Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Vandaag maar andere krik gekocht Omega 2,25 ton en een set 3/4" gereedschap, altijd handig om te hebben

Bouke

Citaat van: Sbv op 27-07-2013 23:21:17
Vandaag maar andere krik gekocht Omega 2,25 ton en een set 3/4" gereedschap, altijd handig om te hebben
Das een prima krik , daar krikt het halve forum mee😃

)()()sT

Sbv

Citaat van: Bouke op 27-07-2013 23:25:22
daarom zoveel a.s. forum baby's zeker

StefanCJ

Marc O.

Citaat van: Bouke op 27-07-2013 23:25:22

Klopt ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

irikro

Mark nog bedankt voor het testen met jouw remschijven.
Vandaag weer met de S70 gereden en het lijkt wat minder te trillen met de omgewisselde blokken.

maruska

graag gedaan Iris... wellicht blokken vernieuwen, als het dan nog steeds blijft, schijven doen ?
Was je halve koe nog lekker ? hahahaha
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Afgelopen vrijdag telefoontje van vrouwlief. De S70 doet het niet  meer ik sta op verdrijvingsvlak net voor Coentunnel. Heb ANWB gebeld ze komen me zo weghalen.
Ze reed ca 40 a 50 en opeens viel de auto stil en wou niet meer starten op dat moment. Er gingen wat lampjes branden en geen vermogen meer.

Nu hebben we afgelopen vakantie in Portugal ook 2 maal gehad dat opeens vermogen even weg viel, maar verder geen aandacht aan besteed eigenlijk.

30 min later, ik sta nu aan andere kant van tunnel op veilige plek...maar wil niet meer verder geen zin n een weer stil vallende auto.
Op het werk was het niet al te druk, dus maar even in de 850 gestapt en vanuit Dordrecht naar Amsterdam gereden en vrouwlief met haar moeder in de 850 gezet en goede reis gewenst. Ik rij wel met de s70.

Uiteraard niets aan de hand.
Thuis de auto uit gelezen, maar afgezien van fan van temperatuursensor ecc niets te vinden.

Enige tijd geleden viel het me al wel op dat als je wat meer doortrok dat er wat hikjes waarneembaar zijn, met name bij vrij stevige illegale snelheden..Brandstof pomp dan misschien ?...
Ik had voor de 850 nog een nieuwe pomp liggen die er nog in zou moeten, maar nog niet aan toegekomen was...dan maar in de S70 ermee.
Proefrit gemaakt.. geen hikjes meer te bekennen.

Hopelijk nu opgelost

Sbv

Een ander vreemd iets waar de auto al langer last van heeft is wat olie wat uit de onderzijde van de intercooler drup, heel soms een drupje en soms iets meer(3 drupjes)
Vrij recent de turbo vervangen door een nieuwe en ik dacht dat het daarmee opgelost was. maar toch niet helemaal.

Kan een intercooler helemaal vol olie zitten, oude olie ? Indien ja, is dit schoon te krijgen ?
Is er wat anders aan de hand ?

elianmars

Hangt de beschermplaat er niet meer onder? Dan zou je de druppeltjes niet zien, toch?

Volgens mij is het bij elke intercooler wel dat er wat olie uit komt.

The Volvoboy

Hmm Coentunnel is geen fijne plek om stil te vallen... Hoop voor je dat t nu goed is
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Citaat van: elianmars op 01-09-2013 22:07:18
Hangt de beschermplaat er niet meer onder? Dan zou je de druppeltjes niet zien, toch?

Volgens mij is het bij elke intercooler wel dat er wat olie uit komt.
De 850 heeft er totaal geen last van
Plaat hangt er wel gewoon onder

Sbv

gisteren van vrouwlief de opmerking gekregen de S70 hikte tijdens het rijden. Ze kon wel gewoon doorrijden, maar even een tijdelijke terugval in vermogen.
Auto uitgelezen niets te vinden.
Mijn ingeving, misschien ergens een massa probleem ?

Vanavond eens even wat gekeken of ik iets kon ontdekken. De blauwe kabel tussen accu en koets was bij de bout aan de koets iets groenig. Deze opgeschuurd en tevens een extra kabel tussen accu en koets aangelegd en een extra tussen blok en koets.

Iemand nog een idee waar verder te zoeken eventueel ?