Kosten en uren vervangen distributieriem, incl. waterpomp?

Gestart door bupozaanstad, 13-10-2008 20:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars


Dieselross


elianmars

Vier kromme kleppen, vijf kapotte klepstoters.

Omdat de kop er af is geweest o.a. de koppakking, nieuwe olie, etc., etc.

Dieselross

Balen! Ik kan erover meepraten, ik heb een keer een T-5 blok aan gort gereden..... gat in de zuiger gebrand.

UserID6342

Citaat van: 850newbie op 03-02-2009 12:48:08
Citaat van: Dirk342 op 02-02-2009 21:26:50
Citaat van: GoodOldDiesel op 22-01-2009 09:24:48
Citaat van: Dirk342 op 22-01-2009 08:23:41
Citaat van: 850newbie op 21-01-2009 20:27:04
Marc krijgt een 10 voor begrijpend lezen. ;-)
:) Het is hem gegund hoor :), maar jij laat een grote beurt uitvoeren, zit dat niet standaard erbij inbegrepen dan als het nodig mocht zijn ??  Daarom stelde ik de vraag, wellicht lullig geformuleerd. Dus als ik een beurt laat uitvoeren en de remblokken dienen vervangen te worden, dat de blokken er apart bijkomen op de rekening lijkt me logisch, maar apart betalen voor vervangen terwijl ze met een beurt bezig zijn lijkt me dus niet geheel jofel.
Prijzen zijn vaak inclusief. Dus een grote beurt kost zoveel inclusief arbeidsloon. Remmen horen totaal niet bij een grote beurt al kijken ze er wel naar om te zeggen dat er nog meer onderhoud moet komen.
Ik zeg dus dat dit dus eigenlijk onzin is, je betaald voor een grote beurt en daar zit remmen vervangen niet bij ??  Bij welke garage kom jij, want dan weet ik waar ik dus niet heen moet gaan (doe het toch bijna allemaal zelf).  Let op je betaald voor een grote beurt en niet voor een kleine waar een oliewissel al een knappe prestatie is tegenwoordig, laat staan je ruitensproeiertje bijvullen.
Wel knap als je conclusies kan trekken zonder te weten welk bedrag bij welk item hoort.
Het beste is om het gewoon allemaal zelf te blijven doen, dat scheelt je waarschijnlijk veel discussies.
Beetje kort door de bocht, met alle respect.  Luister, ik zal proberen je het goed uit te leggen.  Heb jarenlang als monteur gewerkt en weet dientengevolge echt wel hoe het er aan toe gaat in garagebedrijven.  Bij een GROTE beurt word alles losgehaald / nagekeken wat ivm staat met slijtage gevoelige onderdelen, dus ook de remmen.  Als er blokken bij vervangen dienen te worden, dient dit gewoon in de prijs inbegrepen te zijn.  Dat de aanschafprijs van de blokken apart vermeld worden op de factuur behoeft geen uitleg lijkt me, is ook niet meer als normaal.  Maar een apart bedrag rekenen voor het vervangen van de blokken ten tijde van de grote beurt deugt niet en mag niet eens, zeker al niet nu de meeste bedrijven / dealers met de zg. flatrate tijden werken.  Dat is een heel ander iets als dat ik bijvoorbeeld kom om remblokken te laten vervangen en een kleine beurt uit te laten voeren.  Dat dit apart wordt gerekend en moet worden betaald is een logisch iets.  Wat is dan volgens jou het verschil tussen een kleine en grote beurt, behalve dat je de APK er zg. "gratis" bijkrijgt ?  Overigens, welk bedrag erbij komt en voor welk item is totaal niet relevant aan deze discussie en doet ook niets terzake.

V70 classic

#80
Ik liet ooit eens een grote beurt uitvoeren bij een dealert ivm garantie (het was een nieuwe auto).
Ik bleef een beetje rondhangen bij de koffie kon ik mooi de auto in de gaten houden.
Ik had thuis alles op de max niveau's gezet.
Krijg ik de rek en uiteraard was men er in geslaagt om er de vaste hoeveelheid ruiten drap in het tankje te krijgen.
Ik de directie erbij gehaald en de rek doorgenomen.

Ik zeg tegen de betrokkenen het is al crimmineel dat jullie me willen tillen met de vloeistoffen die er ingegaan zouden zijn.
Maar ik zie dat de remmen zijn gecontroleerd.
De monteur bevestigde dit.
Ik vroeg hoe dit was gedaan.
Visueel door de LM velgen.
Ik vindt dit knap de auto was 100% in orde maar ik betaal voor het inspecteren van de remmen en dan dien je ook te kijken of de klauwen nog soepel gaan en dat soort dingen.
Verweer : maar de auto is nieuw.

Ik weer : dan moet je het van de rekening af halen.
Directeur ; ok dan hoef je het niet te betalen.
Ik  : ik wil dat je alles uitvoerd als voorgeschreven.
Dealert in verwarring : Uhh
Jep auto weer binnen wieletjes eraf en netjes maken.

pffffffffff

Dus mijn moraal is :je betaald voor iets dat ze met een beetje geluk ook nog uitvoeren.
Als dan de blokken weg zijn is het 5 min. om ze te vervangen (mits de rest goed werkt natuurlijk).

Een goed bedrijf zou ze vanuit service oogpunt gratis kunnen steken zonder dit in rekening te brengen.
Want heb je een ervaren monteur houdt die gewoon tijd over op de in rek. gebrachte uren.
Men moet er alleen voor zorgen dat die monteur niet een halfuur op de bali hangt omdat ie een filtertje moet hebben.
En dat zie ik overal gebeuren,vervolgens vullen ze het rapportje in de kantine in en ik was een 550 euri armer.
Het zou misschien schelen als ze bedrijf zouden voeren in een garage inplaats van een disign gebouw.

Mijn rekord met rem revisie was ik meen 20 min.
Maar dat was een 13 Tons ZF as (MAN) . :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

RuudK

Volgens mij is het gros van de dealers / auto handelaren oplichters.. (meermaals ervaring uit 1e hand, de bank is blij met me)

Ik ben ooit eens wezen kijken naar een nieuwe Audi A6 ik vroeg: als ik nu eens cash betaal?  ging er gewoon 7K van de prijs af!. zevenduizend euro!

Er zullen vast eerlijke auto mannen daarbuiten zijn, maar ik heb er zelden een gezien......en ik ben aan het shoppen voor een TDi distributie op het moment... heb er veel vertrouwen in....not!!

Nu las hier ik over Estate services in Obdam, zijn er dan misschien toch nog monteurs die niet alleen maar je geld willen en gewoon doen wat er beloofd word en hart voor hun vak hebben??



RuudK

#82
ja dus :)

Vandaag mijn 850 terug gekregen met:

132       een nieuwe distributie set (850-V70 TDi)     
46        waterpomp 850 - V70 tdi                         
10,95    Krukas bout 
2        krukaspoulie boutjes 4*
119       Krukaspoelie (was gescheurd schijnt een bekende kwaal te zijn)
21,12    koelvloeistof 6 liter
27        multiriem
42        gasveer achterklep (we zijn nu toch bezig)
261,25  arb loon
5        kleinmateriaal en andere bijdrage nonsens
12,5        Vervagende auto (oude Sedan)
Dat maakt € 678,82 (exl 19% btw - 129)   Totaal van  dus ruim 800 euri au!, maar ja dan is dat wel voorlopig klaar hoop ik :_)

Enige 'min puntje' was dat de koelvloeistof lampje aan ging onderweg naar huis maar dat zou een luchtbel zijn en dat zal ik morgen even wat bijvullen.

Dank voor de service Ronald en co van Estate Services!

elianmars

Citaat van: RuudK op 11-11-2009 20:18:33
                       
10,95    Krukas bout 




Bij jou wel.............  :eusa_shifty:

Rijns_t5r

Citaat van: elianmars op 11-11-2009 22:40:45
Citaat van: RuudK op 11-11-2009 20:18:33
                       
10,95    Krukas bout 





Bij jou wel.............  :eusa_shifty:
zit je nog steeds niet lekker he marcel  :eusa_whistle: wil je erover praten ff samen,gooit het eruit  ;D sorry

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS


scapa

3e kerstdag, 23.30, na een drukke avonddienst. yep ik ga naar huis een borrel inschenken....effe chillen. Ik start en trek op......plop....over en uit!  ??? ANWB  :eusa_think: erbij. Tja...wanneer u niets aan laat doen, rijdt u dit jaar niet meer, althans niet in deze auto, dat kan ik u verzekeren. Diagnose: defecte spanrol van de dieselpomp. Naar de Bosch in Goes garage laten slepen en s'anderendaags contact gezocht met de garagist. Naast het vervangen van de spanrol en riem van de dieselpomp is het volgens de garagist ook verstandig om het riemgebeuren aan de andere kant van het blok te vervangen. Nokkenaskeerring lekt olie op de riem en is daardoor in verregaande staat van ontbinding. Verdorie garagist....dat is slecht nieuws, wat gaat me dat kosten? Voor 600 euro  :eusa_sick: zijn alle riemen, spanrollen en waterpomp vervangen...... Het riemgebeuren zit er inderdaad al bijna een ton op.....dus ja, misschien wel verstandig om de waterpomp ook mee te pakken. Nou.....daar gaat mijn kerstbonus.

Maar.....het is zo'n trouwe bak verder. Rijdt zuinig en goed. Dan nog maar 120 dk verder naar de 7 ton!!! Dan proost ik daar maar op.....ik heb nog een lekkere single malt whiskey staan...  cheers!

D-J

En toch is 600 euro geen gekke prijs hoor...maar wel een vervelende timing!
V70 T-5D

scapa

Hmmm... het is toch iets duurder uitgevallen. De timing van de dieselpomp koste wat extra tijd. De garagist had een tandwielenverhaal  ??? om zodoende een betere inspuiting te krijgen ??!!Daarnaast nog wat schoonmaakwerkzaamheden en wat kleinmateriaal. Echter waar het om ging: riem en spanrol van de dieselpomp wordt niet vermeld op de factuur. En daar ging het in hoofdzaak om. Daarom reed ze niet meer. Laten we het houden op factuurdyslexie mijnerzijds. Maar, ik ben tevreden hoor.....

Nog een kanttekening van de garagist dat de kleppendekselpakking ergens dubbel zat. Dit zou de kans op lekkage allicht vergroten. Hij had nagevraagd voor een losse pakking. Echter zou het gehele kleppendeksel a 190 euro dan vervangen moeten worden. Op het forum heb ik reeds gelezen dat leden dit oplossen met vloeibare pakking. Ik hou in de gaten of tie gaat lekken......

2 x nokkenaskeering vervangen a        12.13    p/st
distributieriem kit powergrip                243.95
waterpomp                                            65.98
werkplaatstarief 5.9 x 49.00                289.10
heffingen en andere zaken                    16.00

Met BTW erbij opgeteld in totaal 760. 53

Op naar de zeven ton!!  ;D