Dim- en stadslichten gaan niet meer uit. Oorzaak: Waterafvoerrubber verstopt

Gestart door Jans Duiven, 16-10-2008 22:37:51

Vorige topic - Volgende topic

Jans Duiven

Citaat van: thuur op 28-10-2008 21:58:45
Dubbel relais, helemaal aan de buitenzijde van de relais/zekeringenbak.

Gr ;)

Nou heb ik zo'n beetje alle van belang zijnde relais uit de zekeringbak verwisseld

Ook die dubbele 104/108. En alleen met spikplinternieuwe exemplaren Thuur.
Zitten in het dashboard nog enige belangzijnde relais?

Hans (Puzzled)

haasje

die 2 (of 3) relais met de J erop ook geprobeerd? (dit zijn de relais die geschakeld worden door je contactslot) en anders misschien geen relais defect, maar een kortsluiting in je bedrading ergens in de buurt van de relaiskast

Jans Duiven

Ik zal de bedrading wel ff bekijken binnenkort. De 3 J relais heb ik al verwisseld. Dat was het ook niet.

Thanks,

Hans

thuur

We hebben toch een topic waarin de 3 boosdoeners van het weigerende licht besproken zijn?

Gr :eusa_think:

Jans Duiven

Citaat van: thuur op 29-10-2008 11:39:24
We hebben toch een topic waarin de 3 boosdoeners van het weigerende licht besproken zijn?

Gr :eusa_think:

Ik heb er volgens mij nog één ondekt vanmiddag:

Vocht in de achterbak linksonder    :eusa_wall:

De 855 is voorzien van een trekhaak met een constante plus.

Nu de ramen de laatste tijd nogal beslagen waren, ben ik op zoek gegaan naar vocht/lekkages en trof een waar zwembad aan in de bagageruimte linksonderin,  alwaar relais en kabels in het vocht hingen...
Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Oorzaak: De rubberen afvoerstop zat volledig dicht..waardoor het water bleef staan.

De boosdoener van dit alles!

De schade: stroomlekkage en corrosie aan de electronica. Dat er nog geen zekering is uitgevlogen verbaast me enigzins.

Ik weet niet of dit al besproken is geweest in een topic, maar ik ben 'm nog niet tegen gekomen.
Mocht dit wel zo zijn dan gooit ik die van mij eraf Thuur. Okay?

Nog dank aan allen die hebben geprobeerd hun steentje bij te dragen.

Hans

thuur

Citaat van: Hans Duiven op 29-10-2008 15:22:58Mocht dit wel zo zijn dan gooit ik die van mij eraf Thuur. Okay?

Waarom dat? Is toch een mooi topic geworden :D

Blij dat je het euvel hebt gevonden!

Gr :eusa_clap: