JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Citaat van: DirkT? op 12-06-2009 16:45:55
even over de trekhaak:

Ik ga (vanuit Breda) vrijdag 24 juli richting Friesland voor een weekend zeilen.
En voor die tijd zit er een grote kans in dat ik bij Merkelbeek in de buurt ben.
Kan dus eventueel wel wat vervoeren als je dat wenst?

He Dirk!

Bedankt voor het aanbod maar het is al geregeld :) Thx voor het meedenken!

BoudewijnB

Mooie Roffel hoor!!!!!

en mooie kleur;) (heb'k ook:d)

jrs2k3

Van het weekend de trekhaak op gehaald bij Freek! Hij zit er alleen nog niet onder. Heb het hele weekend aan de kever gewerkt om daar de trekhaak onder te zetten. Hier moesten nog beugels voor gemaakt worden en de bedrading moest ook nog opnieuw gedaan worden.

Van de week gaat de trekhaak onder de volvo. Ziet er allemaal vrij eenvoudig uit, ga vanavond ff de trekhaak netjes maken (zit her en der wat roest). En dan kan ie eronder! Ook ga ik eind deze week eindelijk banden bestellen!! (werd tijd) Heb net een opdrachtje afgerond voor een klant dus heb weer wat hobby centjes :)

De rit naar freek kwam ik erachter dat de volvo iets zuiniger is geworden met de nieuwe bougies! Dit is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

jrs2k3

Gisteren nog ff bezig geweest met de subwoofer behuizing. Die begint al aardig vorm te krijgen :)  :eusa_boohoo:

Zit alleen nog met een probleem met de volvo. Hij loopt slecht op benzine, ik heb het idee dat hij een te rijk mengsel krijgt. Als je start en je geeft dan gas zakt ie eerst in waarna hij weer bij trekt. Als je dan ff flink gas geeft komt er een wolkje uit de uitlaat die erg naar benzine ruikt. En het lampje van de lamdasonde brandt..... Op gas rijdt hij trouwens goed, en heb ook geen foutcodes die overeen komen met een kapotte sonde. Had alleen bij blok 7 en 3 een paar foutcodes, maar die waren ook weg naar de reset.

Komen deze symtonen goed overeen met een kapotte lamdasonde??

Zoja, waar kan ik goed(koop) aan een nieuwe sonde komen?

thuur

Welke foutcodes had je?

Gr ???

jrs2k3

Bij Blok 3
1–4–2 Storing in remlichtschakelaar, circuit open of kortgesloten

Bij Blok 7 had ik de volgende meldingen.
1–3–2 Toerentalsensorsignaal ontbreekt
1–1–3 Open verbindingbrandstofmetersensor

Niet echt storingen die er tot doen toch?

Ludo

Citaat van: jrs2k3 op 26-06-2009 14:25:27
Niet echt storingen die er tot doen toch?

nee dat klopt, die doen hier niets mee.
Thuur bedoeld dan ook de foutcodes uit A2.    ;)

jrs2k3

A2 deed 1-1-1

Stond er zelf ook wel wat verbaasd van.... Morgen gaat ie naar de garage om ff olie te laten verversen. En hij lijkt nog ergens olie. Gelukkig niet bij de carterontluchting maar denk bij de olie peilstok. En ik denk dat ik ze toch ff vraag om het carter er af te halen om te laten checken of de uitgang van de carterontluchting niet verstopt zit.

Zal hem dan ook meteen ff vragen hoe het zit met het rijk lopen op bezine, en het lamda lampje.

jrs2k3

Volgende week gaat ie ff naar de garage voor de olie lekkage en wordt en verse nieuwe olie in gedaan, ze gooien er een sludge verwijderaar in voordat ze gaan verversen zodat alle prut eruit komt.

Ook gaat ie ff kijken waarom hij nou zo rijk op bezine loopt! (Nu met het warme weer loopt ie wel iets beter als je hem start)

jrs2k3

Vanochtend de volvo weer aangeslinderd, alleen dit keer deed hij helemaal niet raar, hikte of stoote niet, geen rook pluim van bezine. Enige wat ik gisteren heb gedaan is bezine getankt. Maar des al niet te min het lampje van de lamda blijft wel branden. Dus daar moet ik nog ff naar kijken!

DopdeDouwer

Hoe staat het met de velgjes. Ik ben ook wel benieuwd naar de officiele benaming van deze mesh wielen zoals jij ze noemt.
Vierkant Rules

jrs2k3

Citaat van: DopdeDouwer op 30-06-2009 13:55:54
Hoe staat het met de velgjes. Ik ben ook wel benieuwd naar de officiele benaming van deze mesh wielen zoals jij ze noemt.

Het zijn evolution velgen, en volgens mij zijn dit mesh II velgen. Je hebt nu tegenwoordig ook de Mesh III velgen die volgens mij iets andere spaken hebben.  Als ik zoek op evolution mesh II kom ik het zelfde type velg tegen als wat ik heb dus dan zal dat wel de benaming zijn :)

Velgen gaan voor de vakantie erop. Oftewel ik ben nu aan het wachten op mijn salaris zodat ik banden kan bestellen! :D

Edit: ik zie net de officele benaming INTERACTION MESH 2

BoudewijnB

Zitten die Mesh's er nou nóg niet onder??? :-*

jrs2k3

Citaat van: BoudewijnB op 03-07-2009 22:54:05
Zitten die Mesh's er nou nóg niet onder??? :-*

Heb gisteravond banden besteld!!! :) maatje 215/35. Ik ga dus voor de getrokken look!
Zullen deze week wel binnen komen, er komen dus snel foto's met de rims onder de volvo! :)

Gisteravond nog bezig geweest om de tweeters in te bouwen. Van heel dun mdf 2 opvul plaatjes gemaakt en ff zwart gespoten. Klinken echt 10x beter dan het origineel volvo spul!
Afgelopen 2 dagen lekte er water bij de passagier, condens van de airco.... dit hoort natuurlijk niet te kunnen. Dus ben ff gaan speuren en bleek het afwaterings slangetjes dicht te zitten. Met als gevolg dat er een paar liter water onder de auto lag..... :) Slangetje is weer vrij en het vocht loopt er nu weer uit!

Zodra de velgen er onder zitten zal ik ff een goeie foto update doen!

jrs2k3

En ze zijn onderweg! De banden dan :) Hoop ze deze week nog binnen te krijgen!