Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

confruo

Citaat van: thyzerrr op 01-12-2009 19:34:00
Wijze heren:

Ik wil me graag gaan verdiepen in een .NET compatible taal. Dan kom ik alleen tot de vraag: Welke?
C#, VB.NET, C++, Delphi? Iets anders?

Ben momenteel nog niet erg thuis in het programmeren, vroeger heb ik wel wat aangeklooid met Basic en Turbo Pascal, maar daar is niet bijster veel van blijven hangen.

Je bedoeld, waar nu de meeste vraag naar is ?
Voor iedere probleem de juiste tools e.d. zou ik anders zeggen ...

Thys

Het zal puur hobbymatig gebruikt worden, ten behoeve van het Carputer-project. Ik vind het belangrijker dat het een beetje te begrijpen is.

mehn

Citaat van: Ronbroek op 01-12-2009 19:44:27
OS2 Warp  :eusa_eh:

Jeetje...ik heb nog computers verkocht waar dat op stond ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: thyzerrr op 01-12-2009 20:00:18
Het zal puur hobbymatig gebruikt worden, ten behoeve van het Carputer-project. Ik vind het belangrijker dat het een beetje te begrijpen is.

In dat geval zou ik VB.Net kiezen. Maar goed, ik ben gelukkig al jaaaaren geen programmeur meer :D

Gr ;)

Vulk

VB.net te begrijpen? Ik word mottig van die "logica". :)

razorx

Citaat van: thuur op 01-12-2009 20:33:25
Citaat van: thyzerrr op 01-12-2009 20:00:18

In dat geval zou ik VB.Net kiezen. Maar goed, ik ben gelukkig al jaaaaren geen programmeur meer :D

Gr ;)
Mee eens,

Maar als het puur om krachtige scripting gaat raad ik je mortscript aan.
Bied net wat extra's voor je project.

Reitse

Voor een lokaal netwerk heb ik een switch nodig (8 of 16 poorts, 10/100 Mb). Zit nu met twee routers achter elkaar en dat werkt wel maar niet heel fijn.

Zit er nog onderscheid in de merken? LinkSys of NetGear goed? Of juist ander merk??

Sbv

Citaat van: Reitse op 03-12-2009 08:07:46
Voor een lokaal netwerk heb ik een switch nodig (8 of 16 poorts, 10/100 Mb). Zit nu met twee routers achter elkaar en dat werkt wel maar niet heel fijn.

Zit er nog onderscheid in de merken? LinkSys of NetGear goed? Of juist ander merk??
hp procurve ? Ik heb zelf een simpele Hp procurve 1 gb ding staan 8-poorts

Kleine edit, deze gebruik ik zelf HP ProCurve Switch 1400-8G 8 port Gigabit Switch

Johann

Netgear doet 't wel leuk. Linksys kun je beter gelijk in de ton gooien.
Maar als ik 't goed begrijp heb je twee routers in lijn omdat je een van de twee als switch gebruikt?
Volgens mij kun je de functionaliteit van de router wel dusdanig minimaliseren dat ie niet meer in de weg zit maar zich ook gewoon als switch/hub gedraagt.

Reitse

@Johann: Linksys Router doet het op zich aardig maar heeft te weinig poorten, de andere router is ook ADSL-modem en daar heb ik ook niks meer over en heb wel meer aansluitingen nodig. Dan is een switch wel handiger :)

@sbv: ga ook ff naar de hp kijken al zijn die wel stevig duurder...

Reitse

Heb me net even goed zitten verheugen over twee kleine, gratis programmaatjes.

Wise Registry Cleaner en Wise Disk Cleaner. Deze combo heeft mijn oude laptop minstens 60% sneller gemaakt, als het niet meer is. Alle dooie troep uit het register weg en meer dan 1 gig aan zinloze bestanden opgeruimd. Laptop start weer lekker vlot op en werkt ook een stuk prettiger.

elmarconi

Citaat van: Reitse op 03-12-2009 08:07:46

Ik gebruik zakelijk een combi van 3Com en Netgear.

De cheapo merken als Sweex, Konig, Level-one doen het vaak wel, maar geven ook vaak onverklaarbare storingen. Linksys ken ik alleen de WRT54GL (Linux) routers van waar ik meteen DD-WRT firmware inschiet.

http://www.netgear.com/Products/Switches/DesktopSwitches/GS108.aspx staat bij mij op het buro.
Kost relatief weinig, en werkt perfekt.
--
Autogas Inside . . .

Johann

Ook zo'n ding thuis staan, doet 't prima. Op de zaak nog een FS108P staan met 4 POE poortjes en die hoor je ook niet morren.

Rest is combinatie van 3Com en HP Procurve switches maar die zijn allemaal managed. Beetje overkill voor thuis denk ik.

Reitse

Veel dank voor de reacties!! Het is (nog) niet voor mij thuis maar voor een netwerk op de ijsbaan, maar dat is vergelijkbaar met thuisgebruik eigenlijk.

Netgear gaat het worden :D