Hoe krijgen jullie 16cm in de achterdeur van een Volvo 850?

Gestart door onnaj, 19-09-2008 20:16:15

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb hier op t forum van verschillende mensen begrepen dat zij in de achterdeuren een setje 16,5cm hebben zitten, daarom had ik een mooi setje Canton speakers besteld. Alleen deze passen dus ECHT niet. Ik  kan hiervoor nergens maar dan ook nergens ringen vinden. Een aantal telefoontjes leerde mij tot dusver dat er alleen maar 13cm adapters zijn.

Wie o wie heeft hiervoor een oplossing?

Laserblue

Ik kan hier natuurlijk een heel vunzig antwoord geven  ::)

maar je kunt toch mdf ringetjes maken?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

onnaj

Citeermaar je kunt toch mdf ringetjes maken? 

nou heel handig ben ik niet...ik hoopte eink da er kant en klaar oplossingen voor waren. Heb de boxen namelijk ff aangesloten en ze klinken op zich behoorlijk goed.

Laserblue

vraag eens na bij een goede autohifi zaak, of stel je vraag op forum.showyoursound.nl  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

wepster

ik neem aan dat je het hebt over de speakers die onder in je achterdeuren zitten  ???
ik heb zelf de orgineele gebruikt maar wat is de verder setup van je systeem ???
dan kunnen we meteen even kijken of het wel loont om er 16 cm in te zetten
dat pas maken is het minste probleem maar loont het wel om zoveel diep uit de deuren te gaan halen kun je niet beter het diep uit de hoedeplank proberen te halen
geef even een voorbeeld van je setup zodat we een beter beeld kunnen vormen

greets wep

onnaj

Ik heb het inderdaad over de speakers in de achterdeuren. De originele waren helaas al kaduk toen ik de auto kocht, alleen de originele voorin zitten er nog in en die klinken best redelijk, zeker gezien het een installatie is van een 96-er is.

Ik heb een originele SC-801 besteld met voorin dus ook de originele speakers alleen voor achterin had ik dus 16cm besteld (die al op mijn mat liggen inmiddels :)) om net een beetje extra bass erin te krijgen. Het hoeft allemaal niet mega van mij hoor.

In de hoedenplank zitten bij mij helaas geen speakerroosters, dus da word sowieso al lastiger helaas.

wepster

ik heb even voor je gekeken en in de hoedeplank heb ik de HT 259 van volvo zelf zitten
in de achterdeuren heb ik ook de orginele zitten die staan geloof ik zelfs nog een set van op MP
de radio betreft een sc 813 dus bijna de zelfde als die van jou
ik ben dik tevreden met het geluid .
om die speakers in de hoedeplank te maken is alles al voorbereid zelfs de persing van de gaten in de hoedeplank (gewoon even uitbouwen en er uitsnijden )
in de deuren zal een ander verhaal worden daar er aan de boven kant van de speaker een vlak stuk zit en dat dus niet bij de standaard speakers aan wezig is , echter is het wel mogelijk om dit te maken maar het moet dan ook met beleid gebeuren
mocht je intressen hebben in hulp hierbij zou ik zeggen kijk naar je pb  ;D

onnaj

Ik heb inmiddels een originele versterker erin gezet, samen met mijn broer pasringen gemaakt voor hoedenplank en het klinkt al een stuk beter mag ik wel zeggen.

Alleen nu zag ik onlangs iemand die dus mooie 16,5cm ringen had voor in de achterdeur, dus ik denk geef t topic even een schop om te kijken om of iemand inmiddels weet waar deze te bestellen zijn.

Thanks

Jeff

Waarom niet gewoon in de hoedeplank 16.5 en in de achterdeuren 13 cm... 13 cm is opzich al goed genoeg, als je goeie speakers koopt....

En mocht je echt wat meer bass willen, gooi dan gewoon een klein bescheiden sub in de kofferbak en je bent helemaal klaar...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

onnaj

Ik heb al 16,5 in de hoedenplank en wil ook 16,5cm in deur omdat ik verwend ben, haha. Nee ik weet da er pasringen voor bestaan en ik heb nog een setje 16,5cm van groundzero liggen :) dus vandaar.

Ik heb nog een kleine actieve sub liggen thuis van Caliber alleen die past nie op mijn radio en ik wil de originele versterker houden. Dus dan zou ik op de radio een dubbele sub-uit moeten maken, zal nog niet meevallen denk ik.

*JL*

Ik heb dit probleem ook nu krijg ik ze wel passend met adapterringen maar nu passen de speaker kappen er niet overheen iemand ideeen hoe ik dat het beste kan oplossen.

Gaumata

[quote: Jeff]. 13 cm is opzich al goed genoeg, als je goeie speakers koopt....[/quote]

nouuu, ik heb een compleet focal systeem in mijn 855 uit 92 , maar de achterdeur speakers kan ik niet echt over naar huis schrijven.
Voor is een compo set van de acces serie klinkt ok , achter de coaxiale set van 13cm (polyglass) en er zit geen enkele vorm van lage tonen in what so ever.
Ik had hier voor in mijn bmw de 13cm coaxiaal voor en hoedeplank de 6x9 coaxiaal van focal en daar zit zo veel meer bass in !
Oh ja en mijn speaker roosters klapperen al bij het minste of geringste, enig idee hoe dit op te lossen is ?

ik zou gewoon proberen een 16.5 cm setje kwijt te raken in je deuren. just try :)

FRANQ

ik heb in de achterdeuren een 13cm compo set zitten. deze heb ik in de plastic behuizing van de orginele speakers geplaatst met een 4mm dik pasringetje van plastic (home made).

Het vlakke gedeelte in de orginele behuizing krijg je met een verfafbrander wel zo soepel dat je het met een houtje de andere kant op kunt duwen. dan past de magneet er ook in.

Door deze constructie heb ik nu veel meer laag als toen ik het gewoon met een mdf ring in het gat had geplaatst. De plastic behuizing van de orginele speaker doet veel goeds bij mij.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

-D©©©L-

Citaat van: Gaumata op 21-07-2009 19:26:43
Citaat van: Jeff. 13 cm is opzich al goed genoeg, als je goeie speakers koopt....

nouuu, ik heb een compleet focal systeem in mijn 855 uit 92 , maar de achterdeur speakers kan ik niet echt over naar huis schrijven.
Voor is een compo set van de acces serie klinkt ok , achter de coaxiale set van 13cm (polyglass) en er zit geen enkele vorm van lage tonen in what so ever.
Ik had hier voor in mijn bmw de 13cm coaxiaal voor en hoedeplank de 6x9 coaxiaal van focal en daar zit zo veel meer bass in !
Oh ja en mijn speaker roosters klapperen al bij het minste of geringste, enig idee hoe dit op te lossen is ?

ik zou gewoon proberen een 16.5 cm setje kwijt te raken in je deuren. just try :)

Een beetje extra laag is niet alleen een kwestie van een grotere diameter van de luidspreker chassis.
De afstemming moet ook kloppen (Qts versus de kast liters enzo.).

Shockwave

Ik gebruik dit al bestaande (oude) topic maar even om op in te haken. Dan is dat voor anderen later ook weer makkelijker om alle info op één plek te hebben.

Voor de achterdeuren van mijn 850 heb ik 2 Pioneer TS-G1732I boxen gekocht (17cm). In de winkel heb ik de oude speaker (kartonnen gevallen uit '92) vergeleken met deze. Conclusie was dat het qua schroefgaten net zou kunnen. Thuis gelijk passen, en daar blijkt dat de schroefgaten weliswaar wel kloppend te krijgen zijn, maar dat de buitenste rand toch nét iets te groot is.

Op de foto is te zien dat de speakers wel exact in de bestaande ruimte passen, maar dat dus vervolgens het roostertje er niet meer overheen kan. En dat lijkt me voor de veiligheid van de boxen wel zo wenselijk.

In de onderstaande foto heb ik een mogelijke oplossing bedacht: alles wat met rood is aangegeven zou ik weg kunnen vijlen en/of boren. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of dat wel mag/kan bij geluidsboxen. Wat is jullie mening? Niet doen/wel doen/andere oplossing/een kleinere maat boxen kopen? Alvast bedankt!