Kosten en uren vervangen distributieriem, incl. waterpomp?

Gestart door bupozaanstad, 13-10-2008 20:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joebar

Citaat van: MICHEL306 op 25-11-2008 20:26:34
Citaat van: mevita op 04-11-2008 19:15:36
Citaat van: bupozaanstad op 04-11-2008 00:15:16
Fout Mevita want de prijzen van de gebruikte onderdelen zijn conform de prijzen die ik bv bij een online shop van Nordi Car zou betalen,

Geen fout  :eusa_naughty: hoor alleen begrijp jij niet wat ik wil zeggen,

voorbeeld waterpomp vraagt de dealer jou 98,50€ excl btw voor ,de dealer betaalt ong 52€ zelf om in te kopen of nog minder dus heeft hij alleen al op dat onderdeel ong 50€ aan jou verdient.

gr mevita
Ik ben bang dat dat zo niet werkt. De dealer koopt in bij de importeur(orginele onderdelen) deze bepaald zijn prijs en dus betaald de klant de hoofdprijs....zit voor de dealer niet veel tussen  en moet het hebben van de uren....
v.b   vraag eens naar bijvoorbeeld een dynamo voor een peugeot 306 1.8 benzine....deze kost bij de peugeot 125 eurootjes....dezelfde motor zit ook in een citroen en dan kost dezelfde dynamo in eens 85 euroos...andere importeur  andere prijs....zie het ook bij de vag diesels   vw  volvo  audi   zelfde onderdelen  andere prijzen


gr  Michel

Gates kit kost mij bij de brezan ongeveer 200 euronen

Betreffende de onderdelenprijzen..
Moeste een (rechts) draaiende ventilator hebben voor een 940, dus ik naar de dealert..
Kunt u die bestellen? Ja hoor maar moet VOORUIT betaald worden....!!! Uh waarom
Kost 455 ex btw  Ja maar ik hoef er geen hele auto bij????
Ik op internet gezocht, Delco dealert wilde hem vanuit de US opsturen, 67 euronen had ik hem thuis op de mat liggen...
Wie verdient er hier 425 euro aan een (k*t) ventilatortje????

Misha

Citaat van: 850newbie op 21-01-2009 19:42:00
Citaat van: Misha op 21-01-2009 19:33:34
Was voor de Riem + nieuwe spanner 280 euro kwijt inc BTW bij de dealer vorige week.

Was dat met montage of alleen de prijs voor deze 2 onderdelen?
alles compleet.
Maar ik heb geen Diesel, lees ik net.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT


850newbie

Citaat van: Dirk342 op 22-01-2009 08:23:41
Citaat van: 850newbie op 21-01-2009 20:27:04
Marc krijgt een 10 voor begrijpend lezen. ;-)
:) Het is hem gegund hoor :), maar jij laat een grote beurt uitvoeren, zit dat niet standaard erbij inbegrepen dan als het nodig mocht zijn ??  Daarom stelde ik de vraag, wellicht lullig geformuleerd. Dus als ik een beurt laat uitvoeren en de remblokken dienen vervangen te worden, dat de blokken er apart bijkomen op de rekening lijkt me logisch, maar apart betalen voor vervangen terwijl ze met een beurt bezig zijn lijkt me dus niet geheel jofel.
Het was niet lullig opgevat of bedoeld hoor. Als je snel leest kan je het inderdaad zo interpreteren.

Jaco S

had vandaag een mailtje gestuurd naar van der Wulp in Spijkenisse:
De distributieriem incl. spanner, geleiderollen, V-snaar, waterpomp kosten
bij elkaar afhankelijk van het motornummer E 567,- of E 653,-
dit is incl. BTW.

Word nog een duur geintje voor me dus :-\

pimsam

CiteerWord nog een duur geintje voor me dus

Voor een garage valt de prijs wel mee. Bij de dealer is het het dubbele.

En vergeet de centrale bout van de krukaspoelie niet.  :eusa_shifty:

Sbv


pimsam

Dan is dat wel goedkoop. :o  Is ie niet in de war met een benzineuitvoering. Zou niet de eerste keer zijn. Er staat ook niets over pompriem die normaal bij een distributiewissel ook meegenomen wordt.

UserID6342

Citaat van: GoodOldDiesel op 22-01-2009 09:24:48
Citaat van: Dirk342 op 22-01-2009 08:23:41
Citaat van: 850newbie op 21-01-2009 20:27:04
Marc krijgt een 10 voor begrijpend lezen. ;-)
:) Het is hem gegund hoor :), maar jij laat een grote beurt uitvoeren, zit dat niet standaard erbij inbegrepen dan als het nodig mocht zijn ??  Daarom stelde ik de vraag, wellicht lullig geformuleerd. Dus als ik een beurt laat uitvoeren en de remblokken dienen vervangen te worden, dat de blokken er apart bijkomen op de rekening lijkt me logisch, maar apart betalen voor vervangen terwijl ze met een beurt bezig zijn lijkt me dus niet geheel jofel.
Prijzen zijn vaak inclusief. Dus een grote beurt kost zoveel inclusief arbeidsloon. Remmen horen totaal niet bij een grote beurt al kijken ze er wel naar om te zeggen dat er nog meer onderhoud moet komen.
Ik zeg dus dat dit dus eigenlijk onzin is, je betaald voor een grote beurt en daar zit remmen vervangen niet bij ??  Bij welke garage kom jij, want dan weet ik waar ik dus niet heen moet gaan (doe het toch bijna allemaal zelf).  Let op je betaald voor een grote beurt en niet voor een kleine waar een oliewissel al een knappe prestatie is tegenwoordig, laat staan je ruitensproeiertje bijvullen.

Jaco S

#69
Citaat van: pimsam op 02-02-2009 20:32:00
Dan is dat wel goedkoop. :o  Is ie niet in de war met een benzineuitvoering. Zou niet de eerste keer zijn. Er staat ook niets over pompriem die normaal bij een distributiewissel ook meegenomen wordt.

Het gaat ook om een bezineuitvoering
zag net pas ik het in de verkeerde topic had gezet...foutje :-\

850newbie

Citaat van: Dirk342 op 02-02-2009 21:26:50
Citaat van: GoodOldDiesel op 22-01-2009 09:24:48
Citaat van: Dirk342 op 22-01-2009 08:23:41
Citaat van: 850newbie op 21-01-2009 20:27:04
Marc krijgt een 10 voor begrijpend lezen. ;-)
:) Het is hem gegund hoor :), maar jij laat een grote beurt uitvoeren, zit dat niet standaard erbij inbegrepen dan als het nodig mocht zijn ??  Daarom stelde ik de vraag, wellicht lullig geformuleerd. Dus als ik een beurt laat uitvoeren en de remblokken dienen vervangen te worden, dat de blokken er apart bijkomen op de rekening lijkt me logisch, maar apart betalen voor vervangen terwijl ze met een beurt bezig zijn lijkt me dus niet geheel jofel.
Prijzen zijn vaak inclusief. Dus een grote beurt kost zoveel inclusief arbeidsloon. Remmen horen totaal niet bij een grote beurt al kijken ze er wel naar om te zeggen dat er nog meer onderhoud moet komen.
Ik zeg dus dat dit dus eigenlijk onzin is, je betaald voor een grote beurt en daar zit remmen vervangen niet bij ??  Bij welke garage kom jij, want dan weet ik waar ik dus niet heen moet gaan (doe het toch bijna allemaal zelf).  Let op je betaald voor een grote beurt en niet voor een kleine waar een oliewissel al een knappe prestatie is tegenwoordig, laat staan je ruitensproeiertje bijvullen.
Wel knap als je conclusies kan trekken zonder te weten welk bedrag bij welk item hoort.
Het beste is om het gewoon allemaal zelf te blijven doen, dat scheelt je waarschijnlijk veel discussies.

V70 classic

Citaat van: 850newbie op 03-02-2009 12:48:08
Citaat van: Dirk342 op 02-02-2009 21:26:50
Citaat van: GoodOldDiesel op 22-01-2009 09:24:48
Citaat van: Dirk342 op 22-01-2009 08:23:41
Citaat van: 850newbie op 21-01-2009 20:27:04
Marc krijgt een 10 voor begrijpend lezen. ;-)
:) Het is hem gegund hoor :), maar jij laat een grote beurt uitvoeren, zit dat niet standaard erbij inbegrepen dan als het nodig mocht zijn ??  Daarom stelde ik de vraag, wellicht lullig geformuleerd. Dus als ik een beurt laat uitvoeren en de remblokken dienen vervangen te worden, dat de blokken er apart bijkomen op de rekening lijkt me logisch, maar apart betalen voor vervangen terwijl ze met een beurt bezig zijn lijkt me dus niet geheel jofel.
Prijzen zijn vaak inclusief. Dus een grote beurt kost zoveel inclusief arbeidsloon. Remmen horen totaal niet bij een grote beurt al kijken ze er wel naar om te zeggen dat er nog meer onderhoud moet komen.
Ik zeg dus dat dit dus eigenlijk onzin is, je betaald voor een grote beurt en daar zit remmen vervangen niet bij ??  Bij welke garage kom jij, want dan weet ik waar ik dus niet heen moet gaan (doe het toch bijna allemaal zelf).  Let op je betaald voor een grote beurt en niet voor een kleine waar een oliewissel al een knappe prestatie is tegenwoordig, laat staan je ruitensproeiertje bijvullen.
Wel knap als je conclusies kan trekken zonder te weten welk bedrag bij welk item hoort.
Het beste is om het gewoon allemaal zelf te blijven doen, dat scheelt je waarschijnlijk veel discussies.

Moet je wel even alles kunnen resetten.
En bij de classic TDI is de fine tuning v/d brandstofpomp een crime.
Ik liet mijn riem wisselen bij een VAG garage want het is een VAG motor en zit naast de deur.
moest men toch even achter de oren krabben toen bleek dat het geheel niet op tijd stond.
Zit ook nog een electronisch iets in dat de zaak vervroegd bij hoog toerental.

P.S. als ik zo eens naar die prijs opgavens kijk vervangd niemand de looprollen of waterpomp standart.
Hoeft niet volgens volvo maar er is al veel ellende van gekomen.
Riem wissel en na een paar maanden waterpomp toch nog lek en dat soort fratsen.  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Dieselross

#72
Ik heb net de distr. riem incl. spanrollen waterpomp rekbout etc. laten vervangen voor € 750,-
Incl. grote beurt, multiriem spanrollen, remklauw achter kwam ik op € 1215,-

elianmars

Citaat van: elianmars op 13-10-2008 22:18:31
Ik was nog geen 500 euro kwijt  ;)


En daarna nog eens 2550 euro om de motor weer in orde te laten maken  :eusa_wall: :eusa_wall:

Dieselross