Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Turbo-Geek op 20-03-2010 20:15:51
Waarom slaat dat nergens op dan Florian ?

Een full install scheelt soms enorm want er wordt wat geinstalled/uninstalled door de maanden/jaren heen en heel veel blijft staan. Idd niet de snelste oplossing maar vaak wel het mooiste en achteraf ben je vaak blij dat je het gedaan hebt.
Als je gewoon een normaal stabiel systeem hebt dan is FF3 ook gewoon heel erg stabiel en dat blijkt ook wel want het is inmiddels de meest gebruikte browser ter wereld.

Als ik dan lees dat IE8 bij jou ook slecht presteerd dan twijfel ik echt aan de stabiliteit van je systeem dus vandaar mijn advies.

Omdat 't een rigoreuze oplossing is voor een klein probleem.

De PC is knetterstabiel en heeft nooit problemen, alleen FF heeft problemen. Dan lijkt me dat je 't daar moet zoeken. Volgende keer als m'n muis niet werkt ook maar format C: doen dan?

Citaat van: elmarconi op 20-03-2010 20:31:58
Lijkt op een DNS resolver probleem. Heb je Ziggo? Kun je hard andere DNS instellen?

Bijv. OpenDNS of GoogleDNS. Mooiste is dat je 't op je router instelt...

Ik heb idd Ziggo, router is een Netgear WGR614v6. DNS-server: "Get Automatically From ISP".

Hoe werkt dat met OpenDNS of GoogleDNS?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: FGG op 20-03-2010 22:13:53

Gewoon de ip adressen van betreffende dns servers hard in je router zetten. Heb ik ook gedaan (OpenDNS) en werkt perfect.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: elmarconi op 20-03-2010 21:43:29
Evenals een dozijn andere mogelijke oorzaken, daar heb je dan wel weer gelijk in.

Nee,, ik veronderstelde helemaal niks hoor, ik was gewoon echt benieuwd.
DNS zou ik verwachten voor alle browsers problemen, iet IE specifiek of FF specifiek.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: FGG op 20-03-2010 22:13:53
Ik heb idd Ziggo, router is een Netgear WGR614v6. DNS-server: "Get Automatically From ISP".

Ipv "Get Automatically From ISP" de IP adressen invullen:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/119

OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
GoogleDNS: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Die Google 4 x 8 is btw geweldig te onthouden...

--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: Misha op 20-03-2010 22:32:12
Citaat van: elmarconi op 20-03-2010 21:43:29
Evenals een dozijn andere mogelijke oorzaken, daar heb je dan wel weer gelijk in.

Nee,, ik veronderstelde helemaal niks hoor, ik was gewoon echt benieuwd.
DNS zou ik verwachten voor alle browsers problemen, iet IE specifiek of FF specifiek.

Inderdaad.
Of FF moet een eigen DNS cache bijhouden, maar dat lijkt me erg inefficiƫnt aangezien Windows dat al doet.

FGG

Citaat van: Misha op 20-03-2010 20:39:40
Gewoon even benieuwd: hoe leg jij de link tussen DNS en de gebruikte browser ?

Wat bij mij idd ook nog in mn achterhoofd speelt is dat bij een brakke DNS-server IE en GC ook problemen zouden moeten hebben en de andere PC's ook.

Maar ja, de link van FF naar een full clean install ontgaat me ook.

Mis ik niet ergens een instelling in FF?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbo-Geek

Citaat van: FGG op 21-03-2010 09:49:04
Citaat van: Misha op 20-03-2010 20:39:40
Gewoon even benieuwd: hoe leg jij de link tussen DNS en de gebruikte browser ?

Wat bij mij idd ook nog in mn achterhoofd speelt is dat bij een brakke DNS-server IE en GC ook problemen zouden moeten hebben en de andere PC's ook.

Maar ja, de link van FF naar een full clean install ontgaat me ook.

Werk al jaren met FF en het is gewoon  installen en klaar, er zijn geen speciale instellingen die je moet doen.
De nieuwste versies van FF zijn rocksolid en als er dus iets niet klopt dan ligt het aan iets anders dan FF in jouw geval.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

elmarconi

M.i. neemt FF bij installatie de instellingen van IE over. Waar ik wel eens problemen mee heb is de automatische instellingen vinder van IE, die schakel ik dus uit. http://support.microsoft.com/kb/220902/nl

--
Autogas Inside . . .

Turbo-Geek

Citaat van: elmarconi op 21-03-2010 10:41:36

M.i. neemt FF bij installatie de instellingen van IE over. Waar ik wel eens problemen mee heb is de automatische instellingen vinder van IE, die schakel ik dus uit. http://support.microsoft.com/kb/220902/nl

Dat is een keuze (bookmarks, history,  enzo) die je kan kiezen om die over te nemen.
Het enige dat ingesteld wordt is dat FF de default browser is en zelfs dat kan je aanpassen.
Als er iets probleem vrij is het FF wel, en dat is niet voor niets.

thuur

Citaat van: FGG op 20-03-2010 18:14:23
Heeft er iemand ervaring met Google Chrome?

Nee en dat wil ik ook niet. Ik krijg een beetje de kriebels van het besef dat alles wat op mijn scherm verschijnt dan ook op de grote harde schijven van Google terecht komt..

Gr :eusa_shifty:

Turbo-Geek

Citaat van: thuur op 21-03-2010 13:51:39

Nee en dat wil ik ook niet. Ik krijg een beetje de kriebels van het besef dat alles wat op mijn scherm verschijnt dan ook op de grote harde schijven van Google terecht komt..

Idd, the rebelse van Google is er al jaren vanaf en nu draait het puur om de Advertising inkomsten en databases opbouwen van de users en die weer verkopen.
Opzich wel slim, de zoekmachien markt grotendeels in handen, Gmail voor het email verkeer, straks deels de mobiele telefoon markt met android, de browser en straks een OS .
kortom iedere manier van communiceren hebben ze straks in handen en dan begint het uitknijpen.  :eusa_whistle:

Misha

Daarbij is het opvallend hoeveel andersoortige resultaten je krijgt als je eens zoekopdrachten in andere machines ingeeft.

Ben eigenlijk heel google een beetje zat, begin het inderdaad ook wat eng te vinden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

confruo

Citaat van: Turbo-Geek op 21-03-2010 14:23:58
Citaat van: thuur op 21-03-2010 13:51:39

Idd, the rebelse van Google is er al jaren vanaf en nu draait het puur om de Advertising inkomsten en databases opbouwen van de users en die weer verkopen.
Opzich wel slim, de zoekmachien markt grotendeels in handen, Gmail voor het email verkeer, straks deels de mobiele telefoon markt met android, de browser en straks een OS .
kortom iedere manier van communiceren hebben ze straks in handen en dan begint het uitknijpen.  :eusa_whistle:

Als je een beetje wat met javascript JSON AJAX etc doet, blijkt al snel dat het de browser bij uitstek is als je wat performance wenst.  Verder is het een idiote installatie op een terminalserver, kan je er leuke applicatie snelkoppelingen mee maken, maar voor je alledaagse internet verkennen, kan je net zo goed, zo niet beter de blauwe E, FF of safari gebruiken, net wat jezelf lekker vindt werken, of welke plugins je gebruikt denk ik.

En evil google, datzelfde vind ik van microsoft en apple, en wat gebeurt er bij e-bay, en wat te denken van de bewaarplicht van isp-ers door onze regering.

thuur

Citaat van: confruo op 21-03-2010 14:34:14
En evil google, datzelfde vind ik van microsoft en apple, en wat gebeurt er bij e-bay, en wat te denken van de bewaarplicht van isp-ers door onze regering.

Omdat ik zelf bij een telecomboer heb gewerkt kan ik over dat laatste wel wat zeggen: als ISP zit je echt niet te wachten op die regelgeving. We praten over Terabytes die je niet over een simpel LAN op tijd binnenhengelt. Controle hierop is echt onbegonnen werk, tenslotte is meer dan 99,9% gewoon legaal geklets. Geloof maar dat ze aan de minimale eisen voldoen vwb welke data en hoelang je het bewaart. Daar wordt echt niet naar gekeken, hooguit een steekproef zo nu en dan. Dus als brave burger heb je niets te vrezen. Je krijgt er ook geen persoonlijke reclame van zoals bij Google wel het geval is.

Microsoft en Apple willen alleen weten welke producten van hun jij potentieel gaat kopen. Net zoals de supermarkt op de hoek.

Gr 8)

Turbo-Geek

Citaat van: thuur op 21-03-2010 15:07:56
Citaat van: confruo op 21-03-2010 14:34:14

Omdat ik zelf bij een telecomboer heb gewerkt kan ik over dat laatste wel wat zeggen: als ISP zit je echt niet te wachten op die regelgeving. We praten over Terabytes die je niet over een simpel LAN op tijd binnenhengelt. Controle hierop is echt onbegonnen werk, tenslotte is meer dan 99,9% gewoon legaal geklets. Geloof maar dat ze aan de minimale eisen voldoen vwb welke data en hoelang je het bewaart. Daar wordt echt niet naar gekeken, hooguit een steekproef zo nu en dan. Dus als brave burger heb je niets te vrezen. Je krijgt er ook geen persoonlijke reclame van zoals bij Google wel het geval is.

Microsoft en Apple willen alleen weten welke producten van hun jij potentieel gaat kopen. Net zoals de supermarkt op de hoek.

Gr 8)

Precies, waarom denk je dat de AH een bonus kaart heeft ...