Kosten en uren vervangen distributieriem, incl. waterpomp?

Gestart door bupozaanstad, 13-10-2008 20:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bupozaanstad

Vandaag belde ik met een van de vele Volvo dealers met de vraag wat kost de vervanging van de distributie riem van mijn 850 TDI ik kreeg nogal uiteenlopende bedragen te horen en ze lagen allemaal rond de 800 euro, inclusief pompriem en waterpomp. Echter bij een dealer in de regio was het geheel ruim 150 euro lager en ik ben er naar toe gereden en een pro forma nota laten maken en ook direct een afspraak gemaakt. Volgens de nota wordt er echter maar anderhalf uur aan werkloon gerekend, het schijnt anderhalf uur te zijn maar inclusief waterpomp is dit onmogelijk. Ik heb zwart op wit de onderdelen en werktijd op de pro forma nota. Mijn vraag: Als ik mijn wagen daar volgens de afspraak, die is gemaakt breng mogen ze dan als nog de prijs van de werk uren aanpassen, ik heb immers zwart op wit wat de kosten zijn??

Henk

de boekhouder

Het lijkt me een soort offerte, dus daar kun je ze toch wel aan houden, tenzij ze aantoonbaar onvoorziene problemen tegen komen. Misschien staat er wat over in hun algemene voorwaarden ?

Probeer ook een een universele garage; het betreft een VAG motor. Volgens mij moet het goedkoper kunnen.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

de geneRaal

Blackstone under construction

elianmars


Gunnar

hier ook 500 euro inclusief waterpomp, en dan hadden ze nog meer uren gerekend dan voorzien omdat er 2 bouten afgebroken waren.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

mevita

Ik denk dat het nog veel goedkoper kan, ik heb het ook laten doen alleen niet bij een dealer .
ik was 350€ kwijt bij een kennis van mij .

gr mevita


bupozaanstad


de boekhouder

#7
Ik dacht, laat ik eens voorzichtig beginnen.
Ik heb net nog even bevestiging gevraagd en betaal over een week of 3 ergens tussen de 250,= en 300,=.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

mevita

Citaat van: bupozaanstad op 13-10-2008 22:50:13
Handig te vertelen waar ?

Is gewoon bij ,n vriend (automonteur) thuis in Heerlen heeft garage met brug en alle apparatuur in huis.
gr mevita

BenC70ES

Citaat van: mevita op 13-10-2008 23:04:02
Citaat van: bupozaanstad op 13-10-2008 22:50:13
Handig te vertelen waar ?

Is gewoon bij ,n vriend (automonteur) thuis in Heerlen heeft garage met brug en alle apparatuur in huis.
gr mevita

Diesel?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mevita

Citaat van: BenC70ES op 13-10-2008 23:16:54
Citaat van: mevita op 13-10-2008 23:04:02
Citaat van: bupozaanstad op 13-10-2008 22:50:13
Handig te vertelen waar ?

Is gewoon bij ,n vriend (automonteur) thuis in Heerlen heeft garage met brug en alle apparatuur in huis.
gr mevita

Diesel?

mijne is geen diesel maar een 2.5 20v glt dus kan misschien verschillen met een diesel dat zou ik moeten navragen of dat anders is

)()()sT

Dat is zeker anders  ;D
Vriend van mij doet het ook vaker, ook al vaker bij dezelfde motor in de VW T4.

Dat is dus ook Limburg, dus niet in de buurt van Zaanstad ;)

bupozaanstad

Ik heb ook een vriend met een eigen garage maar die begint er niet aan, hij heeft niet de bendigde afstelaparatuur. Zal niets anders op zitten dan voor die 650 euro te gaan.

mevita

Citaat van: bupozaanstad op 14-10-2008 07:40:18
Ik heb ook een vriend met een eigen garage maar die begint er niet aan, hij heeft niet de bendigde afstelaparatuur. Zal niets anders op zitten dan voor die 650 euro te gaan.

heb je bij een diesel dan afstelapparatuur nodig, bij een gewone niet hoor kijk maar eens hier op het forum staat beschreven hier met foto,s en daar zie ik niks dat je afstel app. nodig hebt, en zo ingewikkeld was het monteren bij de mijne ook niet alleeen de juiste plaatsen aantippen op de tandwielen is belangrijk

FGG

Citaat van: mevita op 14-10-2008 08:28:39
Citaat van: bupozaanstad op 14-10-2008 07:40:18
Ik heb ook een vriend met een eigen garage maar die begint er niet aan, hij heeft niet de bendigde afstelaparatuur. Zal niets anders op zitten dan voor die 650 euro te gaan.

heb je bij een diesel dan afstelapparatuur nodig, bij een gewone niet hoor kijk maar eens hier op het forum staat beschreven hier met foto,s en daar zie ik niks dat je afstel app. nodig hebt, en zo ingewikkeld was het monteren bij de mijne ook niet alleeen de juiste plaatsen aantippen op de tandwielen is belangrijk

Ik kan me nog het klusje van Ramon herinneren op de sleuteldag. Het afstellen is toen door een monteur gebeurd die de V70 op wat fancy apparatuur aansloot waarop de monteur vervolgens met z'n vingertjes bij de draaiende riem aan het sleutelen ging.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: