S70R automaat ombouwen naar handgeschakeld

Gestart door hvdmountain, 11-10-2008 21:19:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

S. Brouwer

Ik rij zelf een s70 t-5 at en m'n broer rijd een s70 2.5t mt, beide auto's zijn dus redelijk vergelijkbaar.

Voordat ik m'n s70 kocht was ik geen fan van een automaat, maar het rijd echt super. Als ik het vergelijk met de s70 van m'n broer rijd het een stuk soepeler.

Bak reageert goed, en op tussen sprintjes heb je naar mijn mening toch het voordeel ten opzichte van de handbak met de snelheid van het schakelen.

In het dagelijks verkeer is het helemaal relaxt rijden, en mocht het een keer moeten trap je het pedaal op de bodem en reageert de bak prima. (zeker in sport stand)

Ik zou dus lekker voor de R at gaan kijken.

Eugene

Van AT naar MT is veel werk, maar wel goed te doen. Van MT naar AT zou ik nieteens aan beginnen....

AT voor de daily driver en MT voor de trapauto :evil:

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Citaat van: Eugene op 19-10-2008 23:54:28
Van AT naar MT is veel werk, maar wel goed te doen. Van MT naar AT zou ik nieteens aan beginnen....

Je bent de 2e al die dat antwoord geeft  :eusa_doh:

Citaat van: Eugene op 19-10-2008 23:54:28
AT voor de daily driver en MT voor de trapauto :evil:

2 850's voor de deur  :eusa_think:

Op zich wel grappig, maar de vraag is hoe vaak je de trapauto dan nog pakt als je niet net als jou binnen 1-1,5 uur van de Ring woont :)

Eugene

Citaat van: Taranis op 20-10-2008 10:32:11
Citaat van: Eugene op 19-10-2008 23:54:28
Van AT naar MT is veel werk, maar wel goed te doen. Van MT naar AT zou ik nieteens aan beginnen....

Je bent de 2e al die dat antwoord geeft  :eusa_doh:

Citaat van: Eugene op 19-10-2008 23:54:28
AT voor de daily driver en MT voor de trapauto :evil:

2 850's voor de deur  :eusa_think:

Op zich wel grappig, maar de vraag is hoe vaak je de trapauto dan nog pakt als je niet net als jou binnen 1-1,5 uur van de Ring woont :)

Klopt helemaal.

Ik bevestig dat 1e antwoord overigens alleen maar ;) (been there, done that)


If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Wil net zeggen, er is hier toch echt een expert; ik roep alleen maar van zien  ;D

Citaat van: Eugene op 19-10-2008 23:54:28
AT voor de daily driver en MT voor de trapauto :evil:

Ja, die heb je inderdaad... Ik kan ze soms met de neus aanwijzen  :eusa_liar:

;D ;D

Sbv


Eugene

Citaat van: )()()sT op 20-10-2008 10:42:37
Citaat van: Eugene op 19-10-2008 23:54:28
AT voor de daily driver en MT voor de trapauto :evil:

Ja, die heb je inderdaad... Ik kan ze soms met de neus aanwijzen  :eusa_liar:

;D ;D

Grijp je kans nu het nog kan  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Citaat van: Misha op 11-10-2008 21:38:15Al was het alleen maar vanwege de herrie, het geschuur en het gekraak van Volvo-koppelingen.

Ik begrijp echt niet waarom je dat steeds blijft zeggen, mijn koppeling heeft in bijna 6 jaar nog nooit enig geluid gemaakt! (het is geen 740 hé)

En zeker naar een handbak zoeken als je graag een handbak hebt.   
Ikzelf heb ook een handbak en vind het veel sportiever rijden dan de automaat van die van mijn ouders.  Als je heel veel comfort zoekt en gewoon graag cruised dan is een automaat misschien wel de betere keuze.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

)()()sT

Ik ben heel erg tevreden over mijn automaat......

..... maar liever een koppeling die wat schuurt als een kapotte automaatbak  :evil:

Eugène: al oan de geng?

Eugene

Citaat van: )()()sT op 27-10-2008 18:27:12
Ik ben heel erg tevreden over mijn automaat......

..... maar liever een koppeling die wat schuurt als een kapotte automaatbak  :evil:

Eugène: al oan de geng?

mee eens! ;D

Ga nu beginnen. Eens kijken of de boel er vanavond nog helemaal uit gaat 8)

If it's not blown, it sucks...

bupozaanstad

Ik snap echt niet waarom iemand zo'n beauty wil verkrachten om er een MT van te maken zonder er een meter in gereden te hebben. Zoals vele al aangaven zoek dan een MT.

Eugene

Citaat van: bupozaanstad op 27-10-2008 21:09:53
Ik snap echt niet waarom iemand zo'n beauty wil verkrachten om er een MT van te maken zonder er een meter in gereden te hebben. Zoals vele al aangaven zoek dan een MT.

Autosex?  :eusa_eh:

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 27-10-2008 18:17:53
Ik begrijp echt niet waarom je dat steeds blijft zeggen, mijn koppeling heeft in bijna 6 jaar nog nooit enig geluid gemaakt! (het is geen 740 hé)

Dan heb jij net die ene serie koppelingen die geen bijgeluiden maakt denk ik ::)



;D

Toen ik de GLT nog had snapte ik ook niet wat Misha liep te zeuren. In de R hoor je de koppeling wel. Meeste mensen storen zich er niet aan... ik wel :evil:
Doe mij de volgende keer toch maar een automaat ;) (alhoewel dat bij de R totaal niet past, maar dat is een persoonsgebonden kwestie)

RRRRR_Ramon

Citaat van: )()()sT op 27-10-2008 18:27:12
Ik ben heel erg tevreden over mijn automaat......

..... maar liever een koppeling die wat schuurt als een kapotte automaatbak  :evil:

Been there, done that, got the T-shirt....  ::)

Ik heb er geen moment aan ombouw gedacht, gewoon even slikken en laten reviseren. De V70 was het ook gewoon nog waard om een revisie te laten doen.

AT rijdt gewoon super! Ik heb in de R van Marcel gereden en heb zelf dan een 2.5D maar AT rijdt echt lekker. Ik heb het geroer nog niet gemist.

Ik zag overigens dat die "zeldzame" S70R nog steeds te koop staat... Zo zeldzaam is een S70R toch niet?  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Eugene

Citaat van: RRRRR_Ramon op 28-10-2008 18:56:03
Citaat van: )()()sT op 27-10-2008 18:27:12
Ik ben heel erg tevreden over mijn automaat......

..... maar liever een koppeling die wat schuurt als een kapotte automaatbak  :evil:

Been there, done that, got the T-shirt....  ::)

Ik heb er geen moment aan ombouw gedacht, gewoon even slikken en laten reviseren. De V70 was het ook gewoon nog waard om een revisie te laten doen.

AT rijdt gewoon super! Ik heb in de R van Marcel gereden en heb zelf dan een 2.5D maar AT rijdt echt lekker. Ik heb het geroer nog niet gemist.

Ik zag overigens dat die "zeldzame" S70R nog steeds te koop staat... Zo zeldzaam is een S70R toch niet?  :eusa_think:

Smaken verschillen he...

Bovendien was ombouw naar handbak voor mij maar ~ 20% van de kosten van een automaatbakrevisie. Dan is de keuze wel heel snel gemaakt ;)

If it's not blown, it sucks...