meer op internetexplorer, dus was al voornemens om alles eraf te knikkeren...

Echter: ik heb die ene extra gig. intern geheugen er weer eens uitgehaald en de pc opnieuw aangezet.
Oké, het duurt langer, maar hij start gewoon op, en Norton en ook internet lopen gewoon  ??? ???
Ik niet snappen  :eusa_shifty:

elmarconi

Citaat van: viking_in_shorts op 17-11-2009 20:05:56
Probeer Norton eens te verwijderen en (ongeveer) een avondje geheel zonder Norton te installeren. Als je het een onprettig gevoel vind om onbeschermd het internet op te gaan, trek gewoon de netwerkkabel eruit.  Maar probeer iig eens te kijken of de PC prettig draait zonder Norton of niet.

Stapje voor stapje kijken welke programma's hier schuldig aan zijn. Ik kan me bv. goed voorstellen dat er per ongeluk (ja echt) twee anti-virus programma's aan het werken zijn. Deze lopen dan elkaar voor de voeten met als resultaat een PC die erg ontevreden is.

MS-Defender en Norton? http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/02/14/how-to-disable-uninstall-or-remove-windows-defender-in-vista/nl/
--
Autogas Inside . . .

Vulk

Citaat van: )()()sT op 17-11-2009 20:26:00
Citaat van: elmarconi op 17-11-2009 19:38:16
Opmerkingen in de trant van: "je moet geen Norton gebruiken" etc. heb ik niks aan, want op mijn laptop loopt alles zoals het hoort.
Citaat van: Vulk op 17-11-2009 19:30:42
Ik heb het (nog) niet helemaal gelezen, maar verwijder norton, verwijder een andere virusscanner (avg, nod32,...) en ik denk dat de helft van je traagheidsproblemen al weg zijn.
Norton = horror!

:eusa_think:

Bedankt Thomas  :eusa_doh:

Op mijn pc loopt alles prima, dus normaliter zou ik de boel voorlopig lekker laten staan.
Zojuist kwam ik niet eens meer op internetexplorer, dus was al voornemens om alles eraf te knikkeren...

Echter: ik heb die ene extra gig. intern geheugen er weer eens uitgehaald en de pc opnieuw aangezet.
Oké, het duurt langer, maar hij start gewoon op, en Norton en ook internet lopen gewoon  ??? ???

Draai eens één of ander geheugentestprogramma met die lat erbij en zonder. Indien foutmeldingen met --> terug naar de winkel.
Als uw geld goed is, moet het gerief ook goed zijn!

elmarconi

Citaat van: )()()sT op 17-11-2009 20:26:00

Citaat van: elmarconi op 17-11-2009 19:45:14
Eerst geheugen testen. Memtest86+ oid.

En Vulk kan niet nu wel quoten  ;)
--
Autogas Inside . . .

Vulk

Note to myself: eerst lezen, dan antwoorden. :(

)()()sT

;D

Zijn er testprogramma's?
Ik heb nu Norton eens eraf gehaald, en idd. hij is sneller (wist dat N. best veeleisend is).  :-*

Ik ga zeker terug; hij draait nu gewoon op zijn oorspronkelijke gig. en het loopt gewoon  :eusa_eh:

Vulk

Memtest zoals elmarconi zegt.
Orthos is ook best goed, maar ook vrij cpu intensief. Als deze enkele uren kan draaien zonder foutmelding is ram en cpu normaal goed/stabiel.

Geheugentimings al losser gezet?

)()()sT

Sorry, ik werk dagelijks met computers, maar zo'n expert ben ik niet  :-[ ;D
Ik zet momenteel ff AVG erop, en dan kan pa tenminste normaal computteren  ;)

elmarconi

Citaat van: )()()sT op 17-11-2009 20:42:24

of http://www.microsoft.com/Security_Essentials/default.aspx?mkt=nl-nl
--
Autogas Inside . . .

razorx

Docmem is ook een goede memory test.
Het is per definitie niet mogelijk een 100% uitsluitsel te geven over geheugen. Klinkt raar maar waar.

viking_in_shorts

Citaat van: elmarconi op 17-11-2009 21:06:35
Citaat van: )()()sT op 17-11-2009 20:42:24

of http://www.microsoft.com/Security_Essentials/default.aspx?mkt=nl-nl

mee eens

(maar kijk eerst of er niet 1 of ander av-achtig-programma geinstalleerd is, check bv je IE toolbars voor ongewenste programma's)

)()()sT

Het vreemde vond ik, dat toen ik die extra geheugenstick eruit had gehaald, dat ie wel goed liep.
Daarna heb ik dus even Norton er vanaf gehaald, en het beestje liep erna goed.

Testen van geheugen e.d. volgt, pa kan nu in ieder geval weer (veilig) online en wat netten.

pwassink

Citaat van: )()()sT op 18-11-2009 08:33:43
Het vreemde vond ik, dat toen ik die extra geheugenstick eruit had gehaald, dat ie wel goed liep.
Daarna heb ik dus even Norton er vanaf gehaald, en het beestje liep erna goed.

Testen van geheugen e.d. volgt, pa kan nu in ieder geval weer (veilig) online en wat netten.

Hoe heb je deze norton verwijderd ..  :eusa_think:

Met de ingebakken deinstaller (blijft er een hoop meuk over)  of met de door henzelf uitgegeven apart te downloaden norton-remover .. dat hele norton zit ja als een virus door de windhoospc heen gevlochten vaak.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂