Controles op de A1

Gestart door Ben, 04-11-2008 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

Ben

DRIEBERGEN - De politie gaat de komende maanden extra controleren op de A1. Agenten gaan 24 uur per dag controleren op zaken als te snel rijden, bumperkleven, onnodig links rijden en het dragen van autogordels.

Dat maakte het Korps landelijke politiediensten (KLPD) dinsdag bekend. 

De controles, van Amsterdam tot Beekbergen, beginnen dinsdag en duren twee maanden. Volgens het KLPD vinden de verscherpte controles plaats omdat het aantal ongelukken er de laatste tijd is gestegen.

De politie zet onder meer radar en opvallende en onopvallende politievoertuigen in. Ook komen er transport- en milieucontroles.

Spin!

Ja ik heb het gelezen...en uitgerekend vandaag moet ik daar overheen met de Touramp...ben benieuwd of ze weer gaan zeiken over de zij-ruitjes  :eusa_pray:

www.vm-parts.nl

thuur

Ach ja, kerstquota moeten weer gehaald worden idd..

Gr :-X

Emiel

Toen we vorige maand naar de NordicTurbo meeting gingen stonden ze ook 2 keer binnen 10 kilometer. Gelukkig rijd ik nooit te hard op de A1...  :eusa_whistle:

Nog maar even genieten van het rijbewijs zolang ik hem nog heb.. :evil:

Freakybaby

hmmm.. Dan de A1 maar boycotten.. Op de A2 staan ze ook al veel te vaak.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Eric

Bericht had iets eerder mogen komen...
2 weken terug met 160 over A1. Geen reet te doen... Rij er regelmatig dus ken de plekken wel waar ze doorgaans staan.
Dit keer in gesprek met de vriendin en ineens..... een busje rechts.... vol in de ankers...
Waarschijnlijk te laat dus zal hem nog wel krijgen  :-[
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

R o b

Citaat van: E.Asbroek op 05-11-2008 15:12:53
2 weken terug met 160 over A1. Geen reet te doen... Rij er regelmatig dus ken de plekken wel waar ze doorgaans staan.
Dit keer in gesprek met de vriendin en ineens..... een busje rechts.... vol in de ankers...

Volgens mij rij je altijd hard op de A1....de laatste keer dat ik bij je aanhaakte gingen we ook al niet al te zacht! :)

Freakybaby

De A1 ten oosten van Amersfoort is net als de A2 ten zuiden van Eindhoven gewoon niet gemaakt om langzaam te rijden. Al helemaal niet met een R..

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Emiel

Citaat van: Freakybaby op 05-11-2008 18:35:06
De A1 ten oosten van Amersfoort is net als de A2 ten zuiden van Eindhoven gewoon niet gemaakt om langzaam te rijden. Al helemaal niet met een R..

Gelukkig heb ik die niet... :eusa_shifty:

Eigenlijk kan je op dat stuk A1 niet meer lekker doorrijden. En dan heb ik het over iets harder dan toegestaan, 10/20km harder
.
- Bij de spitsstrook bij Hoevelaken moet je 80, iedereen rijd op de linkerbaan 70, rechterbaan is dan uiteraard vrij, maar dan mag je niet inhalen... ::)
- Stukje vanaf Barneveld naar Apeldoorn linksplakkers...
- Spitstrook bij Deventer is altijd drama, vooral die linksplakkers... :evil:
- Na de spitstrook tot aan de afrit Rijssen (daar ga ik altijd eraf) heb je altijd vrachtverkeer dat elkaar aan het inhalen zijn, opzich geen problemen mee, het zijn meer de mensen in de personenauto's die er daarna met een slakkengang voorbij gaan en het liefst links blijven rijden omdat er in de verte weer een vrachtwagen rijdt.

:eusa_eh:

MJH

Citaat van: Freakybaby op 04-11-2008 23:07:18

Goed plan! >>>klik<<<

Heb je ook geen files  :eusa_whistle:
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Freakybaby

Citaat van: Emiel op 05-11-2008 20:15:59
Citaat van: Freakybaby op 05-11-2008 18:35:06

Gelukkig heb ik die niet... :eusa_shifty:

Eigenlijk kan je op dat stuk A1 niet meer lekker doorrijden. En dan heb ik het over iets harder dan toegestaan, 10/20km harder
.
- Bij de spitsstrook bij Hoevelaken moet je 80, iedereen rijd op de linkerbaan 70, rechterbaan is dan uiteraard vrij, maar dan mag je niet inhalen... ::)
- Stukje vanaf Barneveld naar Apeldoorn linksplakkers...
- Spitstrook bij Deventer is altijd drama, vooral die linksplakkers... :evil:
- Na de spitstrook tot aan de afrit Rijssen (daar ga ik altijd eraf) heb je altijd vrachtverkeer dat elkaar aan het inhalen zijn, opzich geen problemen mee, het zijn meer de mensen in de personenauto's die er daarna met een slakkengang voorbij gaan en het liefst links blijven rijden omdat er in de verte weer een vrachtwagen rijdt.

:eusa_eh:

Ik woon al een jaar of 5 niet meer in Apeldoorn dus ik weet niet goed hoe het nu buiten het weekend is. Ik heb 2 jaar lang de A1 kootwijk-a30 (en dan binnendoor naar Leusden) gereden en dan kon je normaal wel 140-150 rijden. Maar ook hier in Limbabwe kweken ze tegenwoordig regelmatig files  :eusa_think:

Dat er door veel mensen graag geanticipeerd wordt door maar vast 70 te gaan rijden voor het geval er over 20 km een file zou staan is een in heel NL veel voorkomend probleem. De linksplakkers zijn alleen op te lossen als er een stimulerings beleid komt om wat agressiever te rijden en ze aan de kant te duwen. Gebeurt ze dat vaak genoeg dan leren ze het misschien af. Maar dat zie ik niet echt gebeuren, 10.000 automobilisten die veel op de weg zitten is genoeg om iedere linksplakker regelmatig te laten schrikken..

Citaat van: MJH op 05-11-2008 20:53:15
Citaat van: Freakybaby op 04-11-2008 23:07:18

Goed plan! >>>klik<<<

Heb je ook geen files  :eusa_whistle:

Dan maar niet naar Hengelo  :eusa_whistle:

UserID6342

Schei maar uit , pfff. Komt net fanmail binnen van CJIB, heb op 26 oktober om 02.03 uur 16 km/h te hard gereden op de A12 (na aftrek resterend 12 km/h te hard op de traject controle bij Arnhem) voor het sommetje van 51 euri's.  Stom ! Hoe heb ik het kunnen doen op dat tijdstip en zeker die onbeschofte snelheid is ook abnormaal te noemen.  Dus de bekeuring is terecht  :eusa_think:

Turbobiker

Je laten paken op de traject controle is niet slim. Dus de boete is terecht. En dus niet vanwege je snelheid...
De Tussenpaus

Eric

Citaat van: R o b op 05-11-2008 16:32:04
Citaat van: E.Asbroek op 05-11-2008 15:12:53

Volgens mij rij je altijd hard op de A1....de laatste keer dat ik bij je aanhaakte gingen we ook al niet al te zacht! :)

Haha.... ja klopt! ach ja wat is "te hard"  ?? Als het niet kan doe ik het niet.
A1 is tegenwoordig sowieso irritant met dat nieuwe stuk waar ze de vluchtstrook openen en dan vrolijk bij weinig verkeer de maximum snelheid op 80 zetten!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 06-11-2008 08:58:03
Je laten paken op de traject controle is niet slim. Dus de boete is terecht. En dus niet vanwege je snelheid...
Huh ? Leg uit ? Trajectcontrole stond op de bekeuring, maar ik ben gewoon geflitst hoor om 02.03 's nachts met de grandioze snelheid van 116km/h, na aftrek zeer zeker nog 112 km/h ipv de rechtsgeldige 100 km/h ????  Waar hebben we het hier over, kunnen ze niet beter om 2 uur 's nachts gaan kijken of er niet ergens word ingebroken ofzo ??