Vrachtwagen rijdt door na aanrijding en nu?

Gestart door Amazon, 10-11-2008 18:15:45

Vorige topic - Volgende topic

Scooby Doo

Citaat van: thyzerrr op 11-11-2008 17:13:38
Citaat van: zilver850 op 11-11-2008 13:09:01
typisch gevalletje van de wel bekende dodehoek en daarbij komt nog dat jij bezig was met rechts inhalen zoals ik het lees.

Rechts inhalen is ook niets mis mee, als er maar een blokmarkering tussen zit, en dat zal bij een op/afrit zeker het geval zijn

Maar waarom wil iedereen op de invoegstrook altijd nog net die vrachtwagen voorbij, terwijl erachter meestal plaats zat is.  :eusa_whistle: en dan die idioten die op de invoegstrook gaan remmen.  :o :o Doodslaan!!  :evil:

Citaat van: FGG op 11-11-2008 14:54:10
typisch gevalletje van de wel bekende dodehoek en daarbij komt nog dat jij bezig was met rechts inhalen zoals ik het lees.

2 mtr voor de cabine en tot halverwege de trailer hou daar maar rekening mee dat een chauffeur niks kan zien.

Dat wordt ook niet ontkend. Maar da's nog geen reden om door te rijden. Dat kan je 'm wel verwijten!

Denk je dat je in een vrachtwagen voelt dat je een auto raakt?? Echt niet!!
Puppy Power!!!

BenC70ES

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:07:21

Rechts inhalen is ook niets mis mee, als er maar een blokmarkering tussen zit, en dat zal bij een op/afrit zeker het geval zijn

Maar waarom wil iedereen op de invoegstrook altijd nog net die vrachtwagen voorbij, terwijl erachter meestal plaats zat is.  :eusa_whistle: en dan die idioten die op de invoegstrook gaan remmen.  :o :o Doodslaan!!  :evil:

Nee, draai het maar even om: waarom willen die vrachtwagens altijd persé dat gaatje dichtrijden waar die auto wil invoegen...?? als hij achter de vrachtwagen invoegt nadat diezelfde dat gat heeft dichtgereden rijdt die auto hem binnen de twee seconden langs links terug voorbij...  ::)  nee, daar maak je vrienden mee...  :eusa_doh:

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:07:21Denk je dat je in een vrachtwagen voelt dat je een auto raakt?? Echt niet!!

Hoogstens een strubeling in hun slaap  :evil: :evil:

;)

je vraagt erom :-p

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Scooby Doo

Als ik 90 rij, en 25 voor mij voegt iemand in, die geen 90 rijdt, maar pakweg 85-87.
Rijik dan het gaatje dicht??? Iemand die invoegt, moet zorgen dat hij de snelheid van het verkeer haalt (is toch de bedoeling van een invoegstrook, maar ja 80% vindt het niet nodig om ze helemaal te benutten  :eusa_doh:)
Puppy Power!!!

Jeff

Ik rij altijd op mijn cruisecontrol en als mensen zich dan ophopen op de linkerbaan en daar rijden ze 100 of nog slomer en ik rij rechts lekker 120 op mijn cruise, dan moet je ze soms is zien drukken en kijken als ik op een gegeven moment naar links wil om wat in te halen wat slomer rijdt dan 120... Slaat nergens op, ik ben helemaal niet aan het rechts inhalen ik maak gewoon gebruik van mijn cruise control en volgens mij hebben wij geleerd vroeger zo veel mogelijk rechts rijden! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Joris_Scholte

Het is wel zo dat áls een vrachtwagen eenmaal rolt, hij het liefst op die snelheid blijft. Afremmen en weer optrekken kost erg veel brandstof en tijd, zeker met een GVW van rond de 50 ton. Vandaar dat truckers niet zo gauw voor een lichte personenauto van slechts 1500 kilo hun voet van het gaspedaal of hun cruisecontrol) halen. Dat kan dan voor de automobilist, die over het algemeen toch al geen flauw benul heeft wat er allemaal bij vrachtwagenvervoer komt kijken, overkomen alsof ze dat gaatje dichtrijden.

Scooby Doo

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Joris kent het probleem van vrachtvervoer!!

Puppy Power!!!

Joris_Scholte

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:28:47
Ga maar eens een keer mee met een trucker. Zie je het een keer van de andere kant.
Beter nog, neem een paar rijlessen en kijk eens hoe het je dan afgaat. ;)

Scooby Doo

Citaat van: Joris_Scholte op 11-11-2008 20:29:58
Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:28:47
Ga maar eens een keer mee met een trucker. Zie je het een keer van de andere kant.
Beter nog, neem een paar rijlessen en kijk eens hoe het je dan afgaat. ;)

Iedereen zou voor het krijgen van z'n rijbewijs een week moeten meerijden met een vrachtwagen.. (Niet dat ik zit te springen om passagiers mee te krijgen in de cabine)
Puppy Power!!!

BenC70ES

Citaat van: Joris_Scholte op 11-11-2008 20:23:17Afremmen en weer optrekken kost erg veel brandstof en tijd...

...
:eusa_think:

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:19:15... maar ja 80% vindt het niet nodig om ze helemaal te benutten  :eusa_doh:)

Waarom hebben ze dan blijkbaar wel ineens brandstof in overvloed om plankgas dat gat proberen dicht te rijden bij traag file verkeer, of zelfs me vol over de witte lijn te rammen zodat ik maar niet tot het einde van de vluchtstrook zou kunnen rijden (zie mijn eerste post in dit topic, en ook Amazon's aanrijding)

Nou  ???

Scooby Doo

Citaat van: BenC70ES op 11-11-2008 20:32:40
Citaat van: Joris_Scholte op 11-11-2008 20:23:17Afremmen en weer optrekken kost erg veel brandstof en tijd...

...

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:19:15... maar ja 80% vindt het niet nodig om ze helemaal te benutten  :eusa_doh:)

Waarom hebben ze dan blijkbaar wel ineens brandstof in overvloed om plankgas dat gat proberen dicht te rijden bij traag file verkeer, of zelfs me vol over de witte lijn te rammen zodat ik maar niet tot het einde van de vluchtstrook zou kunnen rijden (zie mijn eerste post in dit topic, en ook Amazon's aanrijding)

Nou  ???

Jij zal nooit positief staan tegenover vrachtwagens, volgens jou zijn we blijkbaar allemaal crapuul, die koning auto willen platrijden. Koning auto moet leren rekenschap te geven aan anderen, hoffelijkheid komt van 2 kanten. Het is niet zo dat vrachtwagens rekening moeten/kunnen houden met alles en iedereen en voor het minste op de rem moeten/kunnen staan, het is GEEN auto.
Neemt niet weg dat er te veel crapuul in vrachtwagens zit (veel containervervoer en gekende landen). Maar de meerderheid die het goed bedoeld betaald altijd opnieuw de rekening van de minderheid!!

Neemt niet weg, dat we, jawel, weer op een ander spoor zitten dan de bedoeling was. :angel:
Puppy Power!!!

BenC70ES

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:39:54Jij zal nooit positief staan tegenover vrachtwagens, volgens jou zijn we blijkbaar allemaal crapuul, die koning auto willen platrijden.

Ik laat er ook vrachtwagens tussen hoor, en die knipperen dan mooi link/rechts...   maar ik heb inderdaad iets tegen die cowboys, die je jammer genoeg meer en meer ziet.

jberg

ik ben in mijn autorijdend leven minstens 10 keer de vluchtstrook op gedrukt omdat een vrachtwagen zonodig met 1,5 km/u een andere vrachtwagen in moest halen en niet t geduld had om ff te wachten tot ik voorbij was

wat ze doen is knipperlichtje aan en er vanuit gaan dat je wel ff op de rem voor ze gaat, never nooit niet dus, ik laat me nog liever aanrijden

Jeff

Citaat van: jberg op 11-11-2008 20:57:23
ik ben in mijn autorijdend leven minstens 10 keer de vluchtstrook op gedrukt omdat een vrachtwagen zonodig met 1,5 km/u een andere vrachtwagen in moest halen en niet t geduld had om ff te wachten tot ik voorbij was

wat ze doen is knipperlichtje aan en er vanuit gaan dat je wel ff op de rem voor ze gaat, never nooit niet dus, ik laat me nog liever aanrijden
Totdat die hem er finaal in drukt en jij er niet meer bent omdat je tegen de vangrail aan zit.... ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Freakybaby

Citaat van: Joris_Scholte op 11-11-2008 20:23:17
Het is wel zo dat áls een vrachtwagen eenmaal rolt, hij het liefst op die snelheid blijft. Afremmen en weer optrekken kost erg veel brandstof en tijd, zeker met een GVW van rond de 50 ton. Vandaar dat truckers niet zo gauw voor een lichte personenauto van slechts 1500 kilo hun voet van het gaspedaal of hun cruisecontrol) halen. Dat kan dan voor de automobilist, die over het algemeen toch al geen flauw benul heeft wat er allemaal bij vrachtwagenvervoer komt kijken, overkomen alsof ze dat gaatje dichtrijden.

Ik ken het rijden/rollen van een vrachtwagen, zowel van zelf een paar lessen als vanuit de auto. Stress en irritatie zijn ook mij niet vreemd. MAAR: een professioneel chauffeur heeft de verantwoordelijkheid om het voor de prutsers op te vangen, en ben je dan toevallig niet met een wendbare/snelle personenauto onderweg dan heb je je gedrag daarop aan te passen. Het is niet de schuld van de ander dat je in een log apparaat gestapt bent voor je werk.

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2008 20:39:54

<knip>hoffelijkheid komt van 2 kanten. Het is niet zo dat vrachtwagens rekening moeten/kunnen houden met alles en iedereen en voor het minste op de rem moeten/kunnen staan, het is GEEN auto.
Neemt niet weg dat er te veel crapuul in vrachtwagens zit (veel containervervoer en gekende landen). Maar de meerderheid die het goed bedoeld betaald altijd opnieuw de rekening van de minderheid!!

Neemt niet weg, dat we, jawel, weer op een ander spoor zitten dan de bedoeling was. :angel:

Hoffelijkheid moet zeker van 2 kanten komen. In utopia is dat ook zo, de praktijk is het zo dat zowel automobilisten als vrachtwagenchauffeurs vaak niet bijzonder hoffelijk zijn.

Je schrijft zelf al dat er veel crapuul tussen de chauffeurs zit, maar hoe moet een welwillende automobilist dat dan zien? Die ziet alleen grote enge dingen of onnodig vertragende dingen op de linkerbaan.

Met name inhaalacties van vrachtwagens met minder dan 10 km snelheidsverschil zijn compleet zinloos. Dat betekent op een traject van 100 km toch een tijdwinst van 3 minuten als de inhalende vrachtwagen dan ineens door kan rijden. Het stuk Breda-Antwerpen is echt rampzalig door die apen. Inhalen levert geen tijdwinst voor een vrachtwagen, wel heel veel verlies voor het achterop komende verkeer.

2 weken terug bij Stein zowat een vrachtwagen achterop gehad. Die zat te slapen. Ik voegde tussen 2 vrachtwagens in, en een 3e was aan een olifantenrace bezig om er tergend langzaam voorbij te proberen te kruipen. Na 3 km tussen de vrachtwagens kwam de achterste dichterbij, en was het gat waar ik in zat geen 10 meter meer. Toen schoot de chauffeur achter me blijkbaar wakker en dook de vluchtstrook over met lichtsignalen en middelvinger.. Toen zelf maar op de vluchtstrook gaan rijden en geremd. Achter de vrachtwagen weer ingevoegd en dan is 1850 mijn grootste vriend. Zijn chef werd er nie vrolijk van, de chauffeur waarschijnlijk ook niet van het telefoontje van zijn chef.

Maar het blijft zo: de slechten verzieken het voor de goeien en op blijven letten is erg moeilijk als je lang op de weg zit (ja ook uit eigen ervaring).
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Joris_Scholte

Citaat van: Freakybaby op 11-11-2008 22:15:30
....
Maar het blijft zo: de slechten verzieken het voor de goeien en op blijven letten is erg moeilijk als je lang op de weg zit (ja ook uit eigen ervaring).
Ik denk dat het hier heel erg op neer komt. En inderdaad moet het ook van twee kanten komen.