Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

t_w

Hmm, en ik maar denken dat er in't oosten veel zout lag!  :o

Ewout Schalkwijk

Citaat van: t_w op 08-02-2012 22:52:04
Hmm, en ik maar denken dat er in't oosten veel zout lag!  :o

Nee hoor, in het noorden ook. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: Taranis op 08-02-2012 21:39:30
Uh... heb al 3 Suzuki's versleten 1 krom gereden, 1 blok gemold en 1 verkocht en 1 dag later kapot maar ik heb niet zo'n jas. Hoe kom je daar aan? :eusa_whistle:

We doen wel eens introductietrainingen en daar houd ik vaak kleding aan over; met name veel polo's.
Ik heb dus heel veel werkshirts  ;D

Af en toe zit daar eens een jas bij, maar ik kan ze toch niet vaak dragen. Staat een beetje raar: Met een Suzuki jas naar PON...

Taranis

Citaat van: KIM op 09-02-2012 07:46:33
Staat een beetje raar: Met een Suzuki jas naar PON...

Tenzij je heel graag ook een VW/Audi/Caterpillar-jas wilt ;D

Sbv

Citaat van: Taranis op 09-02-2012 07:59:33
Staat een beetje raar: Met een Suzuki jas naar PON...

Tenzij je heel graag ook een VW/Audi/Caterpillar-jas wilt ;D
Volg de Skoda rijder zeg maar

Chris

Citaat van: Sbv op 08-02-2012 21:00:37
Bij deze nog een paar actie foto's
http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/IMG_0186.jpg
(ja de S70 is wat voorzien van een zoutlaagje)

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/IMG_0187.jpg

Kornelis dank voor je hulp, heldere uitleg en metingen. Meten is Weten is wederom bewezen

Ok, die is ook best vies ja... komt in de buurt bij de S60 ;D.

UserID6342

... Staat een beetje raar: Met een Suzuki jas naar PON...
Hahaha, toen ik het uitzendbureau nog had kwam ik bij Pon binnenklossen met een Volvo winterjas aan.  Achterop de rug in het groot Volvo en voorop Nebim (was vroeger de importeur van Volvo vrachtwagens).  Als je dan een gesprek hebt over het leveren van monteurs bij zo'n H&M pik, staan ze idd wel even raar te kijken.  Kon er altijd wel om lachen, maar heb van Pon nog nooit een jas cadeau gehad en betalen voor VW meuk verrek ik ten eeuwige.  We hebben uiteindelijk wel de mensen via Pon kunnen leveren toen de wachttijden in bijna alle VW garages gewoon veels te lang opliepen.  Een klant moest tot 6 weken wachten voor een simpele oliewissel, dat kan natuurlijk niet.

Dan zijn de net afgestudeerde Duitse automonteurs een hele welkome aanvulling op je team.  Mede omdat het opleidingsniveau heel anders is / anders gedaan word.  Wel leuk bijvoorbeeld, de jongens wisten van VW / Audi / Porsche en Seat nagenoeg alles afhankelijk van waar ze het diploma hadden gehaald.  Maar een setje banden op de velg wisselen kregen ze niet voor elkaar.  Geweldig ! ;D

KIM

Ik heb nog regelmatig vernederlandste Duitsers op de training.

UserID6342

Er zijn er toen een hoop van ons blijven 'plakken' zeg maar.  Een aantal heeft ook na uitzitten van ons contract een vaste baan aangeboden gekregen bij de dealers.  Dat is dan weer wel erg leuk om te horen en mee te maken.  Die Duitse monteurs zijn echt zo slecht nog niet maar hebben gewoon een heel ander (in mijn ogen beter) opleidingsniveau als de Nederlanders.  Nederlanders zijn meer all-round en Duitsers echt merk gebonden.  Vraag een Duitse VW-monteur niet om even te kijken naar een Opel / whatever, want hij rent huilend weg en weet echt niet waar aan te vangen.

Het grote voordeel van, in dit geval de merken van de Pongroep, is dat het gebruikte Elzas systeem is om te zetten naar Nederlands en Duits.  Dat scheelt zo wie zo al een hele mep.  Over het algemeen gesproken heb ik er alleen maar goede ervaringen mee.  En ach, die banden draaien en balanceren heb ik ze zelf maar geleerd met toestemming van de betrokken dealer in hun werkplaats.  Stelt ook allemaal niets voor, maar wat een Duitser niet kent, vreet tie niet en dat is nog steeds zo.

Broabander

Oh dat doen ze in Italië dan beter, daar hebben we 2 jaar terug tijdens een roadtrip door Europa met 4 man nog de uitlaat van een Peus 307 laten vervangen door de plaatselijke VW-dealer, binnen een werkdag (8 uur brengen, 4 uur halen) hadden we de auto weer terug ;D

Toen zijn ze alleen de oliedop vergeten terug te draaien waardoor wij op de laatste klim naar de camping ineens allemaal rook onder de kap en olie op de voorruit hadden maar da's een ander verhaal.

Maar toen ik nog voor Pon werkte paar jaar geleden was het nog steeds zo. Moest je na 2 weken letterlijk nog vragen om werkkleding-en schoenen. En dan kijkt een mannetje in een pak 'van boven op kantoor' wel raar op als je in je spijkerbroekkie en gympies komt werken. Begrijpelijk, 5 minuten later had ik een compleet nieuwe garderobe ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Sbv

Ondertussen rijdt de S70 nog lekker storingsvrij rond.
Vrouwlief heeft vandaag de auto in de was gezet en helemaal schoongemaakt van binnen.

Morgen maar eens op het werk olie verversen en wat filters vervangen

Sbv

Zoals een aantal wel weten rij ik zelf met een V70n D5. Sinds 2 weken met een andere V70n, wederom een D5, maar met meer dingen erop die kapot kunnen gaan zoals AWD, BLIS en standkachel

Vanmiddag terug rijden van het werk hoorde ik wat een lichte fluittoon boven de 2200 toeren. Verder geen acht op geslagen. vanavond nog even weg geweest en het geluid is wat duidelijker hoorbaar. Na een klein stukje een sprintje getrokken te hebben en het gefluit over gegaan in een hoop geblaas en af en toe wat hikkend vermogen.

Thuis de auto uit gelezen met Vida
ECM-135F Luchtmassameter - Signaal te laag
TCM-0A31 Communicatie regeleenheid Signaal ontbreek van motorregeleenheid

Wat zoekend op internet kom je dingen van wervelklep tegen, echter zit de stang nog netjes vast.
Verder defecte luchtmassameter of een gescheurde slang van intercooler/lekker intercooler.

Met mijn vorige V70 heb ik een heel een losgeschoten slang van intercooler gehad, de kunstof buis welke aan de onderzijde van de turbo zit was losgeschoten en toen kwam er ook melding van turbo druk te laag en boven de 2000 toeren helemaal geen vermogen mee, dat is nu niet aan de orde. Ik vermoed zelf wel dat deze buis los zit of gescheurd is.

Iemand nog een idee ?

Ik heb nog niet onder de auto gelegen om naar de buis te kijken, ik kan momenteel niet in de garage want er wordt een S70 in de was gezet en dat wil vrouwlief niet buiten doen nu  :eusa_wall:

antraciet

Sbv

Citaat van: antraciet op 02-03-2012 22:12:46
Heb er wel een beetje ervaring mee  :eusa_whistle:
Het is een andere slang, dit is de harde kunststof slang die onder het blok doorloopt