Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

maruska

standkachel al aan de praat ? :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 12-01-2015 11:02:38
standkachel al aan de praat ? :)
eerst eens goed ontluchten met kogel erin zodat ik zeker weet dat er geen lucht in het standkachel circuit zit waardoor er valse starts zijn en de unit weer een reset mag hebben. Gisterenavond nog klein beetje koelvloeistof erbij gedaan en nu is de lucht denk ik wel uit het hele systeem op standkachel circuit na, daar zal vast nog wel ergens iets zitten.

Voorlopig nergens lekkage en dat is ook wel prettig

Bouke

Kogel :eusa_think:, moet je met een balletje door de slangen om te ontlucht oid?

henry classic v70

..... die moet je er doorheen schieten Bouke  ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

EricL

Hoelang is die standkachel al buiten gebruik?

Ik zou preventief de O-ring vervangen die op de aansluitkoppeling van de brandstoftoevoer zit (op de verbrandingsunit zelf).  Bij mijn standkachelset is dit O-ringetje na zo'n 16 jaar hard geworden en uitgedroogd, met (grote) kans op benzinelekkage....en laat je nou net op die plek geen benzinelekkage willen hebben.

Sbv

Citaat van: EricL op 13-01-2015 14:58:08
Hoelang is die standkachel al buiten gebruik?

Ik zou preventief de O-ring vervangen die op de aansluitkoppeling van de brandstoftoevoer zit (op de verbrandingsunit zelf).  Bij mijn standkachelset is dit O-ringetje na zo'n 16 jaar hard geworden en uitgedroogd, met (grote) kans op benzinelekkage....en laat je nou net op die plek geen benzinelekkage willen hebben.

denk een jaar buiten gebruik. Eerst maar eens de boel draaiend hebben dan ga ik wel eea vervangen. Waterslangen zijn allemaal al wel vervangen.

Vrees toch dat de unit gelocked staat maar eens kijken of deze te resetten valt

Sbv

Hier ook wat stof afblazen.

Standkachel is inmiddels verwijderd. De S70 staat toch altijd in de garage.
Recent de bovenste motorsteun vervangen wat ik eigenlijk al tijden in de planning stond. Binnenkort gaat de auto wat meer rijden ivm wijziging baan van vrouwlief. Het zal de auto goed doen weer eens langere stukken te rijden

Sbv

De S70 rijdt iets meer de laatste tijd. Binnenkort even abs controller fixen ivm af en toe lampje abs/tracs aan.

Voor de winter verse distri erop en dan kan de auto er weer tegen een tijdje hopelijk.

Aantal weken geleden wel gekeken naar wat anders. Een V70n R awd in Flashgreen maar het gevoel was er niet bij de auto us dan is het jammer maar voorlopig dus even verder kijken

Hiker

Dan 4 auto's of eentje eruit?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Hiker op 09-10-2015 23:19:47
Dan 4 auto's of eentje eruit?

Twee eruit, begreep ik :P

Hiker

"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

mogelijk wel dan. Eerst eens naar een mooie opvolger kijken. De S70 is van vrouwlief en die is er zeer aan gehecht

Hiker

En die standkachel? Ligt die op een plank?

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Ik dacht dat die op de brandstapel was beland  ;D