afstand bediening centrale deurvergrendeling kapot

Gestart door johan283, 24-09-2008 21:22:05

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Mijn deuren gaan wel open met de AB maar niet op slot met de AB.  >:(   Ik heb het vermoeden dat een microschakelaar kapot is in de AB.

Ik heb de desbetreffende knopjes omcirkeld.

Wie weet welke micro knopjes  ???  ik in de AB moet solderen? Zodra ik weet welk type het is dan ga ik ze erin solderen.

haasje

zag gisteren een advertentie op marktplaats staan van iemand die er 3 aanbood, misschin optie?

johan283

heb je dan nog even de link naar marktplaats\?

haasje

heb even gekeken, maar denk dat ze verkocht zijn

johan283

Ronbroek

Je kan met een draadje het defecte knopje even kortsluiten, weet je zeker of het de switch is of dat er meer aan de hand is.

(Meestal voel je het al op het moment dat je het knopje indrukt als er mechanisch iets niet jofel is.)

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

thuur

Je kan er iedere microswitch in solderen die ongeveer dezelfde afmeting heeft. Voor de vorm nog even met een meter controleren welke van de 4 pootjes worden kortgesloten bij het indrukken en of dat bij de vervangende schakelaar ook zo is.

Gr ;)

razorx

Bij Conrad is het e.e.a. wel beschikbaar.

Maar check zoals hiervoor gezegd wel ze echt de boosdoener zijn.
En alletwee vervangen, ze zijn even oud.

Succes!

johan283

ik heb inderdaad e.e.a. gecontroleerd, helaas met de reserve afstands bediening werkt het ook niet. Het vreemde is dat ik wel de deuren kan openen maar niet kan afsluiten.

Wie weet waar de module zit die de central deurvergrendeling aanstuurt?

Misschien dat er een draadje of iets dergelijks loszit. Want ik kan de deuren wel afsluiten met de sleutel, dan reageren alle sloten. Maar dus niet met de afstandsbediening

dirktv

Heb je een estate of sedan?
Bij mijn estate was het slot van de achterklep de boosdoener. Sloot ook niet met de AB.

combinedforces

Bij mijn 850 zat die module onder het dashboard bij de pedalen, weggestopt richting de deur. Ondersteboven op je bestuurderstoel hangend zoeken dus.

wepster

als je avator klopt en je een 95 er hebt zit hij rechts naast het handschoenkastje dus kastje er uit halen en dan zie je rechts tussen het kastje en de deur op de A styl een zwarte doos met een groene schakelaar en die is het

greets wepster die ook van standaard af gestapt is en naar een klapsleutel gegaan is

johan283

Citaat van: dirktv op 04-10-2008 20:16:37
Heb je een estate of sedan?
Bij mijn estate was het slot van de achterklep de boosdoener. Sloot ook niet met de AB.

Ik heb een estate en daar doet aan de achterkant het slot ook niet altijd mee. Dus ik zie dan mogelijk 2 oorzaken die ik moet oplossen:
1) slot in de achterklep repareren
2) controleren van de unit van de centrale vergrendeling

Bnnenkort dus werk aan de winkel voor :))

johan283

Citaat van: wepster op 04-10-2008 20:37:38
als je avator klopt en je een 95 er hebt zit hij rechts naast het handschoenkastje dus kastje er uit halen en dan zie je rechts tussen het kastje en de deur op de A styl een zwarte doos met een groene schakelaar en die is het

greets wepster die ook van standaard af gestapt is en naar een klapsleutel gegaan is

Ik blijf bij standaard hoor, geen plannen om naar een klap sleutel  te gaan

wepster

Citaat van: johan283 op 05-10-2008 14:40:55
Citaat van: wepster op 04-10-2008 20:37:38

Ik blijf bij standaard hoor, geen plannen om naar een klap sleutel  te gaan

maar het kastje wel al gevonden of niet ;D