OBD uitlezen --> programma werkt niet!

Gestart door Guus, 08-10-2008 21:24:19

Vorige topic - Volgende topic

Guus

Hallo!

Ik zit met het volgende:

Onlangs heb ik een VAG-KKL USB kabel gekocht om de OBDII van mijn V70 bj 1998 uit te kunnen lezen. Ik heb hiertoe de meegeleverde drivers geinstalleerd en de kabel aangesloten. DIt werkte allemaal goed. De VOL-FCR software gaf echter bij het resetten van het service lampje de volgende foutmelding:

Wie kent dit probleem??

Groet,
Guus

elmarconi

Mijn ervaring: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9088.msg564112.html#msg564112

Wissel COM1 eens met COM? van je virtuele nieuwe poort.
Deze (oude...  :-X ) versie van VOL-FCR lurkt aan de COM1 poort dacht ik.

--
Autogas Inside . . .

thuur

COM1: verplicht inderdaad en niet de meegeleverde Volkswagen drivers installeren...

Gr ;)

S. Brouwer

Citaat van: elmarconi op 08-10-2008 21:39:09
Mijn ervaring: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9088.msg564112.html#msg564112

Wissel COM1 eens met COM? van je virtuele nieuwe poort.
Deze (oude...  :-X ) versie van VOL-FCR lurkt aan de COM1 poort dacht ik.

Zijn er nieuwere versies dan beschikbaar?
Ik heb ook dat vol-fcr en heb er gister nog netjes m'n service lampje mee uitgezet zonder problemen.

elmarconi

Citaat van: S. Brouwer op 09-10-2008 11:05:30
Ik heb ook dat vol-fcr en heb er gister nog netjes m'n service lampje mee uitgezet zonder problemen.

Natuurlijk: http://www.ilexa.co.uk/content/category/2/2/19/
--
Autogas Inside . . .

S. Brouwer

Citaat van: elmarconi op 09-10-2008 11:18:55
Citaat van: S. Brouwer op 09-10-2008 11:05:30

Natuurlijk: http://www.ilexa.co.uk/content/category/2/2/19/

Die vol-fcr versie is dezelfde als ik heb, of bedoel je vag-com? Ik kreeg dat niet aan de praat bij mijn auto.

mehn

Citaat van: S. Brouwer op 09-10-2008 11:58:27
of bedoel je vag-com? Ik kreeg dat niet aan de praat bij mijn auto.

Dat verbaast me niet...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

S. Brouwer

Citaat van: mehn op 09-10-2008 16:41:40
Citaat van: S. Brouwer op 09-10-2008 11:58:27
of bedoel je vag-com? Ik kreeg dat niet aan de praat bij mijn auto.

Dat verbaast me niet...

mij eerlijk gezegd ook niet aangezien het een volvo is, maar wou toch proberen of ik er iets mee kon.

VolvoDeMio

Citaat van: Guus op 08-10-2008 21:24:19
Onlangs heb ik een VAG-KKL USB kabel gekocht om de OBDII van mijn V70 bj 1998 uit te kunnen lezen. Ik heb hiertoe de meegeleverde drivers geinstalleerd en de kabel aangesloten. DIt werkte allemaal goed. De VOL-FCR software gaf echter bij het resetten van het service lampje de volgende foutmelding:

.......?

Wie kent dit probleem??

Groet,
Guus

Guus, de afbeelding is verdwenen.
Welk probleem, en is het (en hoe) opgelost?

t_w

even een oud topic opgegraven,

heb denk ik hetzelfde probleem:

VOL-FCR werkt, alle ECU's kan ik uitlezen en eventueel resetten, op de ECU van de instruments na. Daar geeft ie een 'time out' fout.
Dezelfde fout krijg ik wanneer ik mijn 'Service' lampje wil resetten.
Terwijl dit met hetzelfde programma een half jaartje geleden wel werkte bij een S70R van '97???

Zie ik iets over het hoofd?

thuur

Heel veel klokkenwinkels laten zich niet uitlezen met VolFCR. Helaas, niets aan te doen.

Gr ;)

Ries van de Zilverschuit

Betekent dat, als het die ene keer wel lukt om de klokkenwinkel uit te lezen, de foutcodes daarin niet betrouwbaar zijn? Ik heb er steevast drie en als het dan eens lukt na vele pogingen om ze te resetten, dan zijn ze direct terug.

Overigens lukt het met Brick-diag beter om de klokkenwinkel uit te lezen, maar ook niet altijd.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

t_w

Citaat van: R-man T op 29-01-2011 21:07:47
Betekent dat, als het die ene keer wel lukt om de klokkenwinkel uit te lezen, de foutcodes daarin niet betrouwbaar zijn? Ik heb er steevast drie en als het dan eens lukt na vele pogingen om ze te resetten, dan zijn ze direct terug.

Overigens lukt het met Brick-diag beter om de klokkenwinkel uit te lezen, maar ook niet altijd.

met brick diag kan ik inderdaad ook wel communiceren met de klokkenwinkel
maar met brick-diag kun je het service lampje toch niet resetten?

thuur

Citaat van: R-man T op 29-01-2011 21:07:47

Als je contact krijgt mag je er van uitgaan dat de codes kloppen.

Wat ook wel eens helpt is het een aantal keren achter elkaar proberen. Soms moet je even wachten voordat je weer contact kunt maken met de klokjes.

Gr ;)

volvobug

Citaat van: t_w op 29-01-2011 17:49:47
even een oud topic opgegraven,

heb denk ik hetzelfde probleem:

VOL-FCR werkt, alle ECU's kan ik uitlezen en eventueel resetten, op de ECU van de instruments na. Daar geeft ie een 'time out' fout.
Dezelfde fout krijg ik wanneer ik mijn 'Service' lampje wil resetten.
Terwijl dit met hetzelfde programma een half jaartje geleden wel werkte bij een S70R van '97???

Zie ik iets over het hoofd?
Same here, alles werkt behalve uitlezen klokkenwinkel en resetten servicelampje. Het servicelampje heeft inmiddels zoveel branduren bij mij dat ik verwacht dat het binnenkort vanzelf uitgaat (en nooit meer aan...)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.