Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: )()()sT op 30-03-2009 08:08:31
Citaat van: DirkT? op 10-11-2008 22:54:56
Klinkt mij ook allemaal bekend!

Ik heb er sinds half september een LPi installatie inzitten met de "nieuwe" bruine injectoren.
Starten (met koude motor) ging steeds moeilijker, lang tot erg lang doorstarten en zelfs het gaspedaal een beetje induwen om een reactie te krijgen.
Als ik uitgereden heb op benzine dan start hij de volgende keer wel goed.   
Afgelopen week was het trouwens helemaal afgelopen met starten, hij deed niets meer.
Met startkabels erbij wel gelukkig. Volgens de dealer heb ik ergens een ongevraagde stroomverbruiker zitten accu en +-pool worden te warm. Ik heb een vermoeden dat het met of de LPi installatie te maken heeft of met mijn alarmsysteem waarvan de interne accu het begeven heeft.

Morgen Mesman maar eens bellen. Moest toch nog terug omdat ik hem niet altijd lekker vindt lopen
en de overgang van benzine naar gas soms iets te stotterend gaat. (bij een koude motor)

Volgens mij heb ik het wéér  :eusa_wall: :eusa_wall:

:evil:

Ai  :-\

Laatste dagen zijn natuurlijk erg vochtig geweest en dan een nachtje vorst er overheen. Wie weet heeft het daar mee te maken........ :eusa_think:
Hopelijk was het een incident  :eusa_pray:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ludo

als de koude ermee te maken heeft, is er goed nieuws in zicht.... het word stilaan zomer...  ;D

)()()sT

Vooralsnog start ie weer direct....  :eusa_think:

:eusa_pray:

pwassink

Citaat van: )()()sT op 01-04-2009 11:46:16
Vooralsnog start ie weer direct....  :eusa_think:

:eusa_pray:

T is al net weer wat warmer, maar heb ook al weer een paar
" pruttel,pruttel,hik (beetje gas op juiste moment) proest, vroem" starts gehad,
maar mijn gas injectoren lekten niet toen ze bij de verkopende partij in het zuiden in
een plastic koffiebekertje met  water stonden ..

Ze hebben blijkbaar last van de kou, onder andere   :eusa_shifty:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)()()sT

Tja, in de winter heb ik er eigenlijk helemaal geen last van gehad.
Afgelopen zondag dat ie de eerste keer niet aansloeg, en maandag ook weer lang vasthouden van de sleutel.
De afgelopen ochtenden (en na werktijd) niks aan de hand.

Ik zoek het toch wel in die injector-sfeer.... Vóór de LPi-inbouw was het ALTIJD "boem" en lopen.

pwassink

Citaat van: )()()sT op 01-04-2009 18:53:18
Tja, in de winter heb ik er eigenlijk helemaal geen last van gehad.
Afgelopen zondag dat ie de eerste keer niet aansloeg, en maandag ook weer lang vasthouden van de sleutel.
De afgelopen ochtenden (en na werktijd) niks aan de hand.

Ik zoek het toch wel in die LPI injector-sfeer.... Vóór de LPi-inbouw was het ALTIJD "boem" en lopen.

Yep, my idea also..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)()()sT

*schopt topic weer even omhoog*

Ik wil even inventariseren wie er een LPi installatie heeft (met grote injectoren vooral) en koude start"problemen" heeft.
De laatste dagen merk ik wederom dat, wanneer de auto 1 of 2 dagen stil gestaan heeft, ik langer moet starten.
Ik heb de laatste dagen regelmatig in de XC gereden en stond de R thuis stil.
Ook vanmorgen moest ik 2 keer starten (1e keer laat je uit automatisme de sleutel te snel los) eer ie pruttel-pruttel tot leven komt. Ik vind dit zéér irritant.

Citaat van: )()()sT op 01-04-2009 18:53:18
Ik zoek het toch wel in die injector-sfeer.... Vóór de LPi-inbouw was het ALTIJD "boem" en lopen.

Ik ga dus Mesman weer eens bellen, maar als er meerderen zijn met dit euvel, meld het even.
Als ie warm(er) is heb ik geen enkel probleem.

bassie81

Bij mij start ie best, ook na een tijdje stilstaan (2,5 week ivm vakantie) alleen daarna houdt helemaal onderin de toeren behoorlijk in op benzine. Onder de 1500 rpm, duurt het echt even voordat er wat gebeurt. Op gas gaat het wel goed....

By the way:

Mesman LPI met bruine injectors, verder alleen Rica Chip en standaard

sinat

Als je LPI hebt wordt, slecht starten vaak veroorzaakt door één of meerdere lekke (gas)injectoren.
Ik heb dit zelf ook gehad bij een vorige Volvo. Na het vervangen van de injectoren is dit verholpen.
Het lekken veroorzaakt het "verzuipen" doordat eerst de overtoillige hoeveelheid brandstof moet moet.

daytonawim

De T5 start eigenlijk altijd onmiddelijk, een hele enkele keer moet ik doorstarten, meestal is daarvoor een korte rit geweest.

wat ik wel heb is dat onder het rijden met constante snelheid s'morgens af en toe een hik voelbaar is, ik zit wel binnen 3 miniuten op de snelweg. s'middags naar huis nergens last van.

)()()sT

Citaat van: sinat op 13-05-2009 13:44:27
Als je LPI hebt wordt, slecht starten vaak veroorzaakt door één of meerdere lekke (gas)injectoren.
Ik heb dit zelf ook gehad bij een vorige Volvo. Na het vervangen van de injectoren is dit verholpen.
Het lekken veroorzaakt het "verzuipen" doordat eerst de overtoillige hoeveelheid brandstof moet moet.

I know, bij mij zijn er een maand na de inbouw 2 vervangen... maar nu heb ik het af en toe weer.

)()()sT

Vanmorgen even langs Mesman geweest; helaas is het er altijd druk en moet ik maandag terugkomen  :eusa_doh:

Was in de buurt dus gokte op een tussendoor-check, maar helaas. Ik ben benieuwd.
Starten doet ie koud direct de laatste dagen, maar ik merk dat ie niet aan"slaat" en naar 1500 toeren gaat, maar echt een een slokje brandstof moet wegwerken de eerste slag.

Anders moet ik de benzine-injector-reiniger eens lief aankijken  :eusa_angel:

Enno

Ik heb na een lange rit (>> 300 km) .........een vreemde koude start

De motor slaat Direkt aan, maar draait daarna snaarstrak 900-1000 toeren.

Verhoog stationair is totaal aanwezig en de motor lijkt dit ook niet nodig te hebben. Wel lijkt de motor zoals gebruikelijk akelig rijk te lopen. Na enige tijd draait de motor volledig mooi stationair op LPG maar ook op Benzine.

De daaropvolgende dagen met afwisselend korte & middelange ritten heb ik weer een normale koude start, waarbij de motor ook niet meteen de eerste slag aanslaat. Wel slaat de motor nog steeds redelijk snel aan....en hoef ik niet zo lang te wachten zoals ik dat had toen de drukregelaar lek was.....

Al met al voor mij een volledig onbegrepen situatie.

thuur

Citaat van: Enno op 20-05-2009 18:43:34

Verhoog stationair is totaal aanwezig en de motor lijkt dit ook niet nodig te hebben. Wel lijkt de motor zoals gebruikelijk akelig rijk te lopen. Na enige tijd draait de motor volledig mooi stationair op LPG maar ook op Benzine.

De daaropvolgende dagen met afwisselend korte & middelange ritten heb ik weer een normale koude start, waarbij de motor ook niet meteen de eerste slag aanslaat. Wel slaat de motor nog steeds redelijk snel aan....en hoef ik niet zo lang te wachten zoals ik dat had toen de drukregelaar lek was.....

Als je 'afwezig' bedoelt: ik heb het ook gehad. Lang naar gezocht, bleek uiteindelijk een combi te zijn van een sterk vervuilde stationairregelaar en lekke/vuile injectors.

Gr ;)

V70geRwin

Citaat van: thuur op 20-05-2009 18:53:49
Citaat van: Enno op 20-05-2009 18:43:34

Als je 'afwezig' bedoelt: ik heb het ook gehad. Lang naar gezocht, bleek uiteindelijk een combi te zijn van een sterk vervuilde stationairregelaar en lekke/vuile injectors.

Gr ;)

Thuur, de benzine of lpg injecoren?