Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Pffff. Het zit niet echt mee met die kachel he? Heeft een gasfitter niet zo'n buis diameter liggen?

Gelukkig vindt Irikro de Banaan ook geen straf om te rijden. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-02-2013 07:27:59
Pffff. Het zit niet echt mee met die kachel he? Heeft een gasfitter niet zo'n buis diameter liggen?

Gelukkig vindt Irikro de Banaan ook geen straf om te rijden. ;D
Vandaag even op zoek naar stukje pijp en dan weer verder met de kachel. Banaan vindt ze zeker geen straf om mee te rijden. Ze rijdt er bijna meer in als dat ik erin rij.

Als er op het werk niet al teveel ellende is na verhuizingen dan kan ik op zoek naar stukje pijp.
Wat voor pijp
Koper ?
messing ?
pisbakken staal ?

UserID6342

Zou gewoon een stuk roodkoperen pijp van 15 mm halen bij de Gamma of zo, die je ook gebruikt voor de drinkleidingen.  Zie niet in waarom dat niet zou gaan ?

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 25-02-2013 08:24:01
Zou gewoon een stuk roodkoperen pijp van 15 mm halen bij de Gamma of zo, die je ook gebruikt voor de drinkleidingen.  Zie niet in waarom dat niet zou gaan ?
Dat was ook mijn idee eigenlijk.

UserID6342

Grote voordeel van die roodkoperen buis is ook dat je 'm vrij simpel kunt buigen in iedere gewenste bocht die je maar hebben wilt. Als je kiest voor stevigheid zou ik een dikwandige verwarmingsbuis nemen van 15 mm.  Ook gewoon verkrijgbaar bij de bekende doe-het-zelf zaken.

Sbv

Het is een mooi recht stuk, dat scheelt weer. Hopelijk blijft het bij dit enkele lekje

MarcoV

Als het meezit heb je hem werkend als het wat warmer wordt buiten  ;D

MarcoV

eric vermeer

dat stukje pijp onder de auto is nog gewoon leverbaar volgens mij hoor tenminste een halfjaar geleden nog wel. 3728521 onderdeelnummer.
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Sbv

Ik kwam op internet tegen niet meer leverbaar.

Enig idee kwa kosten ?
Straks even ander pijpje erin zetten, dan S70 moet wel weer een keer rijden en dan kan ik testen of de standkachel ook echt werkt. Indien nee, dan kan ik alles weer terug gaan bouwen

eric vermeer

kan ik morgen wel een nakijken voor je, en natuurlijk werkt die kachel nog zoveel kan er niet aan kapot.
zorg wel dat je accu goed geladen is en het koelsysteem goed ontlucht.
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Sbv

Net weer terug uit de garage en een proefrit.
Momenteel lijkt alles weer dicht. Gelukkig was er op een andere plek in zelfde pijp nog een gaatje.


Tweede gat meer in beeld, eerste was niet echt op de foto te krijgen


De (tijdelijke) fix van de rotte pijp.



Momenteel hangt alles wat hoer en een stuk netter onder de auto, dat was direct na vullen koelsysteem om te kijken of het nog lekte

Morgen even informeren of de leidingen nog te koop zijn.
Eerst testen of alles werkt. Nu testen heeft geen zin omdat ik net een stukje getuft heb in de auto om systeem wat te ontluchten en te kijken of de leidingen nog lekken





Sbv

Even iets oninteressants over de V70n
Van de week de eerste nare storing
Geheugen van stoel werkte niet meer. Laptop eraan gehangen, uiteraard niets te vinden. Wat verder speuren in de PSM gaf aan dat de geheugens mogelijk gewist waren. Na wat spelen lijkt alles weer te werken.

Aangezien de laptop toch aan de auto hing
Ewout had recent naar aantal draaiuren van de standkachel gekeken
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1330049.html#msg1330049

Bij mij maar 141 uur.
Nu is mijn V70 van Jan 2007 met nog maar 243500 km op de teller tegen een 2006 auto met 350000 km op de teller

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-02-2013 21:31:44
Even iets oninteressants over de V70n
Van de week de eerste nare storing
Geheugen van stoel werkte niet meer.

Tja, daar heeft een Momentum uitvoering nou geen last van  :evil:  ;D

grijzev70tdi

Ach Henk had zaterdag ook een storing. Roetfilter dicht, moet regerenen (of hoe het je ook schrijft) Van de week ff langs de dealer (of hij moet inmiddels al uit zijn)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 25-02-2013 22:12:23
Ach Henk had zaterdag ook een storing. Roetfilter dicht, moet regerenen (of hoe het je ook schrijft) Van de week ff langs de dealer (of hij moet inmiddels al uit zijn)

Regenereren  ;)