Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Gisterenavond de remmen aan de achterzijde losgehaald. Helaas niets te vinden alles goed gangbaar, enkel een losse voering van de handrem. Deze vervangen maar helaas.

Verder voorzijde opgekrikt en gekeken naar speling op draagarmen en stuurkogels, helaas ook niets. Leek me ook sterk want het hele onderstel is vorig jaar juni door nieuw vervangen en ca 15000 km nu mee gereden.
Ik voelde ook bij draaien van stuur geen zwaar punt of iets wat mogelijk zou kunnen duiden op rot veerpootlager. Deze zijn met onderstel gelijk mee vervangen.
Ik kom wederom op kromme schijven aan de voorzijde

Taranis

Heb je de schijf ook even vlak op tafel gelegd? Meestal zie je 't dan wel.

Sbv

Vanavond even de schijven van Mark zijn banaan erop zetten en andersom. Is het dan weg en bij hem, dan zijn de schijven krom.
Ik heb ze verder niet op tafel gehad

maruska

vanavond idd even testen, en even vlakheid meten. zal de schijven even markeren van tevoren ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 26-07-2013 12:44:59
vanavond idd even testen, en even vlakheid meten. zal de schijven even markeren van tevoren ;D
Doe maar

elianmars

Citaat van: maruska op 26-07-2013 12:44:59
vanavond idd even testen, en even vlakheid meten. zal de schijven even markeren van tevoren ;D

Met een marker op het glimmende gedeelte, zeker?  ;D

Sbv

Zet er wel een kras in, dat valt meer op.

Hopelijk zit het dan in de schijven, niet dat ik graag nieuwe schijven koop, maar dan is het duidelijk wat het is

grijzev70tdi

Als ze nog vrij nieuw zijn, kun je ze ook laten afdraaien
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Citaat van: maruska op 26-07-2013 12:44:59
vanavond idd even testen, en even vlakheid meten. zal de schijven even markeren van tevoren ;D

MARKeren, heel slim! ;D

Sbv

Vanavond samen met Mark eerst wat gegeten en gedronken en daarna schijven en blokken van de S70 afgehaald of er wat te zien was, helaas niet. Vervolgens Mark zijn auto opgekrikt en zijn schijven en blokken op de S70 gezet en tijd voor proefritje.

Hoera.....geen getril meer. Het lijkt dan toch in de schijven/blokken te zitten.
Mark heel hartelijk dank om je auto beschikbaar te stellen en mee te helpen ondanks dat het lekker warm was.

Ik heb op de S70 nu even de blokken links en rechts gewisseld, zal vast geen verschil maken maar goed.
Maandag even nieuwe schijven en blokken bestellen en dan kunnen we hopelijk weer rijden zonder trillingen en uitkijken naar volgende probleem. ...........ABS controller doorsolderen

Martijn_B

Mooi om te lezen dat je hebt gevonden hebt. Welke schijven gaan er op/afdraaien geen optie?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Citaat van: Martijn_B op 27-07-2013 00:51:07
Mooi om te lezen dat je hebt gevonden hebt. Welke schijven gaan er op/afdraaien geen optie?
320 mm van een S60

Afdraaien is een optie, maar dat komt nog wel een keer. Heb ik de huidige schijven mooi als reserve liggen.

KIM

#2142
Ik zou ze zeker afdraaien. Je hebt ze nog niet lang en een beetje krom is geen reden om zulke dure schijven weg te gooien.

Bestel je wel nieuwe blokken bij de schijven?

Check ook de remklauwen goed want ik vind het vreemd dat deze schijven krom raken. Zou niet moeten mogen naar mijn idee.

maruska

de schijven waren nu 26,3 mm, en niet zichtbaar krom. maar tijdens het inremmen/opwarmen kon ik geen trillend stuur zien, en sander voelde het niet. raar blijft het, zoals je zegt Kor, zeker voor zulke dure schijven.
het is maar goed dat er erdinger was, hoewel die misschien beter was geweest bij het afkoelen van de schijven vlak voor terugzetten naar mij toe ;D
ondanks de warmte was het nog wel te doen, gewoon omdat je dingen kent en weet hoe het zit.
Sander, heb je al een ander krikje ? Deze was wel erg goed voor de sport oefeningen :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Krik moet nog gehaald worden, maar gaat wel zsm weg