Blijven hangen in toeren!!!

Gestart door Richard850, 06-09-2008 22:23:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richard850

Jawel, maar ik heb geen Turbo

mehn

Citaat van: Richard850 op 07-09-2008 11:39:51
Jawel, maar ik heb geen Turbo

Ja en? Daar heeft het ook niets mee te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Richard850

Okay, maar omdat er duidelijk bij stond de Ecu, van de T-5, T-5R, die er last van hadden..

LeonW

Is je stationaire regelklep niet vervuild?

Het kan ook een vacuumlekkage zijn(slangetje / inlaatpakking) en zit je gaskabel niet te strak?

Foutcodes?

Misschien kan je hier iets mee.
Volvo S70 2.5T

Richard850

Foutcodes zitten er ook niet in, inlaatpakking is net nieuw, toen ook gelijk alle vacuum slangetjes nagekeken, en de eindstukjes vervangen... Hij doet het al sinds ik de auto heb....

Toch bedankt

LeonW

Dus als je gas geeft als je stilstaat tot 3000 toeren en het gas loslaat blijft ie hangen rond 1500 toeren?
Volvo S70 2.5T

Richard850

Bij stilstaan weet ik eerlijk gezegt niet, maar onder het rijden wel, als ik koppeling in trap om te schakelen blijft het toerental hangen op het moment dat ik de koppeling in trap.

thuur

Citaat van: Ludo op 07-09-2008 11:36:46
Citaat van: Richard850 op 07-09-2008 11:16:25
Ik heb ook gezocht

dan heb je vast ook dit gelezen:

Citeeris al veel over geschreven, maar nooit een oplossing...
schijnt te maken hebben met de (trage) kloksnelheid van de ECU.

Citeer
Zit in de ecu. Alle handgeschakelde T5's, T-5R en R'en hebben dit. Het wendt wel.
Heeft te maken met de kloksnelheid van de Motronic.
De gasklep gaat ook echt wel gewoon dicht hoor.
Maar de ecu reageert gewoon (te) traag.


Jammer dat je de bron hebt weggelaten Ludo, want dit is nathuurlijk kolder van de bovenste plank. De kloksnelheid is zo hoog dat de ECU de injectieduur en timing kan aan passen per verbrandingsslag per cilinder, ongeacht het toerental.


Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 07-09-2008 12:59:33
Jammer dat je de bron hebt weggelaten Ludo,

gewoon even thuur.  ;D  ;)


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,3578.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,2005.0.html
...

iedereen heeft er 'last' van, maar als het dan toch niet normaal is, ben ik wel zéér benieuwd wie er na zowat 8 jaar Volvo 850 forum, eindelijk met dé oplossing op de proppen komt.  :D

Misha

Is het niet gewoon een milieu-maatregel ? Om eventuele onverbrande brandstof er nog even door te jagen ?

Ik kan me herinneren dat ECO-Escorts dat indertijd ook hadden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Citaat van: Ludo op 07-09-2008 15:59:35
iedereen heeft er 'last' van

Ik niet, en m'n auto ook niet.

arjenT5R

m'n pa heb een vectra 1.8 16 v ook zo'n eco tech blok die heeft precies
hetzelfde als wat jij zegt maar als wat rustiger en gelijdelijker schakeld heb je er geen last van.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: Emiel op 07-09-2008 16:20:03
Citaat van: Ludo op 07-09-2008 15:59:35
iedereen heeft er 'last' van

Ik niet, en m'n auto ook niet. 

dus jij weet de oplossing?.
:D

Snellebaksteen

Is het niet gewoon een vervuilde stationair regelaar?? Is toch een veel voorkomend euvel dat voor te lage toeren kan zorgen, te hoge toeren moet dus ook kunnen.....  :eusa_eh:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Emiel op 07-09-2008 16:20:03
Citaat van: Ludo op 07-09-2008 15:59:35
iedereen heeft er 'last' van

Ik niet, en m'n auto ook niet.

Ik kan ook niet zeggen dat ik er last van heb. Destijds met de GLE vond ik het ook onnathuurlijk, na schoonmaken van de gasklep, maar vooral het doorprikken van de gaatjes heeft het in mijn ogen verholpen. Ja, ze blijven iets 'hangen' maar dat is gewoon het karakter (programma).


Gr ;)