Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Ik heb opeens 25 invites over in Google Wave. Iemand interesse? Stuur ff PB.

Vulk

Is er een mogelijkheid om bepaalde mappen te syncroniseren over verschillende pc's?
Ik weet dat dingen zoals "synctoy" enzo bestaan, maar dat is niet 100% wat ik zoek.

Ik zou willen dat mijn "mijn documenten" op alle pc's hier in huis beschikbaar zijn en automatisch overal aangepast worden. Enige optie die ik nu zie is een server, maar dat gaat er wat over.

viking_in_shorts

Citaat van: Vulk op 28-11-2009 10:02:25
Is er een mogelijkheid om bepaalde mappen te syncroniseren over verschillende pc's?
Ik weet dat dingen zoals "synctoy" enzo bestaan, maar dat is niet 100% wat ik zoek.

Ik zou willen dat mijn "mijn documenten" op alle pc's hier in huis beschikbaar zijn en automatisch overal aangepast worden. Enige optie die ik nu zie is een server, maar dat gaat er wat over.

welk OS?

Vulk

2x windows 7, 1x windows XP. Die XP bak hoeft er wel niet per se bij, maar ware leuk als extraatje.

Alle pc's hangen aan het netwerk trouwens.

Thys

Kun je daar niet gewoon een werkmap voor aanmaken? Of is dat heel erg Windows 98?

Vulk

Is idd heel 98 geloof'k. Ik ben nu bezig met windows 7 syncronisatiecentrum. Benieuwd wat dat doet.

viking_in_shorts

Citaat van: Vulk op 28-11-2009 10:10:39
2x windows 7, 1x windows XP. Die XP bak hoeft er wel niet per se bij, maar ware leuk als extraatje.

Alle pc's hangen aan het netwerk trouwens.

hmmm daar kan ik je niet mee helpen. Ken win7 nog niet.

Daf46

Citaat van: Vulk op 28-11-2009 10:02:25

Microsoft live mesh, maar dat gaat over internet en is beperkt in volume.

Vulk

Is een beetje gelijkaardig aan office groove. Zoiets heb'k dus nodig voor m'n netwerk. Misschien toch maar zonnepanelen installeren en dan een servertje laten draaien. ;D

Misha

Citaat van: Vulk op 29-11-2009 09:09:59
Is een beetje gelijkaardig aan office groove. Zoiets heb'k dus nodig voor m'n netwerk. Misschien toch maar zonnepanelen installeren en dan een servertje laten draaien. ;D

Je zou ook een NAS oplossing kunnen kopen, er bestaan ook routers met een USB-aansluiting voor een harde schijf, ben je er ook.

Aan de andere kant: gesynct over 4 pc's heb je altijd een backup. Tenzij je complete kot affikt natuurlijk
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Dat is misschien nog wel een idee. Heb wel pas een nieuwe router gekocht, maar er is hier vast wel een oplossing voor, want ik wil eigenlijk ook nog een netwerkprinter installeren!

edit: zoiets dus: http://www.alternate.be/html/product/details.html?articleId=84727&showTechData=true

Straks even polsen of vrouwlief al om een sinterklaas/kerstkado is geweest!

pwassink

Citaat van: Vulk op 29-11-2009 09:26:50
Dat is misschien nog wel een idee. Heb wel pas een nieuwe router gekocht, maar er is hier vast wel een oplossing voor, want ik wil eigenlijk ook nog een netwerkprinter installeren!

edit: zoiets dus: http://www.alternate.be/html/product/details.html?articleId=84727&showTechData=true

Straks even polsen of vrouwlief al om een sinterklaas/kerstkado is geweest!

Of je geeft er eenmalig iets meer uit, gaat ook digitaal bellen via je internet en hangt er een fritzbox tussen,
ding is werkelijk overal bruikbaar voor, een soort van "haarlemmer-olie" voor je huis ICT zegmaar.
Ding is linux inside en in elk geval de 7170 kan ook fileserver en andere leuke grappen aan ..

En de rest van de info vind je hier : http://www.fritzbox.eu/nl/products/FRITZBox_Fon_WLAN_7270/index.php
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jrs2k3

Heeft 1 van jullie ook nog belang bij een google wave invite? Heb er 8 stuks!

thuur

Citaat van: thuur op 21-11-2009 10:15:42
Na een restart na een BSOD (BAD POOL CALL), krijg ik meteen bij het inloggen een BSOD met de melding:
Attempt to write to read only memory. ???

Geheugenmodules eruit getrokken, schoongemaakt met alcohol en weer erin gepropt. Tot nu toe stabiel..

En weer een BSOD: Memory Management. Kwadranten zijn gebleven, echter zijn er nu maar 2 gevuld.

Geheugenmodule ligt naast me. Lekker, Vista op een halve gig.... :-X

Gr >:(

Thys

Wijze heren:

Ik wil me graag gaan verdiepen in een .NET compatible taal. Dan kom ik alleen tot de vraag: Welke?
C#, VB.NET, C++, Delphi? Iets anders?

Ben momenteel nog niet erg thuis in het programmeren, vroeger heb ik wel wat aangeklooid met Basic en Turbo Pascal, maar daar is niet bijster veel van blijven hangen.