Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 05-11-2010 21:37:28
Touchpad (Elantech volgens mij) van m'n laptop is volgens mij aan het overlijden. Met onregelmatige tussenpozen maakt ie behoorlijk amok door als een gekke de cursor over m'n scherm te jagen en willekeurig linker- en rechter muisklikken te doen, wat nogal vermoeiend is. :eusa_wall: Heb hem kunnen uitschakelen en werk nu met een "echte" muis.

"vroeguh" was dat vooral een questie van drivers.
Steker nog - ik denk nog steeds. Een touchpad zit namelijk weinig mechanisch aan dat kapot kan gaan ....

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 05-11-2010 21:58:15
Touchpad (Elantech volgens mij) van m'n laptop is volgens mij aan het overlijden. Met onregelmatige tussenpozen maakt ie behoorlijk amok door als een gekke de cursor over m'n scherm te jagen en willekeurig linker- en rechter muisklikken te doen, wat nogal vermoeiend is. :eusa_wall: Heb hem kunnen uitschakelen en werk nu met een "echte" muis.

Steker nog - ik denk nog steeds. Een touchpad zit namelijk weinig mechanisch aan dat kapot kan gaan ....

Zou inderdaad een driverkwestie kunnen zijn. Onlangs wat updates binnengehaald waaronder een nieuwe kernel (ja, linux). Normaliter dien je dan te rebooten maar ik ben momenteel een 500GB HD - die gecrasht was - aan het recoveren. Dat gaat tergend langzaam (al 2 weken bezig en het zal nog wel een weekje duren) en gedurende dat proces kan ik dus niet rebooten. Wellicht dat er daardoor wat conflicterende drivers zijn :eusa_think:
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 05-11-2010 22:02:46

Zou inderdaad een driverkwestie kunnen zijn. Onlangs wat updates binnengehaald waaronder een nieuwe kernel (ja, linux). Normaliter dien je dan te rebooten maar ik ben momenteel een 500GB HD - die gecrasht was - aan het recoveren. Dat gaat tergend langzaam (al 2 weken bezig en het zal nog wel een weekje duren) en gedurende dat proces kan ik dus niet rebooten. Wellicht dat er daardoor wat conflicterende drivers zijn :eusa_think:

Wacht even ...

Terwijl je een HD aan het recoveren bent ga jij het OS van de machine waarmee je dat doet updaten :eusa_think:

Volgens mij weet je dat daar een reactie op kan verwachten ...

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 05-11-2010 22:06:50
Citaat van: Marc O. op 05-11-2010 22:02:46

Wacht even ...

Terwijl je een HD aan het recoveren bent ga jij het OS van de machine waarmee je dat doet updaten :eusa_think:

Volgens mij weet je dat daar een reactie op kan komen ...

Hmm....ja... ik had toen nog niet het vermoeden dat het recoveren zo lang zou duren. Maar los daarvan, handig is het inderdaad niet nee :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: elianmars op 05-11-2010 00:57:13
Jeu, wat veel reacties!  :o ;D ;D

Ben ff aan de slag gegaan met de instellingen van de router. Heb de firewall van de router uitgezet en nu kan ik de foto's in het topic van arjen850 wél zien  :D

Nu even afwachten of het onbereikbaar zijn van veel sites ook verleden tijd is  :eusa_pray:

Tot nu toe geen één keer vastgelopen, dus ik denk dat ik het probleem gevonden heb  :D

Misha

Iemand een idee hoe je een Compatibility Mode erbij plakt bij een nieuwer OS  ?
Mijn OS heeft Alleen XP SP0, en ik moet XP SP3 hebben..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Vraag blijft staan, probleem is anders opgelost.
Vida heeft een domme ini-file waarin het benodigde service pack staat.

Misha

Citaat van: Misha op 07-11-2010 19:11:46
Vraag blijft staan, probleem is anders opgelost.
Vida heeft een domme ini-file waarin het benodigde service pack staat.

Helaas.. dan sterft hij in het SP voor SQL-server... :D

Misha

Lol dus :

Als ik de Vida Setup draai in compat.mode gaat dat goed. Die roept echter de SQL-Server setup aan, en die wordt dan dus ook in compat.mode gestart. En die vindt natuurlijk XP SP0 niet fijn.. :evil:

Morgen met Wise Package Studio aan de slag, installeren op XPSP3 machine, een MSI van bakken en validatie eruit slopen. En dan weer terug op Server 2003.

Ik win toch wel. :evil: :evil:

Hoewel het toch fijner zou zijn om XP SP3 compatibiliteit aan Windows Server 2003 toe te kunnen voegen in plaats van het rudimentaire XP SP0.
Niemand ?

Johann

Je zou eventueel in gewoon Nederlands uit kunnen leggen waarom je zo moeilijk aan 't doen bent..  ???

Hans Duiven

Citaat van: Misha op 07-11-2010 21:19:38
Lol dus :

Als ik de Vida Setup draai in compat.mode gaat dat goed. Die roept echter de SQL-Server setup aan, en die wordt dan dus ook in compat.mode gestart. En die vindt natuurlijk XP SP0 niet fijn.. :evil:

Morgen met Wise Package Studio aan de slag, installeren op XPSP3 machine, een MSI van bakken en validatie eruit slopen. En dan weer terug op Server 2003.

Ik win toch wel. :evil: :evil:

Hoewel het toch fijner zou zijn om XP SP3 compatibiliteit aan Windows Server 2003 toe te kunnen voegen in plaats van het rudimentaire XP SP0.
Niemand ?

Zoek via Google even op Pliek. Hij is nog wel op een bepaald forum actief dacht ik en vraag het hem even.

Hans

JayDee

Citaat van: elianmars op 05-11-2010 00:06:45
Heeft iemand een idee waarom ik telkens dit te zien krijg, als ik op een site zit?

CiteerOeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met ........

Maakt niet uit of ik met Chrome, IE of Firefox surf. Ik kom af en toe niet op een site, of ik word er af gegooid, terwijl ik op de site ben. Gebeurt ook heel vaak als ik op het forum ben.
Als ik het dan controleer via http://downforeveryoneorjustme.com, zie ik dat het aan mij ligt, niet aan de site.

Ook veel foto's die hier op het forum staan kan ik niet zien. Bijvoorbeeld de foto's in het topic van arjen850.

Ik word er schijtziek van. Ligt dit aan bepaalde instellingen? De router? Ik weet het niet.....  :-\

Citaat van: elianmars op 05-11-2010 01:01:00
Citaat van: Thys op 05-11-2010 00:59:21
Draai je toevallig Vista? Mijn Vista laptop heeft hetzelfde probleem, een paar keer F5 lost dit vaak wel op, maar het is knap irritant.

Jep, Vista.

Ik heb dat vroeger ook eens meegemaakt met Vista.
Voor mij was dit de oplossing: http://8help.osu.edu/3253.html

razorx

Citaat van: JayDee op 08-11-2010 20:05:40
..
Ik heb dat vroeger ook eens meegemaakt met Vista.
Voor mij was dit de oplossing: http://8help.osu.edu/3253.html
Dat is een hele goeie.
Op Win7 is die ook legitiem.

Marc O.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44534.msg926325.html#msg926325

Dus... ik zoek een NAS-server (zo goed, Misjhja? ;D). Doel: Veilige opslag van met name de foto- en filmcollectie. Ofwel, minimaal RAID1 maar liever RAID5 of 10. Met 1TB capaciteit (bij RAID10 dus 4x 500GB HD's) zou ik een hele tijd vooruit kunnen.

Iemand tips, ervaringen, bekend met aanbiedingen?

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 14-11-2010 22:03:45
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44534.msg926325.html#msg926325

Dus... ik zoek een NAS-server (zo goed, Misjhja? ;D). Doel: Veilige opslag van met name de foto- en filmcollectie. Ofwel, minimaal RAID1 maar liever RAID5 of 10. Met 1TB capaciteit (bij RAID10 dus 4x 500GB HD's) zou ik een hele tijd vooruit kunnen.

Iemand tips, ervaringen, bekend met aanbiedingen?

Neem aan dat je deze al kent ?
--
Autogas Inside . . .