Af en toe weigeren van speaker

Gestart door Robby72, 25-10-2008 16:44:35

Vorige topic - Volgende topic

Robby72

Het volgende probleem duikt af en toe eens op:

Na verloop van tijd valt de linker deur speaker vanzelf uit. Als ik het contact af en op zet is het soms hersteld. Ik heb de bekabeling achter de radio nagekeken maar kan niet zo direct iets vinden. Soms werkt hij dagen zonder problemen en dan pff gedaan. Een dagje wachten en dan plots weer alles ok. Kan de aansluiting in de voordeur vanzelf loskomen, en met het sluiten van de deur terug contact maken of is het iets anders?

(door trillingen van het rijden loskomen)

Liefst van al zou ik zo lang mogelijk willen wachten met de bekleding van de voordeur te verwijderen ( laatste stap)

Wat kan het zijn?

thuur

Haal toch het deurpaneel maar even los, is geen grote klus. De stekkers achterop de speaker willen wel eens loszitten ja.

Gr ;)

Robby72

Ok zal het eens proberen.
Alvast bedankt voor de info

thuur

Als je een 850 hebt kun je trouwens ook enkel de speaker uitnemen.

Gr :D

Robby72

CiteerAls je een 850 hebt kun je trouwens ook enkel de speaker uitnemen.

Spijtig dat dit niet met een s70 mogelijk is. Nu eens zoeken op het forum over de bekleding. (ben het al eens tegen gekomen)

Misha

Bekleding los staat o.a. hier :

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20615.msg404233.html#msg404233

Is simpel. In basis: sierlijstje van je deurhandel loswrikken met een schroevendraaier, breed en plat.
Afdekkapje losmaken wat je ziet zitten in je deurpaneel (vierkant, +/- 1,5 x 1,5 cm)
Torxje los.

Bij de voordeuren: vergeet niet de afdekplaat van je buitenspeiegel er recht af te trekken.

Dan van onderaf voorzicht, doch licht nijdig rukje geven aan je deurbekleding. Klemmen schieten los; of kapot, als je pech hebt.

Dan terwijl je het deurpaneel opengewipt hebt, maar hij boven nog in het schraaprubber zit, de connectors van je knoppenpaneel losmaken en paneel eraf.

Lijkt me overigens sterk als de connector op de speaker los zit, er zit ook een klik-vergrendeling op. Speaker zal wel gewoon kapot zijn.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

EVV

Citaat van: Misha op 26-10-2008 19:15:43
Lijkt me overigens sterk als de connector op de speaker los zit, er zit ook een klik-vergrendeling op. Speaker zal wel gewoon kapot zijn.

Eén van de speakers in mijn S70 deed het ook onregelmatif, vooral als ik de radio even heel hard zette werkte hij. Ik verdacht ook de bedrading/aansluitingen. Bleek dus toch dat de speaker zelf stuk was, ik heb er een nieuwe* in gezet, daarna geen problemen meer gehad.

*: Ik heb een set over kunnen nemen van een mede-forummer, ik weet dus niet wat zo'n speaker kost bij de dealer

thuur

Bij de voordeuren: vergeet niet de afdekplaat van je buitenspeiegel er recht af te trekken.

Dat hoeft niet perse. ;)

CiteerLijkt me overigens sterk als de connector op de speaker los zit, er zit ook een klik-vergrendeling op. Speaker zal wel gewoon kapot zijn.

Ik heb het al een paar keer gezien.

Gr 8)

Misha

Citaat van: thuur op 26-10-2008 22:25:03
Dat hoeft niet perse. ;)

Je kan hem ook eerst twee van de drie keer kapottrekken ja, dat klopt. ::)

Doe nou maar, weet je zeker dat het heel blijft.

Robby72

De reden waarom ik de bekleding er op het laatste pas wil uithalen is dat ik hiermee slechte ervaringen heb gehad bij mijn vorige wagen. De clips voor het vasthouden van het paneel waren na demontage kapot en de bekleding stond niet meer "strak" na inbouw (ook na vervangen van clips). Dit zou ik graag willen vermijden in mijn nieuwe aanwinst want hij/zij bevalt mij juist zo goed!

Hoe kan ik proberen/nameten of de speaker daadwerkelijk kapot is als de bekleding eraf is? Soms doet ie het perfect. Kan het ook aan mijn RTI liggen, omdat deze ook die speaker gebruikt? (soort mute functie die actief is/blijft) Toen mijn navigatie op stond werkte de speaker wel, maar dit kan ook toeval zijn omdat het maar voor een kort stukje was.

)()()sT

Mijn speaker valt ook wel eens uit. Even de balans op links en dan met het volume spelen en hij gaat weer aan. Ik ga gewoon de bekleding even eraf halen en de stekker nakijken hoor  :eusa_whistle:

Misha

Citaat van: Robby72 op 27-10-2008 08:15:39
De reden waarom ik de bekleding er op het laatste pas wil uithalen is dat ik hiermee slechte ervaringen heb gehad bij mijn vorige wagen. De clips voor het vasthouden van het paneel waren na demontage kapot en de bekleding stond niet meer "strak" na inbouw (ook na vervangen van clips). Dit zou ik graag willen vermijden in mijn nieuwe aanwinst want hij/zij bevalt mij juist zo goed!

Hoe kan ik proberen/nameten of de speaker daadwerkelijk kapot is als de bekleding eraf is? Soms doet ie het perfect. Kan het ook aan mijn RTI liggen, omdat deze ook die speaker gebruikt? (soort mute functie die actief is/blijft) Toen mijn navigatie op stond werkte de speaker wel, maar dit kan ook toeval zijn omdat het maar voor een kort stukje was.

Was je vorige auto ook een Volvo ?

Deurpaneel loshalen valt bij een Volvo goed te doen, kan dan ook weer vast. Dit itt veel andere merken waar het na 1 keer loshalen drama is.

Eventueel wat nieuwe clipjes halen bij de dealer, kosten geen reet.

-D©©©L-

Dat was een zaap (slopel) als ik het wel heb.

EVV

Citaat van: )()()sT op 27-10-2008 08:33:52
Mijn speaker valt ook wel eens uit. Even de balans op links en dan met het volume spelen en hij gaat weer aan. Ik ga gewoon de bekleding even eraf halen en de stekker nakijken hoor  :eusa_whistle:
Ik had dus exact hetzelfde, andere speaker erin en geen probleem meer gehad. De stekker had ik al een keer nagekeken.
En het loshalen van het paneel is goed te doen. Ik heb dat nu 2 keer gedaan, die clips kunnen blijkbaar wel veel hebben, het paneel zit er gewoon netjes is.
Alleen niet vergeten de omlijsting van de deur handel er eerst af te halen, met het paneel er half af is dat lastig.

thuur

Citaat van: Robby72 op 27-10-2008 08:15:39

Die angst is bij een Volvo inderdaad onterecht. Zolang je maar gave en alle clipjes weer gebruikt gaat er niets krom staan of rammelen. En altijd met beleid werken.

Citeer

Makkelijkste toegang heb je via de kabels achterin de radio. Met een penlite kun je horen of een speaker nog reageert als je verder niets bij de hand hebt. Een kabeltje houd je op de min, met de ander 'kras'/wrijf je over de plus.

Gr ;)