Hoe verlagen, wat raden jullie me aan??

Gestart door koenne, 11-10-2008 20:50:29

Vorige topic - Volgende topic

koenne

Ik ben in het bezit van een volvo 850 T5, en heb van mijn vorige auto nog een set comets liggen.
Deze heb ik vandaag gemonteerd, maar ik vind de auto wat aan de hoge kant liggen. Maar de auto heeft nivomats.

Wat raden jullie aan? een set standaard schokdempers achter monteren, of complete verlagingsset dempers en veren? en welk merk?

Ik verwacht een goede wegliggen van de auto, maar het moet geen kart zijn. Het moet nog een beetje comfortabel blijven.

Graag jullie reactie!

Thys

Hoi Koen!

Ik denk dat je met de zoekfunctie een heel eind komt. Denk dat het overgrote deel van de leden hier intussen wel ervaringen geschreven heeft over dit onderwerp, er is genoeg te vinden.

Succes met je tocht :)

V70geRwin

Zo te zien heb je al het standaard sportonderstel (-2cm), de nivomats achter kun je met behulp van bussen nog 2 cm laten zakken. Als je dan ergens losse voorveren (intrax/apex) scoort die 4 cm verlagen (tov een niet sportonderstel) dan zakken die ook nog 2 cm verder.

Verder verlagen dan die in totaal 4 cm gaat wel aan je comfort knagen, met deze 4 kan het afhankelijk van de veren vrijwel gelijk blijven

Maar er is al veel over geschreven hoor, je bent niet de eerste  ;)

koenne

Ik wist niet eens dat ik een sportonderstel had, kan ik dat nog ergens aan zien?

Ik ben het forum al verder door aan het spitten, staat inderdaag erg veel al over geschreven ja.

Enno

Citaat van: koenne op 11-10-2008 20:50:29
Ik ben in het bezit van een volvo 850 T5, en heb van mijn vorige auto nog een set comets liggen.
Deze heb ik vandaag gemonteerd, maar ik vind de auto wat aan de hoge kant liggen. Maar de auto heeft nivomats.

Wat raden jullie aan? een set standaard schokdempers achter monteren, of complete verlagingsset dempers en veren? en welk merk?

http://i443.photobucket.com/albums/qq155/koenne86/11102008272.jpg

Ik verwacht een goede wegliggen van de auto, maar het moet geen kart zijn. Het moet nog een beetje comfortabel blijven.

Graag jullie reactie!

Neem dan standaard dempers ;).....of kijk eventueel naar een setup zoals de 2.5-20V van Razorx (APEX veren + Bilstein B4 dempers rondom).

hathü

Citaat van: koenne op 12-10-2008 13:04:32
Ik wist niet eens dat ik een sportonderstel had, kan ik dat nog ergens aan zien?

Ik ben het forum al verder door aan het spitten, staat inderdaag erg veel al over geschreven ja.

Ben ook benieuwd waar je dat aan kunt zien. :eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: hathu op 12-10-2008 14:50:24

Aan de hoogte van de auto  :eusa_whistle:
Vergelijk maar eens een paar foto's...

Standaard staat de 850 echt hoog op de poten.
Met het sportonderstel (optie op de meeste 850's en standaard op de t-5r en R) wordt het al beter maar het kan nog mooier...

Enno

Citaat van: spekkie99 op 12-10-2008 18:18:29
Citaat van: hathu op 12-10-2008 14:50:24

Aan de hoogte van de auto  :eusa_whistle:
Vergelijk maar eens een paar foto's...

Standaard staat de 850 echt hoog op de poten.
Met het sportonderstel (optie op de meeste 850's en standaard op de t-5r en R) wordt het al beter maar het kan nog mooier...

Mijn 850 stond ook al redelijk laag....zonder nivomats....

koenne

Oke, dat maakt al wat duidelijk ja. De wegligging vind ik nog een beetje belabberd, maar dat zal wel slijtage van de schokdempers zijn dan.

Binnekort maar eens gaan shoppen voor andere veren, en die nivomat bussen.

innocenti

Nivomat bussen kan je bij European tuning kopen.

J a a p

Niet iedere sedan heeft nivomats toch? Hoe zien die dingen eruit?
Wannabe C70 rijder.

elianmars

Links gewone demper, rechts een nivomat.

J a a p

Dank. Zit toch te dubben wat ik met de achterkant moet. Ligt nog wel en beetje te hoog naar mijn smaak (apex met standaard dempers). Hoorde dat nivomats nog lager te krijgen zijn met speciale bussen. Ben er inmiddels achter dat dit met Apex veren geen goed idee is, en dus ook 2 cm verhoogd tov huidige setup. Waarom is een schroefset zo duuuuuur? Iemand nog suggesties voor een betaalbare set die niet levensgevaarlijk is?
Wannabe C70 rijder.