Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: FelixB op 17-03-2011 15:33:37
Citaat van: FGG op 17-03-2011 10:43:50
Citaat van: FelixB op 17-03-2011 10:21:28
Eat your hearts out:

Heb een WORD-document met tekst in verschillende kleuren, waarbij ik alle tekst in de kleur BLAUW wil vervangen door een andere tekst
Deze tekst in blauw is elke keer verschillend en wil het vervangen door 1 uniforme tekst

Macrootje?

Dat is niet geheel mijn wereld; zou er geen andere manier zijn?   :eusa_think:

Met de hand?

Net even gekeken maar 't kan wél:

- Ga naar Zoeken en vervangen (CTRL+H)
- Kies voor "Meer"
- Parkeer in "Zoeken naar"
- Kies voor "Opmaak" en vervolgens "Lettertype" en kies de "Tekstkleur"
- Ga vervolgens naar "Vervangen door" en type de gewenste tekst
- "Alles vervangen"

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FelixB

Fantastisch, ditissum!

Van HARTE bedankt!
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 17-03-2011 21:23:33
Citaat van: thuur op 17-03-2011 21:13:12
Citaat van: viking_in_shorts op 17-03-2011 18:14:09
Citaat van: thuur op 17-03-2011 17:55:17
Citaat van: Marc O. op 17-03-2011 07:05:31
Citaat van: thuur op 16-03-2011 23:25:43
Citaat van: Marc O. op 16-03-2011 21:05:37
Citaat van: thuur op 16-03-2011 21:02:37
Citaat van: Misha op 16-03-2011 20:59:40
Citaat van: Marc O. op 16-03-2011 20:18:23
Citaat van: Misha op 16-03-2011 19:00:48
Dat ik zojuist OpenOffice heb geinstalleerd.

De N te koop, lyrisch over een iPhone en dan nu zowaar OpenOffice hebben geïnstalleerd en dat óók nog eens zalig vinden.......Gaat het wel goed met je? :evil:

Zoals Beavis en Butthead ooit zeiden : "You need to have stuff that sucks to have stuff that is cool. Like, if everything was cool all the time and nothing would suck, how would you know it was cool ?"

Het werkt overigens vooralsnog prima. Snel, compatible en gratis. Eigenlijk is het een wat verbeterde versie van Word 2003.

Die hele suite is eigenlijk wel best, hoewel de grafieken het niet halen bij wat Excel kan én er is geen Outlook -achtige app.

Heb je al geprint?

Gr :angel:

In Ubuntu geen probleem hoor. Zal in Windows wel weer problematisch zijn jah ;)

Dan probeer maar een afbeelding in de header van een Excel sheet te zetten...

OpenOffice is gratis. Alle waar is naar zijn geld. Ik ben weer terug op MSOffice 2010 (overigens door pure wilskracht). Enige obstakel wat ik nog moet overwinnen is kolommen en rijen bevriezen in de weergave. Ik heb geen button Beeld op mijn 'lint'.

Gr 8)

Dat verbaast me dan weer (ontopic hier dus :D), die heb ik namelijk wel. Helpfunctie al gebruikt of gegoogled?

Uiteraard, heeft me al heel wat grijze haren gekost. Probleem is dat ik die hele knop Beeld niet heb.... Overigens werkt het wel als ik b.v. een sheet in 2003 bevries, blijven de headers ook staan in 2010.

Voor de rest begin ik er aan te wennen en is het vele malen professioneler dan OO. Echt :)

Gr ;)

Ik weet niet wat het verschil tussen 2007 en 2010 is, maar in 2007 zit het hier:

http://i234.photobucket.com/albums/ee125/viking_in_shorts/Diverse/panes.jpg

Ik weet het ik weet het ik weet het ik weet het! Maar het vakje Beeld (Zoom en Macro's is wel leesbaar op je plaatje) heb ik niet. :eusa_wall:

Gr :eusa_shifty:

Als workaround even in je quick access toolbar zetten?
(of is deze optie daar ook weg?)

http://i234.photobucket.com/albums/ee125/viking_in_shorts/Diverse/workaround.jpg

<edit>
En op het internet deze oplossing gevonden:

Citeer
Open Excel and create a new macro.

Copy and paste this code:

Sub Restore_Window_Menu()
Set x = CommandBars("Worksheet Menu Bar")
x.Reset
End Sub

Run the macro...it will restore the Window menu to the default and you'll find the freeze panes toggle option again.

Ok, volgende hindernis: hoe maak ik een nieuwe macro? Ik heb alle functietoetsen gehad (op alt-f8 piept de pc, f12=opslaan als geworden ???) en zelfs in de help gezocht...

Gr :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Die blijf ik je even schuldig: zit momenteel niet achter een pc ...

Svenneh

Moet je even het tabbladje ontwikkelaars tevoorschijn toveren. Vanaf daar kan je de broncode in :).

haasje

thuur

Citaat van: Svenneh op 18-03-2011 15:13:00
Moet je even het tabbladje ontwikkelaars tevoorschijn toveren. Vanaf daar kan je de broncode in :).

Hoe? Ik kan het lint niet customizen.

Citaat van: haasje op 18-03-2011 15:15:03
http://www.addictivetips.com/windows-tips/enable-all-macros-in-excel-2010/

Helaas, ik heb daar geen knopje met Macro setings (2e afbeelding).

Gr ???

viking_in_shorts

Is er niet een command-line reset commando? Zoiets als excel /resettoolbars ofzo? Dat soort grappen waren er bij outlook ook ...
Als niet, misschien een excel /administrator of /enablemacro ...

Hans Duiven

Ons bedrijf koopt een paar honderd IPads in voor hun medewerkers.   :eusa_clap:

Nu wil ons bedrijf een aantal app's voorgeïnstalleerd hebben op de IPads.
Kan dat? Je moet toch op account app's installeren en daar zit volgens een maximum aan,
maar ik kan het niet vinden op het www.  ::)

Hans

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 20-03-2011 19:22:26

Kan dat? Je moet toch op account app's installeren en daar zit volgens een maximum aan,

Hans

Ik weet dat je met iTunes de apps kan syncen, apps van de iPhone komen op de iPad, als ik dat wil en v.v. Ik weet alleen niet hoever dat gaat.

Lampje

Apple heeft een 'corporate versie' van de iStore aangekondigd. Je maakt als beheerder een account plus een bedrijfsnaam aan en medewerkers kunnen alléen nog maar die apps downloaden die jij aangeeft als beheerder.

Hans Duiven

Citaat van: Lampje op 20-03-2011 20:03:28

Apple heeft een 'corporate versie' van de iStore aangekondigd. Je maakt als beheerder een account plus een bedrijfsnaam aan en medewerkers kunnen alléen nog maar die apps downloaden die jij aangeeft als beheerder.

Dank!

Hans

850-2.520V-Driver

Nou, ik ben 't echt kwijt.. Wie helpt/heeft ideeën?

Situatie als volgt:

Linksys wireless router staat beneden in de meterkast.

Op zolder een wireless versterker van Linksys, deze pikt dus het draadloze signaal op en versterkt het weer.

Desktop op zolder pikt het signaal netjes op van de versterker en geeft als signaalsterkte ''Very Good'' tot ''Excellent''.

Maar dan de laptop...
Wanneer ik de draadloze netwerken bekijk welke allemaal opgepikt worden, geeft ie voor mijn netwerk als signaalsterkte ''Excellent'' (zie linkerscherm in screenshot hieronder)

Maar de verbinding die ik maak met dit netwerk blijkt ''Very Low'' te zijn :'(

Het lijkt erop dat de laptop dus wél het versterkte signaal ziet, maar uiteindelijk het zwakke signaal van de router in de meterkast neemt als verbinding ???
Deze aanname wordt versterkt door het feit dat ik met de laptop naast de versterker kan gaan staan zonder verbetering, maar zo gauw ik naar beneden loop wordt deze al meteen beter op de 1ste verdieping...

Overigens heb ik een zgn. ''WiFicatcher'' die standaard op m'n Delletje zit, en die ziet dus ook 2x mijn netwerk. 1x met een goede verbinding en 1x met een minder goede... Deze hebben beide een ander MAC adres, logisch want 2 verschillende apparaten lijkt me.. Maar Windows ziet in het overzicht maar weer 1 draadloos netwerk...

Rara politiepet?

WiFi catcher:

Alvast bedankt..

Groeten,

Hasse

FGG

Ben niet zo thuis in die versterkers, maar is de versterker niet zo in te richten dat zijn signaal een andere naam krijgt?

850-2.520V-Driver

Citaat van: FGG op 31-03-2011 08:01:18
Ben niet zo thuis in die versterkers, maar is de versterker niet zo in te richten dat zijn signaal een andere naam krijgt?

Jep, zou moeten kunnen, maar zoals ik uit de handleiding begrijp is 't juist de truc om 'm dezelfde naam te geven... Maar ik zal dat vanavond eens proberen voor de grap, hopen dat ie 't dan blijft doen want 't is een hoop gekloot om dat ding werkend te krijgen ;D