Gaat dit passen?

Gestart door mdethmer, 21-10-2008 00:37:20

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Citaat van: mdethmer op 22-10-2008 18:54:45
Ik kan dus de Wilwood set in de states kan krijgen voor ca 1300 dollar = ca. 1000,- euries (inclusief shipment, taxes, etc).

De porsche set heb ik inderdaad gezien bij ET.

De vraag is of het kwalitatief die extra 500 euries extra waard is.

Emiel: ervaringen met jouw Wilwood set?

Ik heb geen Wilwoods...heb bRambo's.

En die zijn super, niet te vergelijken met de Volvo pruttel.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jans Duiven

Is het nog zinvol om de rembekrachtiger aan te passen c.q. te veranderen icm een BBK?

Hans

M a r c

info@europeantuning.nl

V70geRwin

De porsche set is gewoon bewezen goed, zelfs op de ring!

<- Dagelijks gebruik trouwens ook  ;)

Als de douane er ook maar iets bij op doet dan kom je dicht bij de porsche set. Icm garantie e.d. zou mijn keus al gemaakt zijn.

mdethmer

Hmmm

Maar eens met Marc gaan babbelen/onderhandelen binnenkort. Moet nog meer hebben. Misschien is ie in een goede bui. ;D

GermanR

Verzenden van die set vind ik erg durr.
Ik was voor schijven 330 mm 150 euro kwijt vanuit de US.

Wilwood Porsche, bij de porsche is het remoppervlak 30% groter als bij de wilwood.
Minder warmte en slijtage dus. De remblokken zijn veel hoger als bij wilwood en beslaan het hele schijf oppervlak. Zie de foto van wilwood 1 pagina terug.

Porsche klauwen via E-bay duitsland als je goed zoekt 600 euri, is mij ook gelukt.

Ik was voor de complete set net geen 1100 euro kwijt. ( en dan heb ik de schijven nog te duur gekocht)

Douane is uit mijn hoofd meen ik 24% boven op de prijs. Uiteraard zorgen dat er Gift op staat of het bedrag heel laag houden at op de rekening staat (Infoice)

@Emiel, klopt de wilwoods waren niet zo heel best, dit is nu al wel een heel stuk verbeterd.

@Spekkie Ik ben het helemaal met Spekkie eens, een verschrikelijk goeie set. Heb alleen wat tand afdrukken in de leuning van de passagiers achterin staan.

V70geRwin

Bij tips op ebay replica porsche klauwen voor 500 dollar die ook goed schijnen te zijn.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24590.msg584499.html#msg584499

@GermanR: heb standaard helmen in de auto liggen  ;D

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 22-10-2008 19:57:11
Porsche = Brembo

Maar Brembo is niet Porsche...

Het is zo dat Brembo inderdaad de klauwen maakt voor Porsche, naar ontwerp van Porsche, of in ieder geval uniek voor Porsche. De schijven, die veel verschil maken voor het functioneren van de remmen, kwamen in het verleden niet van Brembo. Ik weet niet hoe dat nu is. Maar ook de schijven zijn iig uniek Porsche en verklaren een groot deel van de prijs van een echte Porsche set.

(en ook hier kun je het niet omdraaien: met een setje hoogwaardige schijven neemt niet de prestatie toe als je nog steeds je oude klauwen hebt...)

(betere klauwen is iig de grootste stap die je kunt maken. En goede remmen zijn nog wel iets meer waard dan 500 euro... Als je het hebt liggen, meteen doen)
De Tussenpaus

M a r c

OK

Even een paar dingen over de Porsche-set zoals wij die aanbieden:

+ punten

de prijs
het remvermogen
klauwen zijn érg licht
de looks

- punten

past niet met alle velgen zonder spacers

info@europeantuning.nl

mdethmer

Marc,

Ze passen dus onder 17" R velgen?

Groet,

Marc

Wout309t

Met spacers wel ja...
2011 V70 2.0T R-Design MT

BenC70ES

Citaat van: Wout309t op 23-10-2008 20:13:38
Met spacers wel ja...

Valt te zien wat je onder "R"-velgen verstaat... 

Alleen met orginele Volvo Pegasus "R" velgen passen ze zonder spacers (S60/V70 R).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

jero

Citaat van: BenC70ES op 23-10-2008 20:15:56
Met spacers wel ja...

Alleen met orginele Volvo Pegasus "R" velgen passen ze zonder spacers (S60/V70 R).

Niet met de Comets en  welke spacers zou je dan nodig hebben ?

Emiel

Citaat van: jero op 23-10-2008 20:42:34
Citaat van: BenC70ES op 23-10-2008 20:15:56
Met spacers wel ja...

Niet met de Comets en  welke spacers zou je dan nodig hebben ?

Citaat van: Emiel op 24-04-2007 19:11:23
1mm is weinig. Josh van Volvospeed heeft 1.5mm (16.5mm spacer icm 7.5J Comets) ruimte;