Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

maruska

zal een rail meenemen die ik nog heb liggen. helaas geen 'spare' witte injectoren. als je ze nog niet hebt schoongemaakt zeker een aanrader.. je zult verbaasd staan wat er voor meuk afkomt
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

)()()sT

Aha, de zoveelste R met een hik. Mijne heeft het ook nog steeds. To do in mijn reeds vervangen delen zijn: nokkenassensor, krukassensor en idd. controle massapunten.

Rijdend is het een hik, (bijna) stilstaand een dip naar 500 rpm. die gecorrigeerd wordt.

Sbv

@mark, graag

@Joost, ik denk dat ik wel weet welke hik jullie bedoelen, echter is dit veel meer een terugval. Het andere is kort inhouden maar dit is nog niet niet afslaan en ook eenmalig

StefanCJ

Citaat van: Marc O. op 23-09-2013 07:01:13
Maar is het echt een heel kort hikje van een fractie van een seconde, of voelt het alsof je het gaspedaal even helemaal los laat? Als dat eerste het geval is, dan vermoed ik dat dat het bekende hikje is waar meer R'en last van hebben (Joost volgens mij ook en er zijn er nog meer).

Ik heb ook last van dat kleine hikje. Af en toe is het net of 'ie even een halve seconde overslaat ofzo. In het begin schrok ik ervan, nu hoort het erbij. Misschien eens massakabels nakijken of injectoren reinigen.

mehn

Ik heb ook af en toe een hikje. Mijn AFR meter slaat dan helemaal uit de schaal naar de rijke kant.
De mijne krijgt op dat moment veel teveel brandstof.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ries van de Zilverschuit

Op benzine, lpg of beide? (Als je het al weet, want op benzine zal je niet veel rijden.)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mehn

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 23-09-2013 15:54:31
Op benzine, lpg of beide? (Als je het al weet, want op benzine zal je niet veel rijden.)

Ik rijd alleen maar op LPG, dus... ;)

Geen idee of het op benzine ook is. Dat ga ik ook niet testen, want het komt zo weinig voor dat me dat een tank of 2 benzine kan kosten ;D
Ik stoor me er niet aan in ieder geval.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ries van de Zilverschuit

Dat vermoedde ik al. Lekker blijven hikken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Sbv

Net thuis gekomen stond de S70 half in de garage half buiten. Weer stil gevallen na een hij en niet meer starten.

Ik gepoogd te starten, wel lopen dus.... :eusa_wall:

Lambda lampje brand. - uitgelezen met Vol-Fcr EFi-121 error. Ik kon zo even geen vacuumleiding vinden die los zat. Knie aan zijkant inlaat spruitstuk zal ik nog nakijken.

Kan een gare LMM een oorzaak zijn en een defect nokkenas sensor ?


Bouke


elianmars

Oei. Ik wil niet weten hoe Iris reageerde toen het gebeurde........






Of eigenlijk toch wel ;D

R.Bijl

Citaat van: elianmars op 04-10-2013 19:03:33
Oei. Ik wil niet weten hoe Iris reageerde toen het gebeurde........






Of eigenlijk toch wel ;D

;D ;D

balen San....
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

FrankvdAa

Citaat van: Sbv op 04-10-2013 17:40:42
Net thuis gekomen stond de S70 half in de garage half buiten. Weer stil gevallen na een hij en niet meer starten.

Ik gepoogd te starten, wel lopen dus.... :eusa_wall:

Lambda lampje brand. - uitgelezen met Vol-Fcr EFi-121 error. Ik kon zo even geen vacuumleiding vinden die los zat. Knie aan zijkant inlaat spruitstuk zal ik nog nakijken.

Kan een gare LMM een oorzaak zijn en een defect nokkenas sensor ?



Het klinkt mij toch wel hetzelfde als mijn storing destijds... dat was een kabelbreuk in de bekabeling vd LMM. Zo'n 30cm kabel vervangen en nieuwe connectors in de stekker vd LMM.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

KIM

Zoals gezegd zou ik beginnen bij de nokkenas sensor. de symptomen lijken verdacht veel op een Hall-sensor defect.
LMM geeft bij dergelijk probleem volgens mij wel een foutcode. Een defecte LMM is vaak een soort sluipmoordenaar; je auto gaat slecht lopen zonder foutcodes.

Een vacuĆ¼mlek lijkt erg onwaarschijnlijk om dat dan de storingslamp al eerder zou branden.

FrankvdAa

#2189
Citaat van: KIM op 04-10-2013 20:32:09
Zoals gezegd zou ik beginnen bij de nokkenas sensor. de symptomen lijken verdacht veel op een Hall-sensor defect.
LMM geeft bij dergelijk probleem volgens mij wel een foutcode. Een defecte LMM is vaak een soort sluipmoordenaar; je auto gaat slecht lopen zonder foutcodes.

Een vacuĆ¼mlek lijkt erg onwaarschijnlijk om dat dan de storingslamp al eerder zou branden.

Ik heb in drie jaar misschien twee keer EFI-121 gehad op tientallen uitvallen, dus je kunt ook niet 100% afgaan op die foutcodes.

De LMM zelf was goed, maar door kabelbreuk krijg je hele vreemde storingen. Bij mij viel op een gegeven moment op dat het altijd vanaf de herst tot aan de lente problematisch was; kouder en vochtiger.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register