LEDS in het instrumentenpaneel

Gestart door rené97v70, 06-09-2008 17:36:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rené97v70

Is het me uiteindelijk gelukt het dashboardtop eraf te halen en de klokkenwinkel van blauwe Leds te voorzien, blijken de 'fittingen' niet te passen en heb ik nog niets. Balen, balen en nog eens balen. Ik had ze aangeschaft via ebay in Duitsland en was ervan uitgegaan dat de verkoper geen onzin verkocht met zijn beschrijving van "einfach um zu tauschen".
Wie kan me vertellen welke en waar ik blauwe leds kan kopen die ik makkelijk kan overzetten.
Ik weet dat er wel het één en ander te vinden is op het forum en ik ga ook nog wel zoeken maar ik heb het dashboard nu open liggen en heb mijn v70 binnen enkele dagen weer nodig, dus elk advies is welkom!!!!


:eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:  René




mevita

Als ik alles hier op het forum goed gelezen heb zijn er nog geen kant en klare led oplossingen voor je dashboard verlichting.
Het gaat wel via soldeerwerk en de juiste weerstandjes ertussen, ik heb gewoon bij heuts de originele lampjes maar dan in de blauwe kleur gekocht en in plaats van 3w 5w lampjes gebruikt het licht is dan in je instrumenten verlichting een beetje babyblauwachtige kleur en dat komt door de groene plaat die er in je tellerhuis zit. Moet erbij zeggen dat de wijzers dan niet meer fel rood verlicht zijn.

gr mevita

rené97v70

Ik denk dat ik dat ook ga doen. Met googelen zag ik dat heuts voornamelijk in Limburg zit, maar ik ga ervan uit dat een beetje goede automaterialenzaak  ze ook op vooraad heeft (of kan bestellen).
Weet je nog wat je er ongeveer voor betaaald hebt destijds?

René

Gunnar

#3
Zoek eens op ebay.com naar de woorden : LED T10

Ik zou geen blauwe leds nemen, blauwe leds kunnen je ogen niet zo goed op focusen, plus je wijzernaalden worden er een beetje "gay" purper van  ;D
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

mevita

destijds ::), pas 2 weken geleden hoor ik heb 5€ betaald voor alle 4 de lampjes in blauwe kleur(geen led).
Ik zag nu ook dat ze van die xenon blue lampjes hadden misschien geven deze nog een betere kleur blauw i.v.m die groene flexiplaat van tellerhuis, kosten ook ong hetzelfde dus probeer het eens voor die paar cent zou ik zeggen
zo ziet het bij mij uit



groetjes mevita

rené97v70

Gunnar, Welke kleur ziet er strak uit of adviseer jij?

:eusa_think:

rené97v70

Citaat van: mevita op 06-09-2008 20:46:19
destijds ::), pas 2 weken geleden hoor ik heb 5€ betaald voor alle 4 de lampjes in blauwe kleur(geen led).
Ik zag nu ook dat ze van die xenon blue lampjes hadden misschien geven deze nog een betere kleur blauw i.v.m die groene flexiplaat van tellerhuis, kosten ook ong hetzelfde dus probeer het eens voor die paar cent zou ik zeggen
zo ziet het bij mij uit

http://parkstadnails.nl/verlichting%20blauw%20dashboard%20850.JPG

groetjes mevita

Hey die heb ik ook  al  gezien, ziet er goed uit!! :eusa_clap:

mevita

dat is mijn teller met die blauwe gewone 5w lampjes ;D

razorx

Citaat van: rené97v70 op 06-09-2008 17:36:39
Is het me uiteindelijk gelukt het dashboardtop eraf te halen en de klokkenwinkel van blauwe Leds te voorzien, blijken de 'fittingen' niet te passen en heb ik nog niets. Balen, balen en nog eens balen. Ik had ze aangeschaft via ebay in Duitsland en was ervan uitgegaan dat de verkoper geen onzin verkocht met zijn beschrijving van "einfach um zu tauschen".
Wie kan me vertellen welke en waar ik blauwe leds kan kopen die ik makkelijk kan overzetten.
Ik weet dat er wel het één en ander te vinden is op het forum en ik ga ook nog wel zoeken maar ik heb het dashboard nu open liggen en heb mijn v70 binnen enkele dagen weer nodig, dus elk advies is welkom!!!!


:eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:  René





Hier heb je wat leesvoer:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23149.0.html
Het kant en klare werk dat ik had was een afrader, trilde na korte tijd los. De kontakten van die ledlampjes waren erg budget. Is dus soldeerwerk geworden.

Succes, Yits.

Gunnar

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20469.0.html


Ik heb gewone witte T10 leds genomen nu tesamen met witte wijzerplaten met groene kleur.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

rené97v70

Citaat van: razorx op 06-09-2008 21:30:09
Citaat van: rené97v70 op 06-09-2008 17:36:39
Is het me uiteindelijk gelukt het dashboardtop eraf te halen en de klokkenwinkel van blauwe Leds te voorzien, blijken de 'fittingen' niet te passen en heb ik nog niets. Balen, balen en nog eens balen. Ik had ze aangeschaft via ebay in Duitsland en was ervan uitgegaan dat de verkoper geen onzin verkocht met zijn beschrijving van "einfach um zu tauschen".
Wie kan me vertellen welke en waar ik blauwe leds kan kopen die ik makkelijk kan overzetten.
Ik weet dat er wel het één en ander te vinden is op het forum en ik ga ook nog wel zoeken maar ik heb het dashboard nu open liggen en heb mijn v70 binnen enkele dagen weer nodig, dus elk advies is welkom!!!!


:eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:  René





Hier heb je wat leesvoer:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23149.0.html
Het kant en klare werk dat ik had was een afrader, trilde na korte tijd los. De kontakten van die ledlampjes waren erg budget. Is dus soldeerwerk geworden.

Succes, Yits.

Na wat leeswerk kwam ik het volgende citaat tegen: : "En ter herhaling: Witte leds leveren door een groen filter blauw licht op."

Dus als ik witte  leds(zit te denken aan 3 of 4 per lamp) in het (T10) voetje plaats dan krijg ik de  blauwe  kleur. Klopt dat?

:eusa_think: René


Gunnar

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

rené97v70

Oké, da's ook weer duidelijk!
Geeft 4 ledjes per lamp een betere verdeling van het lichtresultaat of wordt het dan te fel?

:eusa_snooty:

volvoc70T5

jammer dat die wijzers de kleur rood verliezen hierdoor..

razorx

#14
Citaat van: rené97v70 op 07-09-2008 13:38:59
Citaat van: razorx op 06-09-2008 21:30:09
Citaat van: rené97v70 op 06-09-2008 17:36:39
Is het me uiteindelijk gelukt het dashboardtop eraf te halen en de klokkenwinkel van blauwe Leds te voorzien, blijken de 'fittingen' niet te passen en heb ik nog niets. Balen, balen en nog eens balen. Ik had ze aangeschaft via ebay in Duitsland en was ervan uitgegaan dat de verkoper geen onzin verkocht met zijn beschrijving van "einfach um zu tauschen".
Wie kan me vertellen welke en waar ik blauwe leds kan kopen die ik makkelijk kan overzetten.
Ik weet dat er wel het één en ander te vinden is op het forum en ik ga ook nog wel zoeken maar ik heb het dashboard nu open liggen en heb mijn v70 binnen enkele dagen weer nodig, dus elk advies is welkom!!!!


:eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:  René





Hier heb je wat leesvoer:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23149.0.html
Het kant en klare werk dat ik had was een afrader, trilde na korte tijd los. De kontakten van die ledlampjes waren erg budget. Is dus soldeerwerk geworden.

Succes, Yits.

Na wat leeswerk kwam ik het volgende citaat tegen: : "En ter herhaling: Witte leds leveren door een groen filter blauw licht op."

Dus als ik witte  leds(zit te denken aan 3 of 4 per lamp) in het (T10) voetje plaats dan krijg ik de  blauwe  kleur. Klopt dat?

:eusa_think: René


Dat klopt.
Dat komt omdat het spectrum van de witte ledjes niet een min of meer gespreid spectrum is zoals b.v. een gloeilamp.
Althans, dat was het reslutaat bij mij.

Nu zijn er wel twee manieren om wit licht op te wekken met ledjes. De details zijn mij even ontschoten.

Ik denk niet dat je het met 4 leds in serie gaat redden. Moderne ledjes hebben vaak een spanningsval van 3,6V of zelfs hoger.