Kosten en uren vervangen distributieriem, incl. waterpomp?

Gestart door bupozaanstad, 13-10-2008 20:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bupozaanstad

Citaat van: t5karel op 04-11-2008 19:45:13
Citaat van: bupozaanstad op 04-11-2008 19:42:25
Ja Mevita zo lust ik er nog wel een paar, ik koop mijn paling in voor 12 euro de kilo vuil en verkoop ze gerookt voor 27,50 de kilo.
Dan doe je jezelf toch echt te kort hoor ;D ;)

Ach met een omzet van 120 pond paling en 15 kilo zalm in de week maak ik me niet zo druk.

darius

Bumpo het water loopt me in de mond. Nergens zijn de palinkies zo lekker als in Noord Holland mmmmmmmmmmmmmm

sorry ff off topic
No show, only go.

bupozaanstad

Citaat van: darius op 07-11-2008 09:07:55
Bumpo het water loopt me in de mond. Nergens zijn de palinkies zo lekker als in Noord Holland mmmmmmmmmmmmmm

sorry ff off topic

Helemaal mee eens, mits zoals door mij nog ambachtelijk gegaard en gerookt op echt eik en beuk.

Nu weer on topic

Maurice de Jonge

Ik ben zo juist 2e eigenaar geworden van een Volvo 855 Tdi helemaal vol,met maar liefst 508:000 km en hij rijdt echt als een trein! ;D ik kom uit een golf 4 tdi die ook heerlijk wegtrok en goed reed... maar deze koets is echt helemaal TOP!, en zit ook nog een lekker, los van dat de zetels zijn uitgerust met stoelverwarming.

Wie kan mij vertellen waar ik goedkoop terecht kan voor een nieuwe distributie riem ,waterpomp en olie pakking?, ik zou dit heelgraag willen laten vervangen omdat ik de auto nog een paar jaar wil gaan gebruikeaangezien die nog maar 11 keer de wereld heeft rond gereden.... ;) de volvo dealer rekent hier echt heel veel geld voor in vergelijking met wat ik er voor betaald heb..

Vriendelijke groeten,

Maurice de Jonge

R o b


EdenAli

Beste Ed,



Na ons gesprek van laatst heb ik even uitgezocht dat,

voor het vervangen van de distributieriem de kosten € 389,- ex btw zijn.









MICHEL306

Citaat van: mevita op 04-11-2008 19:15:36
Citaat van: bupozaanstad op 04-11-2008 00:15:16
Fout Mevita want de prijzen van de gebruikte onderdelen zijn conform de prijzen die ik bv bij een online shop van Nordi Car zou betalen,

Geen fout  :eusa_naughty: hoor alleen begrijp jij niet wat ik wil zeggen,

voorbeeld waterpomp vraagt de dealer jou 98,50€ excl btw voor ,de dealer betaalt ong 52€ zelf om in te kopen of nog minder dus heeft hij alleen al op dat onderdeel ong 50€ aan jou verdient.

gr mevita
Ik ben bang dat dat zo niet werkt. De dealer koopt in bij de importeur(orginele onderdelen) deze bepaald zijn prijs en dus betaald de klant de hoofdprijs....zit voor de dealer niet veel tussen  en moet het hebben van de uren....
v.b   vraag eens naar bijvoorbeeld een dynamo voor een peugeot 306 1.8 benzine....deze kost bij de peugeot 125 eurootjes....dezelfde motor zit ook in een citroen en dan kost dezelfde dynamo in eens 85 euroos...andere importeur  andere prijs....zie het ook bij de vag diesels   vw  volvo  audi   zelfde onderdelen  andere prijzen


gr  Michel

MICHEL306

Citaat van: bupozaanstad op 13-10-2008 20:38:06
Vandaag belde ik met een van de vele Volvo dealers met de vraag wat kost de vervanging van de distributie riem van mijn 850 TDI ik kreeg nogal uiteenlopende bedragen te horen en ze lagen allemaal rond de 800 euro, inclusief pompriem en waterpomp. Echter bij een dealer in de regio was het geheel ruim 150 euro lager en ik ben er naar toe gereden en een pro forma nota laten maken en ook direct een afspraak gemaakt. Volgens de nota wordt er echter maar anderhalf uur aan werkloon gerekend, het schijnt anderhalf uur te zijn maar inclusief waterpomp is dit onmogelijk. Ik heb zwart op wit de onderdelen en werktijd op de pro forma nota. Mijn vraag: Als ik mijn wagen daar volgens de afspraak, die is gemaakt breng mogen ze dan als nog de prijs van de werk uren aanpassen, ik heb immers zwart op wit wat de kosten zijn??

Henk
Na het lezen hier van de prijzen betrefend het vervangen van de distributie ook maar es gebeld....350 euro incl pomp   weet niet of daar ook de uren bij zitten  maar zeg 3 uurtjes  kom je rond de 7 a 800 euro...

gr  michel

bupozaanstad

En niet vergeten dat het vervangen bij een diesel een stuk duurder is dan bij een benzine  :evil:

JJ

#39
Bij mij was het vervangen van de riem incl waterpomp, rollen, klein materiaal en uren 500 euro incl btw.

thuur

Citaat van: JJ op 29-12-2008 12:00:26
Bij mij was het vervangen van de riem incl waterpomp, rollen, klein materiaal en uren 500 euro incl btw.

Heb je nog een dieseltje naast de CY?


Gr ???

JJ

#41
Citaat van: thuur op 29-12-2008 13:21:27
Citaat van: JJ op 29-12-2008 12:00:26
Bij mij was het vervangen van de riem incl waterpomp, rollen, klein materiaal en uren 500 euro incl btw.

Heb je nog een dieseltje naast de CY?


Gr ???

Waar doel je op met een diesel er naast? Dan zou ik er toch alsnog niet in rijden als ik ook met een CY kan?  ;)

thuur

Citaat van: JJ op 29-12-2008 13:50:46
Citaat van: thuur op 29-12-2008 13:21:27
Citaat van: JJ op 29-12-2008 12:00:26
Bij mij was het vervangen van de riem incl waterpomp, rollen, klein materiaal en uren 500 euro incl btw.

Heb je nog een dieseltje naast de CY?


Gr ???

Waar doel je op met een diesel er naast? Dan zou ik er toch alsnog niet in rijden als ik ook met een CY kan?  ;)

Je zit in

Volvo 850 Discussieforum
|- Technische/Tuningsboards
|  |-  Techniek Algemeen
|  |  |- Dieselen



Gr :eusa_whistle:

D-J

V70 T-5D

JJ