Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv


Taranis

Citaat van: Sbv op 31-03-2014 22:22:06
Sinds 2 dagen lag er onder de auto wat olie, nu was dit al eens eerder, maar dat was afkomstig uit gaatje onderin de intercooler.

Dat vetgedrukte was onze schuld. Maar uhm, jouw wederhelft schreef geloof ik 2 dagen terug op Facebook dat ze de vijfcilinder eens goed had laten brullen........ :eusa_whistle: :angel:

Sbv

Inderdaad ja. Nu lag de keerring er bijna helemaal los in. Het was vanochtend nog droog onder de auto...Op naar volgende dan maar.

Sbv

Zojuist apk laten doen door collega en we mogen weer een jaar rijden.  :eusa_dance:

Vorige keuring 17-05-2013  174233 km
huidige keuring 07-05-2014 187497 km

Het is weer hard gegaan met de kilometers(not) met de blauwe heb ik in net 3 maanden al meer gereden  ;D

Apk enkel aandachtspunt banden voor zijn minder aan het worden, rond de 3 mm.

In de werkplaats gelijk de airco na laten lopen en systeem is mooi dicht en vrijwel geen verlies in het systeem.


Olielekkage uit gaatje bij de intercooler is weg, denk toch dat er teveel olie in gezeten heeft. Binnenkort even een beurt doen dan kan vrouwlief er weer tegen de komende tijd. Op naar de volgende apk ? of mogelijk dat ze in de blauwe gaat rijden en ik zelf wat moderners. Waarschijnlijk gaat de S70 dan in de verkoop of schorsen.


Marc O.

Citaat van: Sbv op 07-05-2014 11:08:46
Zojuist apk laten doen door collega en we mogen weer een jaar rijden.  :eusa_dance:

Vorige keuring 17-05-2013  174233 km
huidige keuring 07-05-2014 187497 km

Het is weer hard gegaan met de kilometers(not) met de blauwe heb ik in net 3 maanden al meer gereden  ;D

Apk enkel aandachtspunt banden voor zijn minder aan het worden, rond de 3 mm.

In de werkplaats gelijk de airco na laten lopen en systeem is mooi dicht en vrijwel geen verlies in het systeem.


Olielekkage uit gaatje bij de intercooler is weg, denk toch dat er teveel olie in gezeten heeft. Binnenkort even een beurt doen dan kan vrouwlief er weer tegen de komende tijd. Op naar de volgende apk ? of mogelijk dat ze in de blauwe gaat rijden en ik zelf wat moderners. Waarschijnlijk gaat de S70 dan in de verkoop of schorsen.



En dat weet ze zelf ook al? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

ja hoor. Het is aan haar wat ze wil

Taranis

Ondanks dat ik 't nog steeds een butt ugly kleur vind, is de S70 toch wel de nettere auto van de 2? :)

Zonde om weg te doen, zo vind je geen 2e...

The Volvoboy

Inderdaad, zonde om weg te doen :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

komt tijd komt raad. Voorlopig gaat de S70 ook niet weg, maar het zou een mogelijke optie kunnen zijn.

Sbv

Hier maar een hele verg stof afblazen.

De S70 rijdt rustig door. Er wordt niet zoveel mee gereden. Afgelopen jaar slechts 7800 km.

Recent viel het me op dat de temperatuurmeter niet helemaal mooi in het midden stond maar net eronder. Begin van einde van thermostaat waarschijnlijk. Paar weken geleden thermostaat en temperatuursensor besteld en vanavond er maar even in gezet. De oud was nog van 12 '97 originele dus nog.
Sinds een jaar heb ik al een set Samco koelwaterslangen liggen, deze mogen er nu ook eens op en dan gelijk standkachel maar eens weer aansluiten en pogen het spul ontlucht te krijgen.

Nu rij ik erg weinig met de S70 maar vrouwlief merkte op dat bij remmen er een kleine klonk te horen was voor. hmmmm....het enige wat ik kon vinden was een remklauw die niet helemaal vast leek te zitten.

Morgen weer verder klussen.

Bouke

Zo dat was zeker stoffig hier ;D als je nog hulp nodig hebt ;)

Ewout Schalkwijk

Kom je met de Saffron deze kant op? Dan brandt die weer eens schoon van binnen. :eusa_angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

@Ewout denk het niet hoor dat ik de S70R meeneem. Het zal wel een awd worden, nog geen idee welke

Gisterenavond alle leidingen aangesloten en een proefrit aangemaakt. Er lijkt niets te lekken. Nu nog de standkachel goed zien te ontluchten en dan maar eens testen of deze het gaat doen.

t_w

Die kleine afwijking van van de temperatuurmeter heb ik ook. Dacht eerst nog aan de wat 'koudere' buitenlucht, maar misschien dat de thermostaat inderdaad wel minder wordt.

Echt 'koud' is de temperatuur ook nog niet, als ik met Torque Pro naar de temperatuur kijk.

Hoeveel graden moet de temperatuur tijdens 'normaal' gebruik ongeveer zijn dan?

Sbv

Ik zou niet weten welke temperatuur het normaal moet zijn. Heb er nu een 90 graden thermostaat in zitten. Gevoelsmatig staat meter nu fractioneel hoger als deze voorheen stond. Spul was 16 jaar oud dus maar eens vervangen