JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Balen van de tegenvaller met de turbo Joris, maar mooi dat je het weer hebt kunnen fixen! En dan moet het nu ook maar even afgelopen zijn met spul wat stukgaat, je hebt zo wel weer even genoeg gehad...

28e nog naar de Drenthe-meeting trouwens?

jrs2k3

Citaat van: thyzerrr op 06-02-2010 01:21:32
Balen van de tegenvaller met de turbo Joris, maar mooi dat je het weer hebt kunnen fixen! En dan moet het nu ook maar even afgelopen zijn met spul wat stukgaat, je hebt zo wel weer even genoeg gehad...

28e nog naar de Drenthe-meeting trouwens?

Vind ik ook wel :) Heb het wel in de planning maar vier die dag daarvoor mijn verjaardag. Hangt dus ff af van de brakheid :)

jrs2k3

Vandaag de nivomat bussen bij ET opgehaald en ook ff een reinigskitje voor mijn k&n filter. Vandaag een dikke 350km gereden, hij rijdt echt super! Heerlijk rustig maar ook lekker vel als het moet. Heb af en toe stevig gasgegeven, en hij houdt zich prima. Dus kan straks met een gerust hart 900km naar Tsjechiƫ rijden :)

Morgen dus ff kijken of ik de lekkage van de olie thermostaat kan fixen, en het luchtfilter ff reinigen. De verlaging aan de achterkant ga ik pas na de wintersport doen.

jrs2k3

Vandaag aantal dingetjes gedaan.

- Hitteschilden weer terug geplaatst
- Veerpoot brug weer gemonteerd
- Lekkage olie bij themrostaat gefixt
- De claxons verplaatst
- Stukjes schoon gemaakt die nog onder de olie smurrie zaten
- K&N filter gereinigd en opnieuw geoliet

walter leever

Goed bezig  :eusa_clap:
,moet ik ook nog doen(claxons verplaatsen.) ;)

fbm

Citaat van: walter leever op 08-02-2010 13:23:21
(claxons verplaatsen.) ;)

Die van mij liggen al 2 jaar los achter de linker koplamp  :eusa_shifty:

jrs2k3

Citaat van: fbm op 08-02-2010 13:27:09

Het was echt 15 min werk :)

http://volvospeed.com/Mods/hornrel.htm

Ik heb hem dus vast gemaakt aan de balk waar al een een gaatje in zat, die ik nog een klein beetje moest uitboren zodat er een m10 bout door heen kon.

walter leever

Citaat van: jrs2k3 op 08-02-2010 13:33:51
Citaat van: fbm op 08-02-2010 13:27:09

Het was echt 15 min werk :)

http://volvospeed.com/Mods/hornrel.htm

Ik heb hem dus vast gemaakt aan de balk waar al een een gaatje in zat, die ik nog een klein beetje moest uitboren zodat er een m10 bout door heen kon.

Zal er eens werk van maken. ;)

darius

Nou JRS ik zal me ook maar gaan opmaken om de turbo te gaan wisselen  :eusa_think:
No show, only go.

jrs2k3

Zaterdag ochtend rond 5 uur vertrekken we naar Tsjechiƫ! Een weekje wintersport met vrienden, heb er echt veel zin in. Gisteren de volvo ff van binnen schoon gemaakt en opgeruimd. Ook lekte hij alsnog wat bij de olie thermostaat, dit nu ook eindelijk voorgoed opgelost. Het ijzeren plaatje wat de slangen op zijn plek houdt was een beetje verbogen waardoor hij niet helemaal goed aansloot. Dit weer recht gemaakt en wat vloeibare pakking ertussen gedaan en hij is lekvrij!

Olie verbruik heb ik nog niet echt kunnen constateren naar 1400km. Heb er alle vertrouwen in dat hij ons probleemloos naar Tsjechiƫ brengt en weer terug!

Hopelijk zijn nu alle technische mankementen klaar voor de komende tijd zodat ik weer eens wat leuke dingen kan aanschaffen voor de volvo (nodig nieuwe achterlicht units fixen).

elianmars

Fijne vakantie en doe voorzichtig!

jrs2k3

Wat driving shots van de vakantie.

En ikzelf in actie :)

jrs2k3

Hij heeft het de vakantie goed volgehouden. Wat een feest die nieuwe turbo! De bergen/heuvels waren geen probleem, lekker in zijn 5 door accelereren heuvel op en dat terwijl hij best wel volgeladen was :) De heenreis was best pittig, in duitsland veel slecht weer gehad, ijs, sneeuw en andere drap op de weg. We hebben in duitsland ongv 200km 50/60km moeten rijden, Polen was ook een hel, daar ligt nog een stuk weg uit de prehistorie. Is een goeie duur test om te kijken of alle boutjes goed zijn vast gedraaid :) (http://www.youtube.com/watch?v=O4V7rdn8f8c)

De terug weg verliep wat vlotter, de snelweg in Polen richting Duitsland was een stuk beter dan de heen weg. Ook in Duitsland nog wel veel plaatselijke heftige sneeuwbuien gehad dat je opeens geen snelweg meer kon zien.

De schade van de totale rit is 1 kop lamp wisser, buiten temp meter die niet helemaal meer accuraat is. We hebben totaal 2000km afgelegd, valt mee dus.

Donderdag 4 maart voor de APK, voor die tijd nog even kenteken verlichting achter fixen. En dan maar hopen dat er niet veel hoeft te gebeuren!

elianmars

Mooi dat-ie nu weer in orde is!  :)

Jeff

Mooi man, gelukkig dat alles goed heeft uitgehouden :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)