JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

850 Ra$ing

mooie velgen  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Alleen die banden heb ik een beetje slechte ervaring mee (omgedoopt tot Fludderal)
Wat voor verlagings veren komen er onder?

jrs2k3

Citaat van: 850 Ra$ing op 12-07-2009 11:38:02
mooie velgen  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Alleen die banden heb ik een beetje slechte ervaring mee (omgedoopt tot Fludderal)
Wat voor verlagings veren komen er onder?

Ik heb verschillende verhalen gehoord m.b.t. dit merk banden. Voor die prijs wil ik het risico wel lopen!

Voor komen er apex veren onder en achter wil ik daiko bussen doen.

jrs2k3

Gisteren de remblokker achter vervangen. Als je ging remmen leek het net alsof de aarde schudde :) Dus remblokjes gehaald voor een paar knaken en bezig gegaan.

Het viel me echt reuze mee hoe makkelijk alles ging. De remcilinders zatten gelukkig ook niet vast, dus kon de met een tang zo terug drukken. De boel ff goed schoongemaakt, ff een staalborstel er langs gedaan en alles weer erop gezet. Het hart van de schijf meteen ff zilver gespoten met hitte bestendige verf.

Hij remt nu weer beter en het is geen aardbeving meer als je remt :)

Velgen en banden bevallen tot nu toe goed! Ze zijn echt helemaal trillingsvrij, heb de volvo gisteren stiekem op de 180 gehad en heb niks geen trillingen in het stuur!

Gisteren een aanbieding binnen gekregen voor een set APEX veren voor alleen voor, voor 85 euro (nieuw)! Die gaan we maar bestellen! :)

BoudewijnB

WÁT een fantastishe velgen! Ik ga bijna overwegen ze ook te nemen ;D
Dan hebben we een tweeling :eusa_boohoo:

jrs2k3

Citaat van: BoudewijnB op 27-07-2009 22:57:21
WÁT een fantastishe velgen! Ik ga bijna overwegen ze ook te nemen ;D
Dan hebben we een tweeling :eusa_boohoo:

Haha thx :)  Ben er zelf ook nog steeds erg blij mee! krijg ook erg veel positieve reacties uit mijn omgeving!

Na de vakantie gaan de veren er onder en de busjes achter voor de nivomats. Ook wil ik dan de subwoofer kist helemaal af hebben, deze moet ik nog plamuren en daarna bekleden.

BoudewijnB

Heb jij nog kleine delen te spuiten? Ik heb ''onze'' kleur in spuitbusjes laten maken voor mijn bumper en zijscherm en ga denk ik wat verf overhouden. ;)

jrs2k3

Citaat van: BoudewijnB op 03-08-2009 18:15:48
Heb jij nog kleine delen te spuiten? Ik heb ''onze'' kleur in spuitbusjes laten maken voor mijn bumper en zijscherm en ga denk ik wat verf overhouden. ;)

He!

Ja opzich wel! Heb denk ik ongeveer 1 busje nodig denk ik! Pm me anders even.

We zijn weer terug van vakantie. We hebben in 2 weken ongeveer 6000km gereden! De volvo heeft het prima gehouden! Echt heerlijk die turbo in de bergen! :D Volgende maand gaan we even verlagingsveren fixen en de daiko bussen. Ook is hij nog wat nat van de olie bij de oliepijlstok, 1 deze dagen eens ff op onderzoek uitgaan. Carterventilatie heb ik helemaal vernieuwd enige wat in mijn opkomt is dat de oliepijlstok ergens lekt, of de slangen van de oliekoeler olie zweten...

To be continued!

jrs2k3

Vanavond eerst ff bezig met de trekhaak, heb van het weekend al ff gekeken. Loop alleen tegen 1 ding aan, en dat is het plaatje waaraan de rubbers van de uitlaat opgehangen worden (diegen die het meest dicht bij de achterbumper komt en die vast zit geschroefd in de kokerbalk). Kan ik deze gewoon bovenop/onderop de bevestiging van de trekhaak monteren of heb ik daar een apart plaatje voor nodig?

Wie of wie heeft het verlossende antwoord? :)

Walter

ik kan je de orginele montagehandleiding in pdf mailen...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Eric

Citaat van: jrs2k3 op 18-08-2009 15:18:15
Vanavond eerst ff bezig met de trekhaak, heb van het weekend al ff gekeken. Loop alleen tegen 1 ding aan, en dat is het plaatje waaraan de rubbers van de uitlaat opgehangen worden (diegen die het meest dicht bij de achterbumper komt en die vast zit geschroefd in de kokerbalk). Kan ik deze gewoon bovenop/onderop de bevestiging van de trekhaak monteren of heb ik daar een apart plaatje voor nodig?

Als je de huidige beugel houdt komt je uitlaat heel iets lager te hangen. De beugel van de trekhaak komt namelijk tegen de bodem en daar tegen aan de beugel voor de uitlaat. Er schijnt wel een andere beugel voor te zijn.
Bij mij valt het eigenlijk niet op. tis dat ik het weet..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

jrs2k3

Citaat van: E.Asbroek op 18-08-2009 16:13:07
Citaat van: jrs2k3 op 18-08-2009 15:18:15

Als je de huidige beugel houdt komt je uitlaat heel iets lager te hangen. De beugel van de trekhaak komt namelijk tegen de bodem en daar tegen aan de beugel voor de uitlaat. Er schijnt wel een andere beugel voor te zijn.
Bij mij valt het eigenlijk niet op. tis dat ik het weet..

Zou de beugel ook iets kunnen bijbuigen natuurlijk. Zal vanavond eens aan de slag, kijken of de bumper ook een beetje los wil! Thx voor de reacties in iedergeval!!

jrs2k3

Zodan.... hij zit er onder!

Om 7 uur begonnen en het is nu half 11. Dus een krappe 3 en een half uur. Heb ff een tijdje lopen klooien hoe ik de achterbumper eraf moest halen. Maar vond op het forum nog een aantal topics en handleidingen! Ook de handleiding van VolvoMafia was erg handig! Echt top! Heb foto's gemaakt van het process, zal ze zo ff uploaden!

Heb zelf het uitlaat ophang punt gemaakt. Heb de oude gebruikt en die vast gelast (een stukje daarvan) aan de trekhaak. Hierdoor hangt de uitlaat dus nog steeds op dezelfde hoogte en het lijkt eigenlijk orgineel :)

Nu eerst ff de garage weer opruimen en ff douche!

jrs2k3

Zoals beloofd de foto's! Hopelijk kan ik vandaag nog ergens een stukje kabelboom fixen zodat ik ook verlichting heb. De stekkers zater er bij mij dus nog niet in. Zo eens Ivo bellen kijken of die me blij kan maken :)

Ff weer zwart gespoten en wat roest verwijderd

Bumper eraf na een tijdje klooien

Uitlaat montage steun gemaakt aan de trekhaak

Uitlaat steun

Kabel doorvoer

Hij zit! (sierstuk zit nog wel een beetje scheef :))

V70geRwin

Mooi hoor maar zit de haak zo dicht bij de bumper of lijkt dat maar zo op de foto?

jrs2k3

Citaat van: spekkie99 op 20-08-2009 09:21:13
Mooi hoor maar zit de haak zo dicht bij de bumper of lijkt dat maar zo op de foto?

Vertekent inderdaad goed op die laatste foto, komt door de flits. Hij staat gewoon op de juiste afstand!

Zonder de haak erachter en met het afdek kapje valt het nauwlijks op, ben echt blij met deze afneembare trekhaak. Nu alleen nog ff een paar snoertjes zodat de verlichting het teminste doet :-\