JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Citaat van: Richard850 op 25-03-2010 11:48:49
Ik ben benieuwd...!

Wanneer komt jouw LM eronder??

Anders ik wel :-\

Hopelijk dit weekend tijd genoeg om ze te poetsen en ze opnieuw te laten balanceren! Kan er nu al naar uit kijken als ik foto's zie van me wagen met de velgen.

Maakt al die ellende eigenlijk wel weer goed :)

Richard850

Okay dan, ben benieuwd... Ja toch? En hopelijk is alles strax opgelost..!

jrs2k3

Hij staat nu bij de garage. Ik heb gister nog ff olie gepeild en zag dat er wat vocht bij zat, ik hoop echt dat het de radiateur is, als de koppakking het is wordt ik erg verdrietig :-\

Dus duim allemaal mee dat dit mij bespaart blijft :)

jrs2k3

En de garage belde al, hij gooit koelvloeistof bij de olie in. Hij had er even mee gereden en had niet het idee dat het de koppakking was, hij gaat nu een nieuwe radiateur bestellen en zet die erin!

Thys

:eusa_pray:

Het wordt wel tijd dat het je een keer mee gaat zitten...

Thijssie!

Citaat van: jrs2k3 op 26-03-2010 09:26:53
En de garage belde al, hij gooit koelvloeistof bij de olie in. Hij had er even mee gereden en had niet het idee dat het de koppakking was, hij gaat nu een nieuwe radiateur bestellen en zet die erin!

Is dat dan de intercooler die stuk is ofzo?

Turbo-Geek

Citaat van: Thijssie! op 26-03-2010 09:31:32

Nee, de warmtewisselaar (olie koeler) is lek en dan krijg je koelvloeistof erbij, is een zwakpunt van deze radiateurs.
Met een automaat heb je 2 van die warmte wisselaars, zowel links als rechts in de radiateur gebouwd. 1 voor de motor olie en de andere voor de automaatbak olie.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

jrs2k3

Citaat van: Thijssie! op 26-03-2010 09:31:32

Turbo-geek was me voor :)

Eugene

Normaal is dat andersom bij de radiator. Oliedruk is veel hoger dan de waterdruk, dus als de warmtewisselaar kapot is in de radiator krijg je olie bij de koelvloeistof en dus geen koelvloeistof bij de olie.

Hoop toch voor je dat het de radiator is....

If it's not blown, it sucks...

jrs2k3

Citaat van: Eugene op 26-03-2010 15:10:43

Normaal is dat andersom bij de radiator. Oliedruk is veel hoger dan de waterdruk, dus als de warmtewisselaar kapot is in de radiator krijg je olie bij de koelvloeistof en dus geen koelvloeistof bij de olie.

Hoop toch voor je dat het de radiator is....

Excuses, er zat allemaal olie bij de koelvloeistof. Ongeveer een halve liter had hij het over... heb nog niks van de garage gehoord, geen bericht is goed bericht zeggen ze dan :)

jrs2k3

Het valt gelukkig allemaal wat mee, de leiding van de olie toevoer naar de turbo lekte op het blok bij de banjo buit. De krukas keering is allemaal goed en kurk droog! De radiateur komt morgen binnen dus die zet hij er morgen op. Verder was hij niks raars tegen gekomen

elianmars

Ik hoop voor je dat het hier bij blijft en dat je voorlopig eens zonder kosten verder kunt!  :eusa_pray:

jrs2k3

Citaat van: elianmars op 27-03-2010 11:38:34
Ik hoop voor je dat het hier bij blijft en dat je voorlopig eens zonder kosten verder kunt!  :eusa_pray:

Ik hoop het ook ja :)

De garage belde net, hij had de nieuwe radiateur erin en gaat nu het koel systeem ff flushen met een speciaal reinigings middel zodat alle olie troep eruit komt. Moet dan ff een paar dagen met water in het systeem rijden om te checken of er geen olie meer bij komt. Ik hoop dat het nu is opgelost anders moet ik toch echt gaan denken aan de koppakking of iets dergelijks dus blijft nog even spannend!

De olie lekkage is nu in ieder geval helemaal opgelost.

MarcoV

Laat dan gelijk je expansievat vernieuwen, de olie aan de binnenkant gaat er nooit helemaal uit, zit dan een rand aan de bovenzijde.
Is ten eerste een vies gezicht en je kunt dan niet goed checken of je koelvloeistof nu wel schoon blijft!

MarcoV ;)

jrs2k3

Citaat van: MarcoV op 27-03-2010 13:44:42
Laat dan gelijk je expansievat vernieuwen, de olie aan de binnenkant gaat er nooit helemaal uit, zit dan een rand aan de bovenzijde.
Is ten eerste een vies gezicht en je kunt dan niet goed checken of je koelvloeistof nu wel schoon blijft!

MarcoV ;)

Als ie aankomende paar dagen goed blijft dan haal ik ff een nieuwe. Thx voor de tip!